• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych

Maciej Naskręt
17 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Klimatyzowane, szybkie i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych - takie mają być zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych, które od połowy 2014 roku będą przyjeżdżać do Trójmiasta z Malborka i Bydgoszczy.



Kolejowa spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych (oznaczenie EN57), poruszających się po całej Polsce. To nowość, bo do tej pory sama spółka nie ogłaszała przetargów. Zamówienia przeprowadzały urzędy marszałkowskie, które potem przekazywały nowe składy w zasób przewoźnika.

Jakie są korzyści dla Trójmiasta w przetargu ogłaszanym przez centralę spółki w Warszawie?

- Wśród 44 składów znajdą się także cztery stacjonujące w oddziale w Bydgoszczy i sześć pociągów należących do oddziału warmińsko-mazurskiego. Składy należące do tych oddziałów obsługują trasy Bydgoszcz - Laskowice Pomorskie - Tczew - Gdynia i Malbork - Tczew - Gdynia, zatem korzystający z naszych usług mieszkańcy Pomorza również będą mogli podróżować zmodernizowanymi pociągami - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Zmodernizowane składy będą przypominały wyremontowane SKM-ki, ale w przeciwieństwie do nich będą miały klimatyzację. Przód zmodernizowanych składów EZT będzie posiadał reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe w technologii LED. Nowe napędy i wózki mają umożliwić na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120 km/h. Natomiast trzy rodzaje hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny) mają umożliwić zatrzymanie pociągu na odcinku 850 metrów.

Co przede wszystkim powinna zmienić kolej, by podróżowało nią więcej pasażerów?

Coś dla pasażerów poza klimatyzacją? Będzie bezpieczniej, bo na podłodze pojawi się materiał antypoślizgowy. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonane zostaną z tworzyw sztucznych. Przebudowane zostanie oświetlenie, zostaną zainstalowane nowe półki bagażowe oraz stoliki.

Każdy z EZT-ów będzie posiadać dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których jedna zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadać będzie miejsce do przewijania niemowląt. Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele.

Będzie też coś dla rowerzystów. W każdym składzie pojawią się cztery uchwyty na rowery.

Prace nad modernizacją mają potrwać 18 miesięcy od chwili rozstrzygnięcia przetargu. Otwarcie ofert ma nastąpić na początku kwietnia. Przewozy Regionalne szacują, że przebudowa 44 EZT pochłonie nie więcej niż 310 mln zł. O wyborze ofert zdecyduje cena.

Opinie (114) 6 zablokowanych

  • Te pociągi SKM

    No prawie cacy! Żeby się jeszcze chciały same sprzątać i czyścić! Kiedy zniknie smród i brud pociągów SKM i TLK? Honor dla Intercity, nie mówiąc o Eurocity.

    • 3 0

  • Za 1,5 roku?!

    To się to jeszcze 100razy może zmienić!

    • 1 0

  • Drugie zdjęcie (Składy EZT wg firmy Newag)

    HAHAHAHAHAHAHAHA!!! To jest jakiś błąd. Tak będą wyglądać "nowe" składy:

    • 1 0

  • tuman

    wiecie co -nadjezdza Irlandia I MOZE JESZCZE DRUGA jAPONIA do lotniska wodza pewnego w Rebiechowie .Nasz rzeczywistosc

    • 1 0

  • Co za bęcwał-bezmózgowie poZOSTAWIŁ t y l k o JEDEN TOR na wjazd

    i wyjazd z aglomeracji trójmiejskiej???!!! To S A B O T A Ż: jakakolwiek kraksa z kierunku W-wy,Wrocławia, Łodzi,Poznania czy Katowic UNIERUCHAMIA ruch w O B U kierunkach - Trójmiasto "leży" !!! K T O tak 'zarządził'? K T O to zatwierdził? K T O na to zezwolił????!!! Co na to stringmodel - "spec" od tych spraw, poNADTO dróg, autostrad, infrastruktury???!!!

    • 2 0

  • Te stare krypy trzeba zlomowac!!

    Te stare 30letnie a czasem 40letnie krypy trzeba zlomowac i tabor kupic nowy. co z tego ze dadza nowe fotele czy sufit jak cala reszta sie sypie. Mysl techniczna za komuny a swiat idzie do przodu. Wiecej spoleczek niech PKP zrobi zeby bylo wiecej Prezesow i zarzadow zeby im wyplacac krocie a kto sie bedzie martwil pasazerami przeciez bilety mamy jedne drozszych w UE

    • 1 0

  • obecnie jeżdżą już dwie zmodernizowane jednostki EN57 UMWP

    • 1 0

  • Hej hola hop uhuuuuu to nie skm !!!!!!!!!

    Czytać nie umieta? To nie skm będzie maiło wyremontowane, to ciapągi do malbroka i tyczewa, elblinga.

    • 1 0

  • wrócić do wagonów z Berlina!!!

    ja jeszcze jezdzilem starymi skladami z berlinskiego metro /lata szescdzisiąte/.Były o niebo lepsze otych,które jeżdżą teraz.Na pewno nie było takiej dziury między peronem a wagonem,starsi ludzie muszą skakać ,ale czasem noga się podwinie!Dramat!Czy tzw nowe ,też będą stawały pół metra od peronu?

    • 1 0

  • Ale taka prosta

    Sprawa jak gniazdko z prądem to się nie znajdzie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane