- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Droga Czerwona najwcześniej w 2032 roku
I kwartał 2032 roku - to zakładana oficjalna data zakończenia budowy pierwszego odcinka Drogi Czerwonej, którą podano podczas prezentacji wariantów trasy. Mieszkańcy nie ukrywali rozczarowania terminem. Oprócz przebiegu pytali o skutki związane z hałasem samochodów i potencjalnym obniżeniem wartości nieruchomości.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.
- Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na szczegółowy przetarg i budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które są mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 roku.
Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka
- Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
- Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
- Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
- Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
- Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
- Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
- Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
- Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
- Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
- Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.
Różne warianty Drogi Czerwonej
W środę projektanci przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Na sali pojawiło się kilkadziesiąt osób zainteresowanych przebiegiem trasy.
Najpierw głos zabrali projektanci. Szczegółowo przedstawili i omówili warianty trasy. Dla pierwszego i drugiego odcinka planowane są dwa warianty, w których pojawiają się różne założenia co do obecności dróg rowerowych, buspasów oraz skrzyżowań, a także rozwiązań takich jak wiadukty i tunele.
W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.
- Droga Czerwona była planowana do realizacji w studium. Dla całości inwestycji plany miejscowe są uchwalone lub planowane jest uchwalenie takich dokumentów. W naszych pracach projektowych przeanalizowaliśmy, jakie są kierunki i czy nasze koncepcje planistyczne są zgodne z założeniami miasta - tłumaczyli projektanci z firmy Mosty Katowice.
Dojazd do Drogi Czerwonej poprzez nowe drogi
Wyjaśniali, że w projekcie dostęp do Drogi Czerwonej zaplanowano przez węzły. Dla obsługi terenów sąsiadujących planowane jest wybudowanie ciągów dróg dojazdowych.
Wraz przedstawicielami GDDKiA wysłuchali również opinii mieszkańców. Pytania z sali dotyczyły terminów oraz potencjalnego hałasu, który będzie generowany przez samochody jeżdżące po nowej trasie. Część pytań dotyczyła potencjalnego spadku wartości nieruchomości i odszkodowań, które będą wypłacane właścicielom ziemi.
Projektanci zapewniali, że naturalnym będzie ochrona mieszkańców przed hałasem ekranami dźwiękochłonnymi, które zostaną zamontowane ok. 2 km trasy.
Kolejne spotkania zaplanowano na czwartek i piątek.
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Całość zaprezentowanej dokumentacji podczas spotkań ma być dostępna dla wszystkich chętnych na stronie internetowej gdańskiego oddziału GDDKiA po zakończeniu serii konsultacji.
Uwagi będzie można przekazać także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona: jaki koszt?
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie (239) 5 zablokowanych
-
2023-11-23 09:58
Opinia wyróżniona
"Neverending story" jak śpiewał Limahl (3)
W latach siedemdziesiątych rozpoczęto budowę Estakady Kwiatkowskiego, a równolegle rozpoczęto przygotowania do kompleksowej rozbudowy ulicy Hutniczej. W tym celu przeprowadzono geodezyjne wydzielenie pasa drogowego od szerokości 60 metrów oraz przygotowano/oczyszczono teren. I gdyby nie zmiany ustrojowe, a wraz z nimi daleko idące bezzasadne zmiany
W latach siedemdziesiątych rozpoczęto budowę Estakady Kwiatkowskiego, a równolegle rozpoczęto przygotowania do kompleksowej rozbudowy ulicy Hutniczej. W tym celu przeprowadzono geodezyjne wydzielenie pasa drogowego od szerokości 60 metrów oraz przygotowano/oczyszczono teren. I gdyby nie zmiany ustrojowe, a wraz z nimi daleko idące bezzasadne zmiany decyzji oraz niszczenie wszystkiego co było związane z poprzednim systemem, Droga Czerwona (bo taki był jej pierwotny korytarz) istniałaby już od 40 lat !!!. A tak na marginesie, analizując obecną sytuację: politykę, koncepcje, analizy, spotkania, projekty, a przede wszystkim ilość już wpompowanej kasy w tą widmo-inwestycję , trudno nie odnieść wrażenia, że wszystkim zaangażowanym w jej powstawanie zależy, a aby nigdy nie powstała.
- 30 0
-
2023-11-24 07:57
tusk nie pozwoli rozwijać się polskiemu portowi
- 3 2
-
2023-11-23 19:30
Zwłaszcza obecnemu PiSowskiemu Rządowi. (1)
- 0 6
-
2023-11-23 23:59
przyczyny są znacznie
bliżej.
- 4 0
-
2023-11-23 10:11
Opinia wyróżniona
(23)
za 8 lat Baltic Hub Gdańsk będzie w trakcie kolejnej rozbudowy do 8 mln TEU, z wyjazdem prosto na A-1 z kolejnym pasem i S7, z tej Drogi Czerwonej trzeba będzie dojechać jeszcze kilkadziesiąt km do A-1, przez zatłoczoną obwodnicę trójmiejską, bez szans
- 73 12
-
2023-11-23 21:07
I TIRy beda piłoeać pod górę na obwodnicy (1)
- 2 0
-
2023-11-23 21:22
tak czy inaczej
nie pofruną...
- 2 0
-
2023-11-23 13:06
Gdansk Nowy Port ul.Wyzwolenia
Ha,Ha! Pożyjemy,zobaczymy.Jeżeli życia nam starczy.
- 6 0
-
2023-11-23 11:08
Nie obecną Obwodnicą, tylko otwartą juz wtedy nową OMT. (1)
- 4 4
-
2023-11-23 13:11
z OMT to się
dopiero w Chwaszczynie spotkają...
- 5 0
-
2023-11-23 10:43
Tusk nie pozwoli na rozwój Gdyni (17)
Jak poprzednio rządziła platforma, to w Gdyni nie było żadnej dużej inwestycji
- 25 28
-
2023-11-23 20:34
(3)
Przez ostatnie 8 jat rządził PiS i jakoś też zero inwestycji
- 4 8
-
2023-11-23 21:12
zero? (2)
przetrzyj oczy, a jak nie pomoże, do okulisty i to szybko.
- 4 4
-
2023-11-24 06:34
(1)
Przetarłem - i? Wsparcia przy rozwiązaniu kwestii lotniska było mało. Port promowy to też inwestycja, która trwała i skończyła się w trakcie kadencji PiS. Kaszubska była zapowiadana już za PO, a po prostu budowa i otwarcie nastąpiły za PiS. PLK ma kilku letnie opóźnienie w rozbudowie linii kolejowej do Gdyni. Czerwoną projektują, bo UE wymaga tras
Przetarłem - i? Wsparcia przy rozwiązaniu kwestii lotniska było mało. Port promowy to też inwestycja, która trwała i skończyła się w trakcie kadencji PiS. Kaszubska była zapowiadana już za PO, a po prostu budowa i otwarcie nastąpiły za PiS. PLK ma kilku letnie opóźnienie w rozbudowie linii kolejowej do Gdyni. Czerwoną projektują, bo UE wymaga tras do granicy państwa, a takową jest brama portu. Idealnie więc wskoczyło to do CPK, bo teraz ciężej CPK zlikwidować. W sprawie OPAT sporo się mówiło i nic się nie zadziałało. A nie - jest nowa nazwa Via Maris. Poprawcie mnie, jak się mylę. Prosty człowiek jestem, może czegoś nie widzę.
- 2 4
-
2023-11-24 08:34
no widzisz, KO zaliczasz zapowiedzi a PiSowi odmawiasz wynikow...
Kaszubska i OMT istnialy tylko w planach i nic przy nich nie grzebnieto. Podrzucono nastepcom te zadania do planu jako mine tuz przed zmiana wladzy w 2015. Bez dokumentacji i finansowania. A nastepnie gdanska GDDKiA wycofala sie na z gory upatrzone pozycje.
Przedluzenie obwodnicy znane pod wieloma kryptonimami (Maris, opat, czerwona) nie maKaszubska i OMT istnialy tylko w planach i nic przy nich nie grzebnieto. Podrzucono nastepcom te zadania do planu jako mine tuz przed zmiana wladzy w 2015. Bez dokumentacji i finansowania. A nastepnie gdanska GDDKiA wycofala sie na z gory upatrzone pozycje.
Przedluzenie obwodnicy znane pod wieloma kryptonimami (Maris, opat, czerwona) nie ma lokalnego poparcia i mecenasa, to przy kazdym zawirowaniu politycznym spada ze sceny. Najblizej bylo w okolicach 2014, gdzie powstala lokalna grupa interesariuszy, ktorzy doprowadzili do zapisania tego przedsiewziecia w planie budowy drog krajowych. Jednak Tusk nie zawiodl i wykazal sie czujnoscia. Wystarczy, ze DTC zostal zlekcewazony. I stawiam dolary przeciw orzechom, ze bedzie konsekwentny. Swiadczy o tym obecny wynik "prac" gdanskiej GDDKiA... Planowanie odbywa sie nie z powodu wymogow UE, a dlatego, ze twoj znienawidzony Horala wstawil do ustaw portowych taki zapis. A gdy paniska sa zmuszane, to pojawia sie obstrukcja.
201, tak skwapliwie wygaszana przez PKP i samorzad na poczatku wiekow jest wstydliwym przykladem braku wydajnosci PLK ale rowniez braku udolnosci i zainteresowania pomorskich "wybrancow". Bo rownoczesnie Podhale doi budzet na modernizacje sieci kolejowej na kwote 12 miliardow zlotych... Rozejrzyj sie po Polsce i zauwaz, jak podchodzi sie do kolei na Slasku czy Wielkopolsce. Koldra jes jedna i zawsze bedzie krotka. Trzeba chciec i umiec ja ciagnac. A Pomorze nie chce i nie umie, bo jest siedliskiem pasozytow, dla ktorych wystarczy to co jest oraz trampolina dla najbardziej egzotycznych milosnikow wladzy. Rozejrzyj sie po "wybrancach".- 2 0
-
2023-11-23 17:01
To prawda, jestem za wykopaniem PiS od władzy i za opozycja ale za Tuska wszystkie inwestycje szły do Gdańska kosztem całego województwa, Gdynie chyba nie zbyt lubi, chyba ani razu podczas swoich poprzednich rządów tu nie był ale być może nie pomagały też we wzajemnych relacjach trudny charakter i wysokie ego naszego prezydenta Wojciecha
- 16 4
-
2023-11-23 14:18
Tusk zapowiedział likwidację projektów (1)
Atom, terminal w Świnoujściu, cpk, prywatyzację Orlenu.
- 15 9
-
2023-11-23 18:14
Nie PiSz głupot.
- 9 12
-
2023-11-23 12:44
(2)
To niestety akurat brutalna prawda, mam szczerą nadzieję, że Tusk przez tych kilkanaście lat popracował trochę nad sobą. Na oko wydaje się, że tak. Zobaczymy. Droga Czerwona i inwestycje kolejowe w Gdyni będą papierkiem lakmusowym. W skali kraju zrealizowano już pierdyliard inwestycji o znaczeniu nieporównywalnie mniejszym dla gospodarki krajowej, więc nie będzie najmniejszego wytłumaczenia dla przeciągania tych tematów.
- 13 4
-
2023-11-23 14:06
infrastrukturę kolejową czy trasę kaszubską zbudowano za rządów pis
tusk nie zrobił dla Gdyni nic. Pamiętam wyprawę Szczurka do Warszawy w celu załatwienia drogi czerwonej. Nikt z platformy go nawet nie przyjął
- 18 6
-
2023-11-23 13:10
patrz "zakopianka"
potulnie finansowana przez kolejne ekipy rządowe...
- 6 0
-
2023-11-23 11:07
Głupoty gadasz boś głupi lub celowo jątrzysz, co jest gorszą wersją. (6)
- 23 21
-
2023-11-23 14:05
to wymień inwestycje tuska w Gdyni w latach 2007-2015 (4)
- 19 5
-
2023-11-23 21:46
Stadion Arki Gdynia!
- 0 1
-
2023-11-23 21:45
A to Tusk był premierem Gdyni..?
- 2 3
-
2023-11-23 16:54
Po co on ma inwestować w Gdyni skoro i tak na niego głosują
- 11 2
-
2023-11-23 14:20
Gdynia zbyt polska
- 14 4
-
2023-11-23 12:20
polityka "psa ogrodnika" i głupia, wewnętrzna konkurencja jest faktem
co tylko świadczy o umysłowej ciasnocie ludzi w tej branży.
Skutkuje to centralizacją, przeciążeniem infrastruktury i brakiem synergii oraz dywersyfikacji opracyjnej.
Czego efekty widzimy właśnie ostatnio...
Podparte jest to wieloletnią emerycką obsadą zarządu portu gdyńskiego, w którym dopiero ostatnie lata zaznaczyły sięco tylko świadczy o umysłowej ciasnocie ludzi w tej branży.
Skutkuje to centralizacją, przeciążeniem infrastruktury i brakiem synergii oraz dywersyfikacji opracyjnej.
Czego efekty widzimy właśnie ostatnio...
Podparte jest to wieloletnią emerycką obsadą zarządu portu gdyńskiego, w którym dopiero ostatnie lata zaznaczyły się istotnymi zmianami poprawiającymi jego funkcjonowanie. Wcześnie skłaniano się wręcz do wygaszenia tego miejsca, przy aplauzie zarządu miasta, śliniącego się na szybką kasę...
Tymczasem Rosjanie budują kolejne terminale przy udziale kapitału niemieckiego, Duńczycy podwajają powierzchnię sztucznego lądu, od Szwecji dzielą nas lata świetlne... Państwa bałtyckie inwestują w swoje terminale, których ruch zostanie skanalizowany przez... Polskę.
A po "zbożowy port" dla Ukrainy startuje... Warszawa...- 11 4
-
2023-11-23 07:40
Opinia wyróżniona
Gdyby w II RP tak budowali Gdynię to nigdy by powstała. (14)
Masakra jakaś :(
- 258 5
-
2023-11-23 15:43
Masz rację bo po co Gdynia jak jest port w Hamburgu? To by był główny argument (p)rzekrętów (o)bywatelskich
- 6 9
-
2023-11-23 13:47
taa, bo wtedy budowano tak super, jasne (1)
jednotorowa linia kolejowa do Kościerzyny jest najlepszym dowodem na to jak budowano przedwojenny port, ta linia to był wówczas jedyny dojazd do Gdyni z pominięciem Gdańska a był zbudowany w wersji mocno oszczędnościowej, z mocno ograniczoną przepustowością, tylko mijanki były gęściej niż obecnie ale nie była to pełnowartościowa linia kolejowa bo już w tamtych czasach dwa tory na liniach głównych były standardem
- 7 0
-
2023-11-23 16:50
od decyzji Sejmu o budowie tej linii do otwarcia ruchu zajęło dziesięć lat.
Zbudowano ją za kredyt z Francji, którego Polska nigdy nie spłaciła. Umorzony po wojnie w ramach rozliczeń "sprzymierzonych".
Niewątpliwie nie jest to szczytowe osiągnięcie myśli inżynierskiej, ale jak na kraj o ogólnie bardzo niskim stanie inżynierii oraz przeraźliwie biedny, to wyczyn. Szczególnie, że odcinek od Kościerzyny to premiaZbudowano ją za kredyt z Francji, którego Polska nigdy nie spłaciła. Umorzony po wojnie w ramach rozliczeń "sprzymierzonych".
Niewątpliwie nie jest to szczytowe osiągnięcie myśli inżynierskiej, ale jak na kraj o ogólnie bardzo niskim stanie inżynierii oraz przeraźliwie biedny, to wyczyn. Szczególnie, że odcinek od Kościerzyny to premia górska w bardzo trudnym terenie. Bo na tyle pozwoliła geopolityka. Poza tym, zapoznaj się z liniami kolejowymi np. na Bałkanach. Drogi a takiej charakterystyce ciągną się tysiące kilometrów.
Za to faktycznie należy się wstydzić, że do dzisiaj na linii 201 nic się tam nie zmieniło, nie licząc bieżących i doraźnych napraw.
Pomimo tego, że polityka zupełnie zmieniła możliwości, nikt nie myśli o poprawieniu jej przebiegu. Jakieś 15 lat temu, może trochę więcej, głośno mówiono o jej zamknięciu. A od jakich 10 lat słyszymy o już-już mającej nastąpić rozbudowie
Ale co się dziwić, skoro właściciele firm transportu samochodowego od lat zasiadają w sejmie.- 7 0
-
2023-11-23 11:01
(4)
Juz kiedys tu pisałem aby kontynuować myśl Kwiatkowskiego i Wendy - most nad portem z odpowiednimi rozjazdami. Można też pokusić sie o dobudowanie drugiej nitki do S6 i alternatywnej drugiej nitki Obwodowej w kierunku S7/A1. Ale to byly pomysly światłych inżynierów i wizjonerów. To co jest obecnie to fuszerka i partactwo dodatkowo podlewane
Juz kiedys tu pisałem aby kontynuować myśl Kwiatkowskiego i Wendy - most nad portem z odpowiednimi rozjazdami. Można też pokusić sie o dobudowanie drugiej nitki do S6 i alternatywnej drugiej nitki Obwodowej w kierunku S7/A1. Ale to byly pomysly światłych inżynierów i wizjonerów. To co jest obecnie to fuszerka i partactwo dodatkowo podlewane biurokracją i nieudolnością władz centralnych i samorządowych. Mam wrażenie że chyba nikomu nie zależy na tym żeby porty się rozwijały (nadmiernie). Za 2-3 lata ciężarówki zdominują ruch w tej okolicy i nie będzie "niczego" jak mówił kiedyś klasyk.
- 10 3
-
2023-11-23 12:23
Porównaj rozmiary ówczesnych jednostek pływających i współczesnych (3)
I przełóż to na rozmiary takiego mostu.
Oczywiście, takie konstrukcje istnieją.
Jak w Zatoce Gdańskiej znajdą ropę i gaz, to będzie nas stać.- 6 6
-
2023-11-23 13:21
(2)
Was nigdy nie jest stać. Ale się przyzwyczailiśmy do tego.
- 6 6
-
2023-11-23 16:36
nas? (1)
A wy to kto?
- 4 0
-
2023-11-23 22:17
Ukrain
polsza i tak bedzie nasza
- 0 2
-
2023-11-23 10:42
Poczytaj co taka ówczesna platforma, media i Niemcy pisali o budowie Gdyni
- 11 10
-
2023-11-23 10:35
Bo nie było biurokracji
Terminy nie wynikają z samych prac budowlanych, ale z potrzeby obłożenia się papierami, bo takie jest prawo. Po to aby potem uniknąć kłopotów. Przed wojną było dużo prościej.
- 12 0
-
2023-11-23 10:09
w latach 20-30 stawiali budynek 5 piętrowy w ciągu jednego roku, a dziś...
- 18 1
-
2023-11-23 09:58
A no właśnie szkoda (2)
Bo z perspektywy czasu, po co jest potrzebna Polsce Gdynia
- 4 24
-
2023-11-23 12:44
demokracja ma jedną wadę...
Można wygadywać bzdury.
- 19 0
-
2023-11-23 12:36
Powiem tak: Skończ te opowiadanie niestworzonych historii
- 16 1
Wszystkie opinie
-
2023-11-23 07:02
Już czuć oddech PO (17)
A później pieniędzy nie ma i nie bedzie
- 39 24
-
2023-11-23 07:05
(13)
A co powstało przez 8 lat? Dopiero teraz sobie o czymkolwiek przypomnieli?
- 14 12
-
2023-11-23 07:37
Może nie zauważyłeś, ale wybudowali (12)
Trasę Kaszubską
Budują OMT
Tak, te, które Donald obiecywał na Euro 2012 ;)
A do 2015 nawet projektów nie było ;)
Ciekawe czy za PO cokolwiek powstanie na Pomorzu bo nawet elektrownię atomową chcą wstrzymać.- 18 11
-
2023-11-23 08:42
Oni są do tego zdolni
- 8 2
-
2023-11-23 08:49
Przekłamałeś wszystkie fakty (7)
Przetargi i projekty na Kaszubską i OMT były gotowe przed 2015. pis to uwalił, opóźnił o tyle lat, Kaszubską skrócił. Dopiero teraz zaczynają budować kontynuację.
Te drogi NIGDY nie miały być na euro, bo nie prowadzą do stadionów, gdzie grano mecze.
Co napiszesz, to mijasz się z prawdą. Atomówkę też w 2015 pis uwalił. PO ją w końcu zbuduje- 12 12
-
2023-11-23 10:10
(2)
Nie kłam. W 2015 r. nie było nawet prawomocnych decyzji środowiskowych na OMT i Trasę Kaszubską, a Ty tutaj piszesz o przetargach na projekt i budowę. Zero pojęcia o realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Na prawdę nietrudno nawet na tym portalu znaleźć informacje na temat tych dwóch inwestycji, jakie miały perypetie. Żeby się wypowiedzieć, trzeba mieć najpierw jakiekolwiek pojęcie.
- 11 7
-
2023-11-23 10:25
(1)
No to jest tylko jedno wyjście: jeden z was mówi prawdę,a drugi kłamie na bezczela.Osobiście to sprawdzę czy był gotowy projekt i przetarg na OMT i Kaszubską przed 2015 rokiem.I przy okazji dowiem się, która z rywalizujacych partii jest partią oszustów.
- 2 0
-
2023-11-24 08:10
W 2015 r. zostały wydane decyzje środowiskowe, ale nie były prawomocne, bo zostały zaskarżone do WSA. Obie uprawomocniły się dopiero w 2017 albo 2018 r. po wyrokach NSA. Dopiero wtedy ogłoszono przetargi w formule "projektuj i buduj": wykonanie projektów budowlanych, uzyskanie ZRID-ów, roboty budowlane. Jedyne, co powstało przed 2015 r., to STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe) potrzebne do decyzji środowiskowej, ale absolutnie to nie jest projekt budowlany.
- 2 0
-
2023-11-23 11:04
Ale kłamiesz- sam w to wierzysz? (3)
Nie było żadnych projektów, były tylko koncepcje wyrysowane przez grafików...
PIS je zrobił i wybudował, PO nic z tym nie zrobiło.
Te drogi miały być na EURO 2012- nawet drużyna niemiecka miała stadion w Gniewinie.
Dokładnie pamiętam bo się tym interesuję.
Same przetargi rozpisane 2019-2021 w systemie Projektuj i Zbuduj.
(dla laików- najpierw robią projekty, uzyskują zgody i budują)
Co do Atomówki to nigdy nie byliśmy tak blisko jak teraz, już są umowy podpisane.
Przeczytaj ostatni artykuł na Trójmiasto.pl, gdzie się zastanawiają czy PO zaora atomówkę...
Także daj spokój z tym populizmem.- 8 3
-
2023-11-23 19:48
dobra, przestań się ośmieszać ... (2)
W Gniewinie byli Hiszpanie..... - wiem bo się tym interesuje, całe pislamowskie badziewie wie że dzwoni ale nie wie gdzie, grunt że dzwoniu - -
- 0 4
-
2023-11-23 21:35
a co ma do rzeczy, kto był w Gniewinie?
jaki ma to związek?
Ważniejsze jest, kto miał być, a nie był i dlaczego.- 3 0
-
2023-11-24 08:14
Akurat mówi prawdę - przed 2015 były tylko koncepcje, żadnych projektów. Poszukaj na trojmisto.pl, to nie boli.
- 2 0
-
2023-11-23 10:30
(2)
Trasa Kaszubska to akurat przed 2015 się rozpoczęła, tyle że ten malutki się obraził na trójmiasto to i wstrzymali co mogli.
Po co te bzdury, każdy w trójmieście wie, że dla tego małego wszyscy jesteśmy tam gdzie stało zomo i trzeba nam zabrać by dać tym co głosują na pis.- 7 9
-
2023-11-23 21:40
Wypowiedź z 2014 dotycząca decyzji o skreśleniu OPAT z planu budowy dróg krajowych
"Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."
Jeśli w 2014 mówi się o uzależnieniu od dofinansowania, to w 2015 nic nie mogło się rozpocząć. Bo to koniec programu i nowe rozdanie. Na końcu to raczej kasy brakuje, niż zostaje...- 3 0
-
2023-11-24 08:13
Nie gadaj bzdur. Przed 2015 r. nie było ani projektów budowlanych ani przetargów na nie. Nawet prawomocnych decyzji środowiskowych nie było.
- 2 0
-
2023-11-23 08:41
Masz racje teraz po zwycięstwie PO i lewicy ta droga powstanie za minimum 50 lat
- 8 4
-
2023-11-23 18:26
PiS na razie rządzi (1)
i nie potrafi albo nie chce tego zrobić, ale wy już obwiniacie Tuska.
- 0 5
-
2023-11-24 08:41
doswiadczenie
Wiesz co to jest?
Starych psow nowych sztuczek nie nauczysz...- 1 0
-
2023-11-23 07:05
Dziadek (2)
Dziadek często tam jeździ rowerem
Mówi że ta droga wcale nie jest czerwona i jak wszystko w Gdańsku jest opóźniona ale za to wszyscy w około biorą kaskie na czas- 5 11
-
2023-11-23 07:24
Znów mylisz miasta, zmień leki.
- 9 0
-
2023-11-23 07:41
Może w Gdańsku i tak jest.
- 2 0
-
2023-11-23 07:06
A potem okaże się że w 2047 r.?
Za 9 lat okaże się że są małe przesunięcia i ostatecznie GDDKiA odda czerwoną drogę w drugim kwartale 2047 r. W międzyczasie okaże się że droga będzie prowadziła do luksusowego osiedla mieszkaniowego "Port".
- 37 1
-
2023-11-23 07:07
Opinia wyróżniona
Ta inwestycja jest na wczoraj! (16)
Realizować jak najszybciej, nawet kosztem innych mniej ważnych dróg.
- 156 11
-
2023-11-23 07:53
(11)
pieniadze poszly na kanal dla kajakow na mierzei
- 32 15
-
2023-11-23 08:59
a wiesz dzieki czemu? (10)
Dzieki decyzji premiera Tuska, ktory w 2014 roku skreslil te inwestycje z planu budowy drog krajowych...
To luzna kasa sie zrobila i zostala zagospodarowana przez bardziej sprawny samorzad Elblaga.
Tam gdzie dwoch sie kloci (Gdansk, Gdynia), tam trzeci korzysta...- 17 18
-
2023-11-23 09:26
OPAT (1)
Piszesz o decyzji w sprawie OPAT.
- 13 3
-
2023-11-23 12:30
tak...
Wszystkie hasła jak "opat", "via maris", "droga czerwona" zawierają podstawowy i wspólny dla tych wszystkich przedsięwzięć element, jakim jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę terenów kolejowych.
Te dwa kilometry rozwiązują problem, bo albo na prawo lub na lewo to drogi załatwiające interesy różnych interesariuszy.
Skoro z tym tak duży problem, to zgodnie z powiedzeniem, chodzi o pieniądze.
I nie te, które trzeba wyłożyć, tylko te, które ktoś może stracić...- 9 2
-
2023-11-23 09:43
tak, Tusk skreślił tę drogę na złość, a potem była "luźna kasa" (5)
jak w 2014 miałeś 10 lat to faktycznie mogło to tak wyglądać
- 11 12
-
2023-11-23 11:09
Teraz jest w młodzieżówce PiS, to się ocknął. (1)
- 8 9
-
2023-11-23 12:40
coś innego...
...potrafisz?
Czy tylko ujadać, kundelku?- 7 3
-
2023-11-23 12:39
miałem dużo więcej, a dziesięciolatek ma take rzeczy głęboko w... poważaniu (2)
Tak dokładnie to wyglądało, tym bardziej, że towarzyszyło temu medialne "schadend freunde" Adamowicza, który z problemów młodszej siostry zrobił sobie kabaret. Tak lubiany przez "masy"... Była to jedna z potyczek południa z północą w czasach "karnawału Euro"
"Luźna kasa" oznacza rolę samorządu w pozyskiwaniu środków. Zarząd Gdyni nie bardzo był ta inwestycją zainteresowany a była ona raczej jednym z nielicznych przykładów współpracy na ówczesnej "scenie politycznej" Pomorza. I to zmarnowano. Elbląg zawalczył. Może głupio, ale za to skutecznie.- 7 2
-
2023-11-23 18:20
Elbląg nie walczył o kanał. (1)
To raczej kukułcze jajo podrzucone przez Rząd.
- 3 6
-
2023-11-23 21:26
nie
to pomysł elbląskiego samorządu w czasie, gdy rządził nim PiS.
- 2 0
-
2023-11-23 14:11
(1)
deficyt 115 mld zł, dług 1,5 bln zł, sama obsługa długu kosztuje 32,7 mld zł, a PiSowski troll pisze o "luźnej kasie"
- 4 9
-
2023-11-23 16:35
taka sama "luźna kasa" płynie
Do Łodzi na tunel pod miastem, na Podhale na "zakopiankę" i przebudowę kolei (łącznie będzie ze 20 miliardów), do Warszawy na przebudowę linii średnicowej, na Via Carpatia...
Do wszystkich miejsc, które potrafiły znaleźć skuteczną drogę do jej pozyskania.
I nie są to owce i rydwany czy inne "eceesy", ale działania które są faktyczną inwestycją, bo przynajmniej intensyfikują działalność gospodarczą, jeśli nie dostarczają bezpośredniego zwrotu.
To nie jest łatwa praca.
Trzeba mieć pomysł i operatywność.
A Pomorze nawet o takie coś nie zawalczyło.
Tylko jak w polskim piekle, w którym diabłów nie potrzeba...
Bo każdego co z kotła chce wychynąć, "rodacy" z powrotem wciągną.- 8 2
-
2023-11-23 08:03
(1)
Przecież za 8 lat ma już nie być samochodów.
- 11 2
-
2023-11-23 08:07
A co ma być w 2031? Fakty i daty ci się pomyliły
- 4 5
-
2023-11-23 08:03
na wczoraj mówi pan... aaa to będzie dodatkowo płatne ;) (1)
- 3 0
-
2023-11-23 08:46
No tak, tak samo jak dziś są płatne drogi drogi krajowe - dla pojazdów ciężarowych. Co w tym nowego? E-toll obowiązuje
- 3 0
-
2023-11-23 07:10
Niestety nikt się nie przyzwyczai... (1)
Jeśli coś zbudowane jest mało intuicyjnie l, i żeby wjechać/dojechać do tego parkingu mimo iż już zna.sie drogę, to i tak trzeba krążyć. W takim przypadku niestety nikt sam od siebie w kiepskiej lokalizacji parkować nie będzie. Jest klasyczny przykład jak coś pięknie wygląda na papierze, a w praktyce nic w tych puzzlach nie pasuje. Podobnie jak węzeł SKM Śródmieście w Gdańsku przy forum. Tam też mieszkańcy do dzisiaj się przyzwyczajają, podobnie jak urzędnicy którzy nie mają pomysłu jak to skomunikować. Ale na wizualizacji wyglądało to świetnie.
- 10 3
-
2023-11-23 10:05
gdzie dokładnie zobaczę te wizualizacje o świetnym parkingu?
- 0 0
-
2023-11-23 07:12
Następne 8 lat (4)
ględzenia o niczym
- 44 0
-
2023-11-23 07:58
jak zwykle kaczynski zawalil, ta droga powinna juz byc zbudowana
- 4 4
-
2023-11-23 10:34
Dokładnie! (2)
ja od lat czytam nagłówki o drodze czerwonej.To jest hajakś paranoja.To wygląda jak jakas zaczarowana droga,której nie mozna wybudować z powodu sprzysiężenia wszelkich złych mocy.Tymaczasem prawda jest taka ,ze rządzą miastem leniwe buce,to samo jest w GODKKiA-banda obiboków.
- 4 0
-
2023-11-23 19:33
"rządzą miastem leniwe buce" (1)
Tak sądzisz? A ja myślę zupełnie inaczej, wystarczy sprawdzić jakich i skąd najwięcej turystów przed inwazją na Ukrainę miało Zakopane? Także jakie porty na Bałtyku się rozbudowuje? Wnioski się nasuwają same. Komu z rządu (za ile podejmowano takie decyzje- Mam nadzieje, że powstanie w tej sprawie Spec. Komisja do zbadania tej sprawy) bardzo zależało, aby za PiS powstawały tzw. "słomiane inwestycje", które tylko pogrążą nasz kraj na lata.
- 1 1
-
2023-11-23 23:59
rozbudowuje się terminale w Petersburgu
przy udziale kapitału niemieckiego. A dokładniej inwestuje tam port... Hamburg.
Turystów było dużo, bo bliżej niż w Alpy i bardziej swojsko.
A że opcja wschodnia istnieje i działa, to prawda. Przecież nawet mają swoich posłów, którzy lobbują za pracownikami ze wschodu. I w ten sposób wypierają z rynku tubylców.- 3 0
-
2023-11-23 07:15
w takim tempie to my Polski nie zbudujemy
jaja sobie z nas robią
- 41 1
-
2023-11-23 07:16
Żenada
I 10 kolejnych lat ględzenia po próżnicy. Kraj nieudaczników
- 41 0
-
2023-11-23 07:25
Pani nieobecna prezydent zaczyna kampanie wyborcza (5)
Zero zainteresowania miastem, no chyba żeby pokazać się w tv czy na portalach społecznościowych. Przez takich jak ona PiS może przejąć władze w Gdańsku
- 3 18
-
2023-11-23 07:33
Co? (4)
Kto? XD
- 10 0
-
2023-11-23 08:19
Dulska (3)
- 1 6
-
2023-11-23 08:23
(2)
Co ona ma do portu w Gdyni?
- 10 1
-
2023-11-23 10:12
(1)
Niektórzy są tak zaślepieni nienawiścią do innych i zacietrzewieni, że nie odróżniają od siebie dwóch różnych miast.
- 5 1
-
2023-11-23 18:55
Dostał kasę na opluwanie konkretnej osoby,
to PiSze głupoty pod każdym artykułem.
- 1 0
-
2023-11-23 07:26
To niech już zaczną robić po 2 pasy więcej (1)
- 17 3
-
2023-11-23 10:13
10 więcej.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.