- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Droga Czerwona najwcześniej w 2032 roku
I kwartał 2032 roku - to zakładana oficjalna data zakończenia budowy pierwszego odcinka Drogi Czerwonej, którą podano podczas prezentacji wariantów trasy. Mieszkańcy nie ukrywali rozczarowania terminem. Oprócz przebiegu pytali o skutki związane z hałasem samochodów i potencjalnym obniżeniem wartości nieruchomości.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.
- Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na szczegółowy przetarg i budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które są mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 roku.
Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka
- Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
- Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
- Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
- Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
- Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
- Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
- Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
- Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
- Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
- Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.
Różne warianty Drogi Czerwonej
W środę projektanci przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Na sali pojawiło się kilkadziesiąt osób zainteresowanych przebiegiem trasy.
Najpierw głos zabrali projektanci. Szczegółowo przedstawili i omówili warianty trasy. Dla pierwszego i drugiego odcinka planowane są dwa warianty, w których pojawiają się różne założenia co do obecności dróg rowerowych, buspasów oraz skrzyżowań, a także rozwiązań takich jak wiadukty i tunele.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Poszukaj mieszkania w pobliżu Drogi Czerwonej
W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.
- Droga Czerwona była planowana do realizacji w studium. Dla całości inwestycji plany miejscowe są uchwalone lub planowane jest uchwalenie takich dokumentów. W naszych pracach projektowych przeanalizowaliśmy, jakie są kierunki i czy nasze koncepcje planistyczne są zgodne z założeniami miasta - tłumaczyli projektanci z firmy Mosty Katowice.
Dojazd do Drogi Czerwonej poprzez nowe drogi
Wyjaśniali, że w projekcie dostęp do Drogi Czerwonej zaplanowano przez węzły. Dla obsługi terenów sąsiadujących planowane jest wybudowanie ciągów dróg dojazdowych.
Wraz przedstawicielami GDDKiA wysłuchali również opinii mieszkańców. Pytania z sali dotyczyły terminów oraz potencjalnego hałasu, który będzie generowany przez samochody jeżdżące po nowej trasie. Część pytań dotyczyła potencjalnego spadku wartości nieruchomości i odszkodowań, które będą wypłacane właścicielom ziemi.
Projektanci zapewniali, że naturalnym będzie ochrona mieszkańców przed hałasem ekranami dźwiękochłonnymi, które zostaną zamontowane ok. 2 km trasy.
Kolejne spotkania zaplanowano na czwartek i piątek.
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni
.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Całość zaprezentowanej dokumentacji podczas spotkań ma być dostępna dla wszystkich chętnych na stronie internetowej gdańskiego oddziału GDDKiA po zakończeniu serii konsultacji.
Uwagi będzie można przekazać także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona: jaki koszt?
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie (239) 5 zablokowanych
-
2023-11-23 10:25
Kto planuje to wszystko ? Od lat mieszkamy na ciągłej budowie (2)
i ewidentnie nie widać żadnych zmian. Ciągłe remonty estakady, bez skutku, brak przejazdu przez tory (wiaduktu, tunelu) przez niemal całą mirską itp Wiecznie korki, brak rozsądnego myślenia przy projektach (krótkowzroczność). Ostatni bubel OMT z brakiem zjazdu w Osowe i pseudo remont Kielnienskiej (starta kasy), ulica Budownalnych w formie 2:1 zamiast kontynuacja 2:2, brak dojazdu do Lotniska po budowie węzła Miszewo, i najlepsze na koniec elektryczne autobusy, gdzie jakiś specjalista zaufał (nie wierzę, śmiech :) :P ;) ) opisowi zużycia energi przez producenta, dramat !
- 10 1
-
2023-11-23 19:24
Nie to miasto. (1)
Zleceniodawca tych wPiSów o tym nie wspomniał?
- 0 3
-
2023-11-23 21:58
elektryczne autobusy
miasto jak najbardziej.
- 2 0
-
2023-11-23 10:36
(1)
W Gdyni nic się nie da. Ale grube miliony rocznie na piłkarską patologię zawsze się znajdą.
- 10 2
-
2023-11-23 19:26
Zwłaszcza, że to PiSowski rząd
tak buduje tą drogę.
- 1 3
-
2023-11-23 10:44
Po co ten pośpiech?
- 3 1
-
2023-11-23 10:55
Uuuuu!
To nie za mojej kadencji!
- 3 0
-
2023-11-23 11:02
Gdynia ma mizernych futurystow drogowych , a zlecenie tych z Jatowic nie lepsze. (1)
Dlaczego z portu pasażerskiego terminalu nie poprowadzona prosto do obwodnicy trójmiasta ? Nie ma tam aż tak dużej ilości zabudowań. Trasa Kwiatkowskiego byłaby dla BTC i Obluza .
- 5 2
-
2023-11-23 17:03
bo miasto postawiło zakaz ruchu dla ciężarówek
Na Portowej i Jana z Kolna.
Poza tym, którędy?
Przez obwodnicę Witomina?
;)- 1 0
-
2023-11-23 11:06
mam pytanie - czy redakcja jest opłacana przez PIS? (2)
Bo jeśli tych głupkowatych politycznych wrzutek pod każdym artykułem nie formułują sami redaktorzy, to na 100% je popierają, skoro nie są usuwane - a przecież widać że ce n zura działa, bo wiele wpisów jest blokowanych czy kasowanych pod każdym artykułem...
Ale dlaczego nie te hejterskie PISowskie?- 1 10
-
2023-11-23 12:40
o już cenzura Ci się marzy? Komentarz dowolny byle pochwalny dla Tuska?
- 7 1
-
2023-11-23 13:42
Czekaj nie kumam. Mamy się cieszyć że potrzeba 10 lat na którki odcinek drogi?
- 4 1
-
2023-11-23 11:08
Czyli nigdy... (1)
.... no chyba że lokalna władza wreszcie się zmieni, ale chyba na to sie nie zapowiada.
- 6 1
-
2023-11-23 19:28
Rząd nazywasz lokalną władzą?
Ładne masz mniemanie o PiSowskim Rządzie.
- 0 3
-
2023-11-23 11:15
Dramat ...
- 5 0
-
2023-11-23 11:22
(2)
Droga potrzebna już od 2020roku. Miały być zrobione przetargi i trwać budowa. To teraz dobra zmiana zabrała "koncepcję" i wszystko w czasie wydłużyła o 10 lat. Supcio!
Liczę na to, że znajdzie się poseł z pomorza, który ogarnie temat i przeforsuje budowę tej drogi w najbliższych 3 latach, a nie za posiedzenia posłów, których pewnie jeszcze nie ma w sejmie teraz...- 5 1
-
2023-11-23 16:58
przyjrzyj się "wybrańcom" z Pomorza...
...a może lepiej nie, bo załamać się idzie...
- 5 1
-
2023-11-23 22:27
znafcy konkrety proszę
- 0 1
-
2023-11-23 11:48
Najważniejsze, że będzie dofinansowanie z budżetu Państwa na metodę łączenia na szkle, tworzenia i selekcji, zamrażania zarodków ludzkich in vitro. Jeden zarodek ludzki do dalszego rozwoju, a reszta, czyli przynajmniej pięć, do ciekłego azotu na lata, a potem może i na, o zgrozo śmietnik. Za takie eksperymenty, zabójstwa przyjdzie kiedyś zapłacić tym co tego chcieli i to robili.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.