- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Droga Czerwona najwcześniej w 2032 roku
I kwartał 2032 roku - to zakładana oficjalna data zakończenia budowy pierwszego odcinka Drogi Czerwonej, którą podano podczas prezentacji wariantów trasy. Mieszkańcy nie ukrywali rozczarowania terminem. Oprócz przebiegu pytali o skutki związane z hałasem samochodów i potencjalnym obniżeniem wartości nieruchomości.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.
- Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na szczegółowy przetarg i budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które są mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 roku.
Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka
- Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
- Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
- Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
- Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
- Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
- Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
- Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
- Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
- Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
- Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.
Różne warianty Drogi Czerwonej
W środę projektanci przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Na sali pojawiło się kilkadziesiąt osób zainteresowanych przebiegiem trasy.
Najpierw głos zabrali projektanci. Szczegółowo przedstawili i omówili warianty trasy. Dla pierwszego i drugiego odcinka planowane są dwa warianty, w których pojawiają się różne założenia co do obecności dróg rowerowych, buspasów oraz skrzyżowań, a także rozwiązań takich jak wiadukty i tunele.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Poszukaj mieszkania w pobliżu Drogi Czerwonej
W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.
- Droga Czerwona była planowana do realizacji w studium. Dla całości inwestycji plany miejscowe są uchwalone lub planowane jest uchwalenie takich dokumentów. W naszych pracach projektowych przeanalizowaliśmy, jakie są kierunki i czy nasze koncepcje planistyczne są zgodne z założeniami miasta - tłumaczyli projektanci z firmy Mosty Katowice.
Dojazd do Drogi Czerwonej poprzez nowe drogi
Wyjaśniali, że w projekcie dostęp do Drogi Czerwonej zaplanowano przez węzły. Dla obsługi terenów sąsiadujących planowane jest wybudowanie ciągów dróg dojazdowych.
Wraz przedstawicielami GDDKiA wysłuchali również opinii mieszkańców. Pytania z sali dotyczyły terminów oraz potencjalnego hałasu, który będzie generowany przez samochody jeżdżące po nowej trasie. Część pytań dotyczyła potencjalnego spadku wartości nieruchomości i odszkodowań, które będą wypłacane właścicielom ziemi.
Projektanci zapewniali, że naturalnym będzie ochrona mieszkańców przed hałasem ekranami dźwiękochłonnymi, które zostaną zamontowane ok. 2 km trasy.
Kolejne spotkania zaplanowano na czwartek i piątek.
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni
.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Całość zaprezentowanej dokumentacji podczas spotkań ma być dostępna dla wszystkich chętnych na stronie internetowej gdańskiego oddziału GDDKiA po zakończeniu serii konsultacji.
Uwagi będzie można przekazać także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona: jaki koszt?
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie (239) 5 zablokowanych
-
2023-11-23 12:42
kunktatorstwo i postponowanie sprawy
udawanie, że coś się robi...
Wszystko aby zniechęcić ewentualnych chętnych na wsadzenie kasy w rozbudowę portu.
Po zmianie ekipy, jestem pełen najgorszych przeczuć...- 4 0
-
2023-11-23 12:44
To chyba żart!!!! ta droga jest na teraz! (2)
UM zajmuje się pierdołami; ścieżki rowerowe itp. a infrastrukturę krytyczną zostawia na 2032??? czekacie aż estakada zawali się, port padnie, a mieszkańców wykończą korki????
- 10 0
-
2023-11-23 19:16
Coś ci się pomyliło. (1)
Nie UM tylko Rząd to ma budować i robi wszystko aby tego nie zbudować. Na szczęście już niebawem odejdą od władzy i przyjdzie czas rozliczeń.
- 0 3
-
2023-11-23 19:44
takie widzenie roli rzadu
Jest rodem z epoki komuny.
A i za komuny, jak sekretarz byl slaby to i region cieniowal...
Nic sie nie zmienilo.- 1 0
-
2023-11-23 12:54
Co za bzdura ! W naszym miescie sprawnie rzadzonym przez panow prezydentow Szczurka i Łucyka mamy juz mnóstwo (2)
czerwonych dróg w całym miescie, wymalowanych sliska farbą na jezdniach . Maja ponoć uspokoic ruch samochodowy.
- 9 1
-
2023-11-23 19:18
Widzisz, a Rząd (1)
nie potrafi albo nie chce tej drogi wybudować.
- 0 3
-
2023-11-23 22:01
tak rząd
pytanie, który?
- 2 0
-
2023-11-23 13:28
Bajka o ti mi tu nie
Myślę że to bajkę to należałoby już se podarować .
- 3 0
-
2023-11-23 14:16
(1)
żyjemy w kraju gdzie jest korupcja i biurokracja rąb.. taka droga powinna być zrobiona w rok dwa maks a nie 10 lat bez przesady ale tu chodzi o kase dla ludzi z portu i rządu
- 5 0
-
2023-11-23 22:29
ty nawet nie wiesz na kogo głosujesz
- 2 0
-
2023-11-23 14:56
2032
Przecież to abstrakcja... Tyle lat przesłano żeby kolejne 8 lat czekać nie wiadomo na co...
- 4 0
-
2023-11-23 15:54
(2)
Trójmiasto upada na naszych oczach. Teraz Droga Czerwona będzie zbędna, bo pewnie Czarna Droga pod Hamburgiem powstanie.
- 6 1
-
2023-11-23 19:20
PiS sprzyja Hamburgowi? (1)
Pewnie Mateusz w tym macza pazury.
- 0 4
-
2023-11-23 22:00
pan nietutejszy?!
bo taki zdezorientowany...
Może lekarza wezwać?- 2 0
-
2023-11-23 16:56
Hehehe, klasyk, czyli nie powstanie, budowanie po polsku
- 3 0
-
2023-11-23 16:57
(1)
Czy minister Horała zrobił coś wymiernego i pożytecznego dla Gdyni podczas swojej bytności w rządzie czy tylko dużo gadał!?
- 3 6
-
2023-11-23 18:39
czy zrobił byś coś dla miejsca, które zieje jawną wrogością?
I nie dość, że nie chce wybierać, to nawet rozmawiać i współpracować...
A popatrz jak górale doją kasę... Z każdej mańki.
Bo "Paryż wart jest mszy"!
Widać Gdynia dla gdyńskich zarządców nie jest tego warta.- 3 2
-
2023-11-23 17:01
Tusk nie kiwnie palcem żeby Gdynia rozwijała się (2)
To on zamknął stocznię Gdynia
- 6 1
-
2023-11-23 19:21
Jak na razie to rządzi PiS (1)
i robi wszystko aby tej drogi nie wybudować.
- 1 3
-
2023-11-23 19:41
a kto tego interesu pilnuje?
Czasy gospodarskich wizyt skonczyly sie z Gierkiem. Teraz zarzadzaja lokalni baronowie...
A tych wybralismy slabych.
I wybieramy jeszcze slabszych, skoro z Pomorza startuja ludzie z Krakowa i Warszawy...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.