• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona nie powstanie, bo rząd nie chce CPK?

Michał Sielski
2 czerwca 2024, godz. 09:00 
Opinie (823)

Centralny Port Komunikacyjny to miało być nie tylko wielkie lotnisko, ale też inwestycje w inne gałęzie transportu. W ramach CPK finansowana miała być m.in. Droga Czerwona, czyli przedłużenie obwodnicy Trójmiasta do portu Gdynia. Tylko że nowy rząd chce projekt CPK znacznie okroić.



Czy Drogę Czerwoną powinno sfinansować państwo?

To "studnia bez dna, łąka w Baranowie, papierowa inwestycja do przepalania pieniędzy i gigantomania PiS" - w takich słowach rządzący obecnie Polską Donald Tusk miesiącami wypowiadał się o projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Nie wiadomo czy rzeczywiście tak myślał, czy była to zimna, polityczna kalkulacja, która pasowała pod wygranie wyborów. Wiadomo natomiast, że z biegiem czasu narracja zaczęła się zmieniać. Zwłaszcza, że nawet przychylni PO eksperci podkreślali, że mądrze poprowadzony projekt CPK to dla Polski wielka szansa rozwojowa. Narracja zmieniła się więc z likwidacji na audyt i możliwą kontynuację, choć w ograniczonym zakresie.



Marcin Horała: nie hamujmy rozwoju Polski



Do tematu odniósł się właśnie Marcin Horała, kandydat PiS w wyborach do Europarlamentu oraz były pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. I nietrudno się domyślić, że jest za tym, by nie tylko CPK, ale i Droga Czerwona powstała.

- Trzeba o tym mówić zarówno w Polsce, jak i w Parlamencie Europejskim, bo Droga Czerwona musi być wpisana do sieci TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa - przyp. red.). Ten projekt nie może być spowalniany przez polityczne decyzje i przepychanki oraz prowizorki, jakie oferuje obecna władza. Polska może być bogatym, rozwiniętym krajem, ale musi powiedzieć "tak dla Portu Zewnętrznego" i "tak dla Drogi Czerwonej" - podkreśla Marcin Horała.
Podkreśla także, że budowa Drogi Czerwonej, ale też Portu Zewnętrznego to inwestycje nie tylko ważne dla Gdyni czy Trójmiasta, ale kluczowe także z punktu widzenia rozwoju Polski.



Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Miejsca

Opinie (823) ponad 50 zablokowanych

  • Ważne że jest tęczowo i kolorowo, wszak wszyscy muszą się miłować

    • 11 0

  • pisowska pro sty tu tka pracująca w redakcji dzisiaj już całkiem odleciała (1)

    • 3 13

    • Za dużo słoneczka, załóż czapkę jak idziesz na słońce.

      • 4 3

  • chamskie złodzieje z PIS

    • 1 12

  • ciekawe jaki kontrakt ma ten portal z Nowogrodzką (1)

    za promowanie PISowskiego chamstwa....

    • 4 12

    • bardzo dobry mają kontrakt

      zwłaszcza na kasowanie artykułów z niewygodnymi dokumentami i banowanie tych, którzy o tym przypominają. Pisze to już trzeci raz. Naprawdę myślicie, że dacie radę mnie zbanować po raz kolejny?

      • 1 4

  • PiS wydal 2 mld PLN w rozbudowe dojazdow kolejowych do portu w Gdyni

    Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

    PO nie zainwestowało w Gdyni nawet złotôwki.
    Nowy terminal promowy w Gdyni tez za czasow PiS. Za PiS ruszyly prace nad Portem Zewnetrznym.
    Przyszedł ryży kolaborant i zacznie to wszystko niszczyc

    • 11 4

  • PiS za 2 mld zmodernizowal fojazd do portu Gdynia

    Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

    To teraz pokazcie choc jedna pidobna w skali inwestycje w Gdyni za rzadow PO

    • 5 2

  • (2)

    Większość Polaków chciało rządow PO no to teraz ma .... Będzie zero inwestycji w Polsce bo wszystkie są realizowane w Niemczech.

    • 10 3

    • O czym ty majaczysz ofiaro pisruskiej propagandy? (1)

      Najwieksza inwestycja pis... kaczy rów na kajaki... i Lotnisko Radom ( mega sukces )

      • 0 4

      • 2 mld PLN na modernizacje dojazdu portu w Gdyni

        terminal kontenerowy w Gdansku...

        kłamiesz czy jestes niedoinformowany?

        • 4 0

  • I wszystko jasne

    PiS związanej z zakorzenioną rosyjską i białoruską agenturą. Warto przypomnieć jedno z pierwszych dzieł prezesa.
    Egzaminy doktorskie zdał z teorii państwa i prawa oraz filozofii marksistowskiej (oba na bardzo dobrze), a 8 grudnia 1976 r. obronił pracę doktorską Rola ciał kolegialnych w kierowaniu szkołą wyższą.
    Jarosław Kaczyński pisząc doktorat był pracownikiem resortowego instytutu zajmującego się polityką naukową i szkolnictwem wyższym.
    W pracy doktorskiej jest sporo odwołań do wypowiedzi przywódców i ideologów PRL: Gomułki, Bieruta, Cyrankiewicza, Kliszki, Sokorskiego, Werblana, Kąkola oraz do referatów na partyjne zjazdy i plena KC.

    • 2 9

  • nie będzie niczego (1)

    Tusk likwiduje programy: CPK, port kontenerowy Świnoujście, żeglowność Odry

    • 10 2

    • Co tam jeszcze w Ruspublika nadajo?

      Dajesz...

      • 1 2

  • Nigdy węcej PiS (2)

    Kogo szokują ucieczki do ciepłego człowieka na Białoruś ten ma klapki na oczach. Pora zdjąć!
    Jeśli myślicie, że to jedyny przypadek ruskiej (ruskie służby kontrolują białoruskie) infiltracji Prawo i Sprawiedliwość oraz Suwerenna Polska to pora wyjąć głowę z piasku. Mateusz Morawiecki, Kaczyński, Antoni Macierewicz, Rydzyk, lista nie ma końca. Zamiany domów (Glapiński Narodowy Bank Polski) czy apartamenty kupowane (Patrycja Kotecka żona Zbigniew Ziobro) od powiązanych z ruska oligarchia biznesmenów.
    Po utracie władzy przez prokremlowski PiS ruska agentura musi pierwszy raz od lat zacząć się pilnować. I czasem uciekać.
    Sędzia hejter od funduszy Ziobry jedzie do bezpiecznego matecznika. Podobnych ludzi ustawionych przez PiS na stanowiskach jest zatrzęsienie!

    • 3 17

    • Nigdy więcej PO.

      • 2 1

    • chłopie znowu wyrwałeś się z rak sanitariuszom !!!!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane