• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi lewoskręt na Armii Krajowej nic nie zmienił

Maciej Korolczuk
13 maja 2024, godz. 18:00 
Opinie (319)

Niewiele dała zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Armii Krajowej z HavlaMapka, gdzie drogowcy - chcąc zmniejszyć korki - umożliwili kierowcom skręt w lewo z dwóch, a nie jak dotąd z jednego pasa. W poniedziałek po południu, a więc pierwszego dnia obowiązywania dwóch lewoskrętów, korki były tak samo długie i uciążliwie jak przed zmianami.



Czy w kolejnych dniach korki na Armii Krajowej będą mniejsze?

Być może na efekt zmian trzeba będzie jeszcze poczekać, ale pierwsze popołudnie z dwoma, a nie jednym lewoskrętem na Armii Krajowej w al. Havla wyglądało tak jak wszystkie poprzednie - korki w godzinach szczytu zaczynały się już przy wyjeździe z Chełmu i ciągnęły po horyzont aż do zjazdu na Łostowicką i Havla.

Przypomnijmy - przed weekendem drogowcy umożliwili tam skręt w lewo z Trasy W-Z w kierunku Łostowic i Ujeściska dodatkowo ze środkowego pasa (dotychczas można nim było poruszać się tylko na wprost).


Nowa organizacja ruchu na razie niewiele zmieniła. Korki na Armii Krajowej w poniedziałek były tak samo długie i uciążliwe jak poprzednio. Nowa organizacja ruchu na razie niewiele zmieniła. Korki na Armii Krajowej w poniedziałek były tak samo długie i uciążliwe jak poprzednio.
Rozwiązanie wprowadzono, aby zminimalizować popołudniowe korki, zastrzegając jednocześnie, że to działanie tymczasowe i testowe. Na stałe pozostanie tylko wówczas, jeśli drogowcy uznają, że się przyjęło i rzeczywiście korki są mniejsze.


Pierwszy dzień bez efektów



Poniedziałkowe popołudnie tego nie potwierdziło. Niewykluczone, że na wyciąganie wniosków jest jeszcze zbyt wcześnie i kierowcy potrzebują czasu, by przyzwyczaić się do nowego udogodnienia. Podobnie uważają nasi czytelnicy, którzy swoimi spostrzeżeniami podzielili się w Raporcie.

- Organizacja ruchu została zmieniona, ale kierowcy nie potrafią z niej korzystać. Teraz z lewego skrajnego pasa mało kto skręca, co daje efekt jak przed zmianami. 10 pasów nie pomoże, jak tak jeździcie, moi drodzy użytkownicy dróg - napisał jeden z czytelników.

W korku na Armii Krajowej utykamy już od Chełmu (43 opinie)

Ciasno na Armii Krajowej w godzinach szczytu
Ciasno na Armii Krajowej w godzinach szczytu


Miejsca

Opinie (319) ponad 20 zablokowanych

  • Takie rozwiązanie nie poprawi sytuacji

    Bo środkowy pas (do jazdy na wprost i do skrętu w lewo) jest zajęty, a na pasie do skrętu w lewo nie mogą wjechać kolejne samochody. Gdyby pas do skrętu został wydłużony to więcej pojazdów by się zmieściło na nim i wówczas podczas jednej zmiany świateł przejechałoby więcej pojazdów.
    Niestety, obecnie sytuacja wygląda tak, że samochody jadące prosto i skręcające w lewo zajmują środkowy pas, blokując wjazd na lewy pas pozostałym samochodom, które chcą skręcić w lewo.

    Podobna sytuacja jest klinicznej , przy skręcie w lewo w Hallera w kierunku opery.
    Samochody skręcające w lewo ustawiają się na jednym z dwóch pasów do skrętu w lewo blokując wjazd na skrajny lewy pas, który też służy do skrętu w lewo, przez co mniej samochodów przejeżdża na jednej zmianie świateł

    • 1 0

  • To proteza rozwiązań (2)

    ... i jak to z protezami bywa, będziesz chodził ale biegał już nie będziesz. Pewnie będzie szybciej ale nie zadowoli to wszystkich niezadowolonych.

    • 0 0

    • A Pistorius biegał.. (1)

      • 0 0

      • Z tego co wiem to były specjalne protezy

        Tak on kiedyś biegał ale później tylko siedział. Teraz chyba go wypuścili ale nie wiem

        • 0 0

  • Przecież to było wiadomo od poczatku

    Ale jak zwykle ktoś "zaklinał rzeczywistość".

    • 1 0

  • wiadukt i tyle!!

    Niech postawią wkoncu ten wiadukt czy to takie trudne??
    Wydawanie kasy na przejścia w centrum i korkowanie go bardziej to nie jest problem jak widac ale by udrożnic ruch na ważnych trasach dla mieszkańców to już wielki problem.
    Czy Pani prezydent może tak samo myśleć o ludziach pracujących którzy codziennie muszą docierać do swojego miejsca pracy by zarobić na życie tak jak myśli o osobach starszych w centrum miasta?

    • 4 0

  • Chwila

    Ktoś w ogóle przyglądał się skąd i dokąd, ciągną się sznury aut z rana i popołudniu? Naprawdę zatory są spowodowane, brakiem dodatkowego lewo skrętu? Gratuluję...

    • 3 0

  • Uprzejmie proszę... (1)

    Tylko proszę nie zostawiajcie swoich samochodów, stójcie sobie w nich uroczyście, ja będę śmigał swoim jedośladem z prędkością dźwięku...
    Jak by się to wszystko przesiadło na rowery i skutery to bym miał armagedon w dojazdach. A tak... Gdy ja już wracam z centrum to samochody jeszcze nie dojechały...

    • 0 0

    • Też próbowałem

      Ale w styczniu trudno

      • 0 0

  • Tak jak już tu ktoś pisał, więcej dróg więcej zabudowań od razu. I problem pozostanie.
    Chodź sama dojeżdżam tą trasą codziennie do pracy i z pracy - to widać że tu potrzeba inwestycji w tramwaje, skm (nowe linie na boki), pkm oraz w sferze marzeń Metro. Inaczej na chwilę będzie lepiej ale potem nowe bloki = ta sama sytuacja.

    • 0 0

  • Korki w tym miejscu nie wynikają z istnienia tego lewoskrętu. Przyczyną są długie cykle świateł i za krótki pas do skrętu w lewo w Witosa/Wilanowską

    • 0 0

  • Korki

    Tylko właściwa rozbudowa transportu miejskiego rozwiąże problem. Przykładem jest dojazd z Kokoszek do miasta. Dwie linie autobusowe prawie po tej samej trasie, wiecznie w korkach. Rozwiązaniem była by linia tramwajowa. No ale zamiast tramwaju teren sprzedano deweloperom

    • 1 0

  • Półśrodek

    Dwa wiadukty i poszerzenie całej AK do 2x3 to zadanie na wczoraj. Jedyna bezkolizyjna oś transportowa wschód-zachód na mapie Gdańska to nie może być jakaś prowizorka.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane