• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie podejście do projektów remontów przy SKM

Michał Brancewicz
27 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.

Szybka Kolej Miejska została zmuszona do powtórzenia przetargu na opracowanie projektów remontów peronów SKM na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie. Przy pierwszym podejściu, firma, która złożyła korzystną ofertę, nie wpłaciła wadium. Wykonawcy będą mieli mniej czasu na wykonanie dokumentacji.



Gdy w grudniu otwarte zostały koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie, wydawało się, że nic nie stanie na przeszkodzie, by wraz z początkiem roku wykonawca mógł zabrać się do pracy.

Jedna z dwóch ofert - firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł. Jednak podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony, gdyż druga oferta (Transprojekt Gdański) opiewała na 3,2 mln zł.

Teraz władze SKM po raz kolejny poszukują projektantów, którzy podejmą się tego zadania. Oferty, na wszystkie lub poszczególne perony, można składać od ostatniego dnia lutego.

O wyborze zadecyduje:

  • Cena - 80 proc.
  • Nadzór autorski i usługi projektowe - 15 proc.
  • Termin wykonania - 5 proc.


  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
Warto zauważyć, że skraca się termin realizacji. Nieprzekraczalną datą powstania dokumentacji dla każdego przystanku jest 31 grudnia 2019 roku. Jeśli uda się podpisać umowy w połowie marca, wykonawcy będą mieli 9,5 miesiąca na opracowanie projektu. Wcześniej był to równo rok dla Grabówka oraz Leszczynek i 11 miesięcy dla Orłowa.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu i istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Opinie (108) 7 zablokowanych

  • co ze zmianą nazw peronów? (1)

    Co z nowymi nazwami, Gdynia Grabówek stocznia, Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia Park? Czy ciągle każdemu trzeba powtarzać coś w stylu "mieszkam na leszczynkach ale wysiądź na Gdyni Grabówek bo stacja Leszczynki jest na Chylonii" ;) ?
    I druga sprawa, tego budynku na teraźniejszej SKM Grabówek nie da się jakoś odnowić? W zimę 80% czekających na pociąg ludzi siedzi w budynku bo na peronie wiatr... jak w kieleckim

    • 20 2

    • Miasto Wspólne poległo na tym i zajmują się swoimi drzewkami

      więc może czas na Twoje działanie ?

      • 2 1

  • Lepiej niech zaczna

    poszukiwac nowego taboru. Zaloze sie, ze 99,9% wolalby stac na starym brydnym peronie ale wsiasc do ladnego, zadbanego, nowego pociagu a nie trupa z 1970r.

    • 14 4

  • Ja pierdyle.Ostatni raz byłem na Grabówku (6)

    30 lat temu jak chodziłem tam do wieczorówki na Sambora i stwierdzam że tylko wtedy nie było tych bazgrołów tak reszta bez zmian. Pociągi też takie teraz jeżdżą jak 30 lat temu? Masakra ,skansen normalnie.

    • 17 2

    • jacy mieszkańcy taka dzielnica (4)

      cóż więcej oczekiwać

      • 4 3

      • a ty co lepszy czy z próbówki? (1)

        • 0 2

        • Z in vitro

          z bruzdą na czole.

          • 0 1

      • (1)

        Jakoś w Orłowie mieszkają wielcy panowie, a peron jest do remontu.

        • 0 1

        • Oni jezdza autami za 300 k maja gdzieś skm

          • 3 1

    • Skm-ki z przed 10 lat

      To dopiero były czasy kiedy późnym popo albo wczesnym rañcem w tzw " kanarowach" siedziała cała " elita stoczniowa" było piwko zapijane wòdzíą ,chmura dymu od fajek i donośny rechot rubasznych stoczniowych krasnali pod wąchem"

      • 0 0

  • Sopot

    kiedy wreszcie porządny chodnik na Łowickiej w Kamiennym Potoku, bo to co jest to są same podjazdy pod domki, gdzie sobie starsi ludzie połamali ręce i nogi. Strach schodzić jak ślisko. Z drugiej strony pod drzewami jest miejsce dla chodnik dla przechodniów, nawet jak to będzie wąski na 1 osobę.

    • 1 4

  • Czemu nie zrobić normalnych przejść przez tory kolejowe?

    Dzięki temu ułatwi się poruszanie niepełnosprawnym. Takie rozwiązanie już obowiązuje na przystanku Gdańsk Zaspa i jest znacznie lepsze niż wspinanie się po schodach.

    • 7 3

  • 8 lat mielismy panstwo z dykty i są efekty teraz

    • 7 0

  • Dejcie mnie 200 zł, kartkę i ołówek (1)

    W 40 minut wam te perony narysuje.

    • 12 2

    • "potrzymaj mi piwo"

      ;;; ) hehe

      • 3 0

  • A czy wpłata wadium nie jest warunkiem przystąpienia do przetargu?

    Potrzebna była analiza?

    • 4 1

  • Peron SKM Gdynia Leszczynki

    Wybudowano ten przystanek w latach 1976/77, a ja miałem wtedy 10 lat....

    • 4 0

  • Trasa SKM z Gdańska do Wejherowa to totalny syf brud i niechlujstwo oraz okropny widok z okien SKM (3)

    Posprzątajcie trase SKM z Gdńska do Wejherowa z okien SKM jest okropny widok

    • 10 1

    • jak chcecie mieć turystów to sprzątajcie trójmiasto - turyści nie lubią brudy syfu smrodu i śmieci

      • 1 0

    • Skm-ki z przed 10 lat

      Wogule nie kumam czemu w tych starych skm-kach zamykaja sr*cze na klucz na całej trasie z Gdańska do wejherowa ,niech tam lepiej juz tojtoja wcisna i po sprawie

      • 1 2

    • To znaczy SKM ma wyburzyć domy, które widać z okien pociągów?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane