• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie podejście do projektów remontów przy SKM

Michał Brancewicz
27 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.

Szybka Kolej Miejska została zmuszona do powtórzenia przetargu na opracowanie projektów remontów peronów SKM na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie. Przy pierwszym podejściu, firma, która złożyła korzystną ofertę, nie wpłaciła wadium. Wykonawcy będą mieli mniej czasu na wykonanie dokumentacji.



Gdy w grudniu otwarte zostały koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie, wydawało się, że nic nie stanie na przeszkodzie, by wraz z początkiem roku wykonawca mógł zabrać się do pracy.

Jedna z dwóch ofert - firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł. Jednak podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony, gdyż druga oferta (Transprojekt Gdański) opiewała na 3,2 mln zł.

Teraz władze SKM po raz kolejny poszukują projektantów, którzy podejmą się tego zadania. Oferty, na wszystkie lub poszczególne perony, można składać od ostatniego dnia lutego.

O wyborze zadecyduje:

  • Cena - 80 proc.
  • Nadzór autorski i usługi projektowe - 15 proc.
  • Termin wykonania - 5 proc.


  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
Warto zauważyć, że skraca się termin realizacji. Nieprzekraczalną datą powstania dokumentacji dla każdego przystanku jest 31 grudnia 2019 roku. Jeśli uda się podpisać umowy w połowie marca, wykonawcy będą mieli 9,5 miesiąca na opracowanie projektu. Wcześniej był to równo rok dla Grabówka oraz Leszczynek i 11 miesięcy dla Orłowa.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu i istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Opinie (108) 7 zablokowanych

  • SKM Zaspa

    skm zaspa - to dramat przy torach. Na peron zejście z wiaduktu, a przed tym oczywiście wejście, A jak mam się dostać na peron z małym dzieckiem - biegiem przez tory!!! I tak zostanie, bo po co przebudowa? To jakieś fatum, bo nikt o zdrowym rozsądku nie wymyślił by tego co tam jest. Pozdrawiam Zaspany:)

    • 2 0

  • megafony

    • 0 0

  • W ciemności

    Może ktoś się zainteresuje brakiem oświetlenia od soboty na dworcu na Grabówku??? Mało mamy ostatnio dramatycznych sytuacji w Trójmieście.

    • 1 0

  • Polecam Dawida Wolinskiego

    • 0 0

  • Po co remont orlowa?

    Tam nikt nie wsiada,nikt nie wysiada.Do zaorania..

    • 0 1

  • A gdzie się schronić przed śniegiem , mrozem, deszczem?

    A gdzie się schronić przed śniegiem , mrozem, deszczem? ot takie przystanki bez dachu.

    • 2 0

  • Gdyby w domu nie pracowało tylko kolesiostwo to może by szybciej zabrali się do roboty.Ale tam jest kupa cwaniaczków więc czekać można latami na coś normalnego

    • 1 0

  • Ta wiata SKM Grabowek mi się podoba, niby beton, a taka lekka...

    Oczywiście reszta to relikt biedy z komuny i remont koniecznie.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane