• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie podejście do projektów remontów przy SKM

Michał Brancewicz
27 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Grabówek i jego okolice.

Szybka Kolej Miejska została zmuszona do powtórzenia przetargu na opracowanie projektów remontów peronów SKM na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie. Przy pierwszym podejściu, firma, która złożyła korzystną ofertę, nie wpłaciła wadium. Wykonawcy będą mieli mniej czasu na wykonanie dokumentacji.



Gdy w grudniu otwarte zostały koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie, wydawało się, że nic nie stanie na przeszkodzie, by wraz z początkiem roku wykonawca mógł zabrać się do pracy.

Jedna z dwóch ofert - firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł. Jednak podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony, gdyż druga oferta (Transprojekt Gdański) opiewała na 3,2 mln zł.

Teraz władze SKM po raz kolejny poszukują projektantów, którzy podejmą się tego zadania. Oferty, na wszystkie lub poszczególne perony, można składać od ostatniego dnia lutego.

O wyborze zadecyduje:

  • Cena - 80 proc.
  • Nadzór autorski i usługi projektowe - 15 proc.
  • Termin wykonania - 5 proc.


  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
  • Tak obecnie wygląda peron SKM Leszczynki i jego okolice.
Warto zauważyć, że skraca się termin realizacji. Nieprzekraczalną datą powstania dokumentacji dla każdego przystanku jest 31 grudnia 2019 roku. Jeśli uda się podpisać umowy w połowie marca, wykonawcy będą mieli 9,5 miesiąca na opracowanie projektu. Wcześniej był to równo rok dla Grabówka oraz Leszczynek i 11 miesięcy dla Orłowa.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu i istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Opinie (108) 7 zablokowanych

  • Bańka za projekt? (2)

    Serio??? Masakra...

    • 4 5

    • Bańka to mało...

      Jak widzisz nikt za te pieniądze nie chce tego robić.

      • 6 0

    • Nie za jeden

      3 tenaty a w każdym kilkadziesiat roznych dokumentow. To duzo? Zistan projektantem. Zapraszamy.

      • 4 0

  • Jakie poszukiwanie projektantow? A Kozikowski Design,to co??? (1)

    • 2 2

    • Tu szukają projektantow specjalistow

      Nie architekta od elewacji

      • 1 0

  • Echo (1)

    Od czego zacząć tory nowe pociągi perony

    • 1 0

    • Skm-ki z przed 10 lat

      Pewnie ,good idea ,najlepiej do takiej wirtualnej puszki ...pod haslem " zapelnijmy puszke dla skm" a kasę przeznaczymy na ratowanie chorych przepisow i leczenie przystankow skm"

      • 0 0

  • Skm-ki z przed 10 lat

    A Poza tym żałosne jest ze skm chwali sie ze wyremontowalo przystanek skm ,jak by to był wielki wyczyn i inwestycja w tym chorym kraju to każde otwarcie kawałka peronu lub drogi dla rowerow to prawie odbywa sie z przecinaniem wstęgi ..z chlebem i solą...normalnie jak za komuny,zeby wszyscy widzieli jaka to kolosalna inwestycja w wylanie kawałka asfaltu czy zamontowanie kwalka nowej blachy na peronie jako wiaty

    • 2 1

  • Czy z SKM Leszczynki będzie wyjscie na Hutnicza? (1)

    • 1 0

    • Nie będzie

      • 0 0

  • Perony na terenie Gdyni.

    Po co kombinować i wydawać kasę na projekty. We Wrzeszczu powstały ładne perony.
    Z tych peronów korzystają pkp, pkm i skm.

    • 1 0

  • Bańka na 3 projekty?

    Brutto to wychodzi 200tys za jeden peron. Tony dokumentow kilkadziesiąt specjalistow. Urzędnicy na mozg z tą kwotą upadli.

    • 6 0

  • Konkurs

    A to nie mozna zrobic konkursu na uczelni wyzszej na odpowiednim kierunku pod kontrola profesora za wpis do portfolio?

    • 5 2

  • nie chce się wierzyć jak ta Gdyni przez ostatnie lata upada

    Prawdziwa smutna prowincja. Zero inwestycji. Dlaczego ?

    • 4 0

  • Cena - 80 %

    skończy się jak remonty peronów w Wejherowie Nanicach, gdzie po kilku miesiącach zaczęła odpadać zaprawa a samo wykonanie było... słabe.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane