• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duch wolności i zmian w promocji Gdańska

mr
11 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:09 (11 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy. Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy.

Pod hasłem "ducha wolności i zmian" Gdańsk będzie się promował przez najbliższe pięć lat. Dzięki temu miasto chce wzmocnić swój wizerunek i sprawić, by wyróżniało się nie tylko na tle innych polskich aglomeracji, ale by było również znane za granicą.



Strategię marki Gdańsk na lata 2008-2013 na zlecenie Urzędu Miejskiego opracowała agencja reklamowa DEMO Effective Launching. Łącznie z przeprowadzonymi badaniami opinii publicznej zainkasowała 518 tys zł.

Formułując główne cele strategiczne, specjaliści od promocji za punkt wyjścia uznali obecny wizerunek miasta. Chodzi o to, by podkreślić, jaką rolę Gdańsk odegrał w historii świata i jaką zamierza odgrywać w przyszłości.

- Gdańsk ma w sobie aurę, która wielokrotnie sprawiała, że ludzie potrafili zjednoczyć się i podjąć działania w imię wolności, w imię zmiany na lepsze. Gdańsk to miejsce, które daje do myślenia i zmusza do działania. Gdańsk daje światu impuls do zmiany na lepsze - wyjaśnia pomysł na promocję Gdańska Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching.

Jednym z głównych celów opracowanej strategii jest budowa silnej, prestiżowej marki na rynku globalnym. Ten cel ma zostać osiągnięty między innymi dzięki realizacji projektu Europejskiego Centrum Solidarności oraz zbudowania postrzegania miasta, w którym rodzą się nowe idee.

Kolejnym celem jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, także poza sezonem turystycznym. Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok. Pole do działania jest ogromne. Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacy chcieliby mieszkań i taką samą pozycję pod względem atrakcyjności turystycznej. Za granicą jest jeszcze lepiej. Prawie połowa Niemców, 3 mln Szwedów i blisko 10 mln Brytyjczyków deklaruje, że z chęcią gród nad Motławą odwiedzi.

Natomiast większe wsparcie dla przedsiębiorczości i koncentracja na sektorach przemysłu opartych na wiedzy, ma zapewnić większy przypływ inwestycji do Gdańska.

Urzędnikom zależy także na aktywizacji mieszkańców i wytworzenie poczucie identyfikacji z miastem. Gdańsk ma się zacząć jawić jako przestrzeń przyjazna dzieciom i miasto atrakcyjne dla ludzi młodych.

Ostatni, piąty punkt strategii to wykorzystanie pozycji organizatora Euro 2012 jako szansy umocnienia marki oraz staranie o zdobycie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Prezydent Paweł Adamowicz podkreśla, że marka jest dla miast sprawą kluczową.

- Nie można skutecznie działać bez jej znajomości. Miasto i jego otoczenie zmieniają się, dlatego należy nie tylko na bieżąco dostosowywać strategię działań do aktualnych potrzeb, ale je wyprzedzać. Wymusza to konkurencja krajów, regionów i miast. Stratega marki odpowiada na pytanie o tożsamość miasta. Pokazuje, co w Gdańsku jest inne, niepowtarzalne, jakie są jego główne atuty i jak wykorzystać szanse, które przed nim stoją - mówi prezydent.
mr

Opinie (90)

  • ????????????? (1)

    nie mogę znaleźć DEMO Effective Launching.??
    nie ma ich w KRS-ie, nie ma w teleadresonie, może mi ktoś powie: kto i zacz?

    • 0 0

    • mają stronę i dorobek...

      fajnie byłoby udostępnić prezentację, która przedstawia tę strategię - wszak jej unikalność sprawia, że inne miasto jej nie implementuje...
      drogawo - półbańki, brrr...

      • 0 0

  • malkontenci nieudacznicy i gdynska małomiateczkowość pora spać !!! (2)

    Gdańsk jest trzecim polskim miastem, w którym wkrótce powstanie hotel globalnej sieci Hilton. W środę, o godz. 14.00 podpisany został i wmurowany akt erekcyjny pod budowę gdańskiego Hiltona.
    Adamowicz, agp. Głódź i przedstawiciele inwestora w Hiltonie. Architekt prof. Stefan Kuryłowicz przedstawił projekt gdańskiego Hiltona. Pierwszy hotel Hiltona w Polsce stanął w Warszawie.

    - Gdańsk był od dawna w planach rozwojowych grupy Hilton - powiedział na konferencji prasowej Ulrich Widmer, vice prezydent Development Central & Eastern Europe Hilton Hotels. - Rozmowy na temat budowy hotelu trwały 3 lata. Hilton nie buduje wszędzie, stawia hotele tylko w prestiżowych lokalizacjach największych miast europejskich. A ma sporą bazę: 2900 hoteli na świecie w 76 krajach i w 13 strefach czasowych. Dzisiaj, dołączył do nich Gdańsk.
    Ulrich Widmer prezentuje hotel Hilton w zaadaptowanej fabryce w Wenecji. Imponujący hotel Hilton we Franfurkcie nad Menem, tuż obok lotniska i obwodnicy miasta. Akt erekcyjny jeszcze przed podpisaniem.

    - Amerykanie - dodał Jan Wójcikiewicz, deweloper, który wygrał przetarg na ten teren - przeprowadzili szczegółową analizę, aby uzyskać odpowiedź na pytanie: czy warto w Gdańsku postawić hotel? Czy miasto należy do tej kategorii rozwojowych aglomeracji europejskich, które gwarantują prestiż i rozwój? Odpowiedź była jedna: tak.

    • 0 0

    • Najpiękniejsze miasto

      Najpiękniejsze miasto... zdecydowanie nie Trójmiasto... Zapraszam w dół od Warszawy... Jest co najmniej kilka dużych aglomeracji większych i ładniejszych od Trójmiasta...Gdańska starówka ?Tętniaca życiem o każdej porze dnia i nocy... ? Śmiech mnie ogarnia...

      • 0 0

    • ale sie usmialem

      BUAHAHAHAHA - straszna nobilitacja i wyznacznik wielkomiejskosci i potencjalu rozwoju - hotel HILTON - no teraz to juz bedziecie PRAWIE jak metropolia!! :P

      • 0 0

  • co to za agencja? (1)

    paru dupków wbitych w czarne gajery po "wyzszej szkole umiejetnosci" zainkasowalo 518 patyków?
    o co tu chodzi?
    kto to zlecil?
    Panowie z UM - bez przekretów!
    z takich "badan" i "analiz" jeszcze nigdy nic nie wyszlo - wiec kto to ustawil?
    za duzo kasy macie?
    Przypominam ze Wyspa Spichrzow czeka!
    Dziura obok NOT-u czeka!
    Tereny post-stoczniowe czekaja!
    Slowackiego czeka!
    Trasa poludniowa czeka!
    Rozwój sieci tramwajowej czeka!
    mam dalej wyliczac?
    To jest promocja Gdanska - a nie bzdety z jakas szemrana agencja!

    • 0 0

    • Bolo ściema ewidentna, ale cholera jak temu zaradzić? Za dwa dni będzie cicho, kase i tak dostali a słowackiego itp dalej brak:/

      • 0 0

  • Nie muszę być z Gdyni by widzieć ten brud na ulicach... (2)

    Nie muszę być z Gdyni by widzieć ten brud na ulicach...Z pełnym szacunkiem dla mieszkańców zarówno Gdańska , jak i Gdyni....Obudź się waść...

    • 0 0

    • generalnie polskie miasta czyste nie są to fakt faktyczny (1)

      natomiast widzę, że w Gdyni przecznica po przecznicy, Świętojańską czyszczą nocami ciśnieniowo

      Wiem bo jeżdże na nocny dyżur do szpitlala

      • 0 0

      • pewnie tego nie zrozumiesz ale

        Gdańsk robi ważniejsze rzeczy niz czyszczenie noca ulic - Gdańsk sie promuje.
        Pewnie gdyby Gdynianie nie smiecili, nie trzeba byłoby sprzątać noca ulic, i miasto tez mogłoby się promować.

        • 0 0

  • Głódź specem od Hiltona (1)

    ręce opadają...

    • 0 0

    • no co - dziwisz sie?

      bedzie popijal w kulturalnych warunkach na koszt UM!

      • 0 0

  • Ale śmieszne (1)

    Gdańsk ma w sobie aurę, która wielokrotnie sprawiała, że ludzie potrafili zjednoczyć się i podjąć działania w imię wolności, w imię zmiany na lepsze. Gdańsk to miejsce, które daje do myślenia i zmusza do działania. Gdańsk daje światu impuls do zmiany na lepsze

    I TUTAJ POWINNO BYĆ ZDJĘCIE KLASYCZNEGO PRACOWNIKA RENOMY
    OBOK ZAKRWAWIONEJ OFIARY LEŻĄCEJ NA ZIEMI i PODPIS CHMURKA Z UST KANARA:
    "BO TA K.. NIE MIAŁA BILETU"

    • 0 0

    • o to to to

      bardzo dobre

      • 0 0

  • Znów forsa na głupoty zamiast na miotły

    takiego brudu i średniowiecza jak w gdansku to nawet w Afryce nie uświadczysz mosci twórcy głupot!!!!

    • 0 0

  • W imię promocji miasta wyrzucić w trybie natychmiastowym Renome

    zaoszczędzicie nie 500tys zl ale o wiele więcej.

    Ludzie się boją jeżdzić Komunikacją miejską wstyd!

    Przyjedzie grupka z krakowa nie skasują biletu i nazwani zostaną od i tu cytat"k**** szmat,franc z*******ych"



    Przecież to kompromitacja miasta!

    • 0 0

  • ciekawe ile za te pół melona można kupić koszy na śmieci? (3)

    licząc po tysiaku za sztuke wychodzi mi niezła ilość...

    • 0 0

    • nie można w Gdańsku postawic koszy na smieci, bo przestępcy i złodzieje którzy nie kasują biletów nie daja zarobić miastu na kosze, a poza tym ci sami przestępcy kosze kradną i instalują w domu na kuchenne odpadki.

      • 0 0

    • no i trzeba dodać ważniejszy powód DLACZEGO KOSZY NI MA (1)

      otóż chodzi tu o tajemniczych zamachowców i bombowców - wszak kosz jest najczęstszym miejscem podłożenia bomb i innych terorystycznych złych rzeczy ;)

      • 0 0

      • dzieki za wyjaśnienia tajemniczej sprawy:-) teraz jestem kumatszy

        • 0 0

  • (1)

    "Kolejnym celem jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, także poza sezonem turystycznym. Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok."
    -tak.nie chodzi zdaje sie tylko, zeby tych tutystów przekonać, trzeba by może faktycznie takie atrakcje cały rok zaoferowac.
    póki co to pusty PR, nie znajdujący specjalnie oddzwieku w rzeczywistości.
    Aspekt historyczny i wolnościowy, za "odkrycie" którego agencja zgarneła 500tys., jest znany nie tylko Gdańszczanom ale i pewnie wiekszości Polaków i co bardziej kumatym innym zagranicznym turystom, a tych mniej kumatych ta "wiedza" i tak nie ruszy.

    • 0 0

    • no wiesz, nie wolno tak wprost i w ogóle bo komuś przykorść robisz :)

      napisać o czymś o czym wszyscy wiedzą ... ja bym zrobił z tego trzyetapowe warsztaty, zaprosił do tego firmy kreatywne/agencje z Gdańska dał im po 2000 PLN za każde spotkanie i stworzył koncepcje nie jedną a na przykład 10cioma agencjami ludzi pochodzących stąd.
      Miasto wydąło by mniej niż 100tysięcy a wynik prac byłby 10razy lepszy i kreatywniejszy na pewno.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane