• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duch wolności i zmian w promocji Gdańska

mr
11 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:09 (11 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy. Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy.

Pod hasłem "ducha wolności i zmian" Gdańsk będzie się promował przez najbliższe pięć lat. Dzięki temu miasto chce wzmocnić swój wizerunek i sprawić, by wyróżniało się nie tylko na tle innych polskich aglomeracji, ale by było również znane za granicą.



Strategię marki Gdańsk na lata 2008-2013 na zlecenie Urzędu Miejskiego opracowała agencja reklamowa DEMO Effective Launching. Łącznie z przeprowadzonymi badaniami opinii publicznej zainkasowała 518 tys zł.

Formułując główne cele strategiczne, specjaliści od promocji za punkt wyjścia uznali obecny wizerunek miasta. Chodzi o to, by podkreślić, jaką rolę Gdańsk odegrał w historii świata i jaką zamierza odgrywać w przyszłości.

- Gdańsk ma w sobie aurę, która wielokrotnie sprawiała, że ludzie potrafili zjednoczyć się i podjąć działania w imię wolności, w imię zmiany na lepsze. Gdańsk to miejsce, które daje do myślenia i zmusza do działania. Gdańsk daje światu impuls do zmiany na lepsze - wyjaśnia pomysł na promocję Gdańska Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching.

Jednym z głównych celów opracowanej strategii jest budowa silnej, prestiżowej marki na rynku globalnym. Ten cel ma zostać osiągnięty między innymi dzięki realizacji projektu Europejskiego Centrum Solidarności oraz zbudowania postrzegania miasta, w którym rodzą się nowe idee.

Kolejnym celem jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, także poza sezonem turystycznym. Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok. Pole do działania jest ogromne. Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacy chcieliby mieszkań i taką samą pozycję pod względem atrakcyjności turystycznej. Za granicą jest jeszcze lepiej. Prawie połowa Niemców, 3 mln Szwedów i blisko 10 mln Brytyjczyków deklaruje, że z chęcią gród nad Motławą odwiedzi.

Natomiast większe wsparcie dla przedsiębiorczości i koncentracja na sektorach przemysłu opartych na wiedzy, ma zapewnić większy przypływ inwestycji do Gdańska.

Urzędnikom zależy także na aktywizacji mieszkańców i wytworzenie poczucie identyfikacji z miastem. Gdańsk ma się zacząć jawić jako przestrzeń przyjazna dzieciom i miasto atrakcyjne dla ludzi młodych.

Ostatni, piąty punkt strategii to wykorzystanie pozycji organizatora Euro 2012 jako szansy umocnienia marki oraz staranie o zdobycie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Prezydent Paweł Adamowicz podkreśla, że marka jest dla miast sprawą kluczową.

- Nie można skutecznie działać bez jej znajomości. Miasto i jego otoczenie zmieniają się, dlatego należy nie tylko na bieżąco dostosowywać strategię działań do aktualnych potrzeb, ale je wyprzedzać. Wymusza to konkurencja krajów, regionów i miast. Stratega marki odpowiada na pytanie o tożsamość miasta. Pokazuje, co w Gdańsku jest inne, niepowtarzalne, jakie są jego główne atuty i jak wykorzystać szanse, które przed nim stoją - mówi prezydent.
mr

Opinie (90)

  • "Urzędnikom zależy także na aktywizacji mieszkańców i wytworzenie poczucie identyfikacji z miastem"

    no to im sie udało. prawie 2 tys. postów na temat Renomy swiadczy, ze mieszkancy sie rzeczywiscie
    zaktywizowali, hi hi

    • 0 0

  • wypedzeni

    niedlugo obie stocznie padna i bedzie miejce dla mnie i mojego pieska

    • 0 0

  • zmienić wizerunek miasta poprzez budowę nowych dróg i rozwiązaniu problemów komunikacyjnych a nie durne hasła dla turystów (1)

    Adamowicz troszczy się wyłacznie o wizerunek na zewnątrz. Gdańsk to miasto rządzone pod turystów a nie mieszkańców. Gdzie nowe drogi, boiska, hale, baseny, gdzie infrastruktura w południowych dzielnicach, rewitalizacja slumsów w orunii, nowym porcie czy dolnym mieście?

    • 0 0

    • kiedys będzie

      • 0 0

  • ta, jasne

    ta, jasne

    • 0 0

  • Do 3012 prawdopodobnie tak.

    • 0 0

  • "Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok. "
    Dawno się tak nie obśmiałem :)

    • 0 0

  • "Renomowane Miasto" (1)

    nakręćmy klip, najlepiej na plaży, na której pracownik Renomy pastwi się nad pasażerką bez biletu.

    • 0 0

    • reklame juz mamy

      to zdaje się było w centrum miasta

      • 0 0

  • duch zmian powiadacie,

    proponuję pierwszą, adamowicz wypier***aj, najlepiej do jakiegoś hiltona...

    serce mnie ściska jak patrze jak to miasto cierpi przez tego błazna. nie twierdze, że nic nie robi. uśmiecha się, przecina wstęgi, gada jakieś farmazony, tylko konkretnych działań brakuje. aaaa, zapomniałem o jednej ważnej rzeczy, która robi jeszcze prezio, karmi swoich przydupasów, ustawiając wszystko pod nich!

    • 0 0

  • tY mad max z chyloni czy innego meksyku he he (3)

    Gdańsk kwitnie, kolejni inwestorzy wchodza do Gdańska (6 w tym roku to najlepszy wynik w Polsce.
    Bezrobocia nie ma, pensje w pierwszej trójce w Polsce.

    W gdyni macie po 35 latach droge przez las to się cieszcie.

    • 0 0

    • tez sie klipu reklamowego naoogladał

      • 0 0

    • my za to mamy system bezpłatnego parkowania

      Świętokrzyska, Łódzka, Łostowicka, WZ, Kartuska, Słowackiego - rano każdy mieszkaniec może zaparkować tam swój samochód :-((((

      • 0 0

    • no ja to właściwie z pustyni jestem

      ale czasem w gdańsku rezyduje. złe wnioski wyciągnąłeś;)
      gdańsk się rozwija, owszem, ale to jest naturalny pęd. wystarczyłoby trochę więcej inwencji, świeżości, a bylibyśmy najlepszym miastem w polsce.
      mamy zaje***cie niewykorzystany potencjał!

      • 0 0

  • PRZEPIS: JAK MOŻNA ZROBIĆ TAKIE OPRACOWANIE za ponad 5x mniej pieniędzy i 10x LEPIEJ ! (3)

    Zorganizowałbym trzyetapowe warsztaty, zaprosił do tego firmy agencje kreatywne, firmy PG z Gdańska dał im po 2000 PLN za każde spotkanie i stworzył koncepcje nie jedną a na przykład 10cioma agencjami ludzi pochodzących stąd.

    Miasto wydąło by mniej niż 100tysięcy a wynik prac byłby 10razy lepszy i kreatywniejszy na pewno.

    • 0 0

    • dopowiem tylko, że my już coś takiego prezydentom Gdańska proponowaliśmy (2)

      • 0 0

      • Yans, ale im nie o to chodziło... (1)

        a o co? oto jest pytanie

        • 0 0

        • jak to o co? wiadomo , jak nie wiadomo o co chodzi, to o co chodzi?
          o pieniadze.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane