• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duch wolności i zmian w promocji Gdańska

mr
11 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:09 (11 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy. Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy.

Pod hasłem "ducha wolności i zmian" Gdańsk będzie się promował przez najbliższe pięć lat. Dzięki temu miasto chce wzmocnić swój wizerunek i sprawić, by wyróżniało się nie tylko na tle innych polskich aglomeracji, ale by było również znane za granicą.



Strategię marki Gdańsk na lata 2008-2013 na zlecenie Urzędu Miejskiego opracowała agencja reklamowa DEMO Effective Launching. Łącznie z przeprowadzonymi badaniami opinii publicznej zainkasowała 518 tys zł.

Formułując główne cele strategiczne, specjaliści od promocji za punkt wyjścia uznali obecny wizerunek miasta. Chodzi o to, by podkreślić, jaką rolę Gdańsk odegrał w historii świata i jaką zamierza odgrywać w przyszłości.

- Gdańsk ma w sobie aurę, która wielokrotnie sprawiała, że ludzie potrafili zjednoczyć się i podjąć działania w imię wolności, w imię zmiany na lepsze. Gdańsk to miejsce, które daje do myślenia i zmusza do działania. Gdańsk daje światu impuls do zmiany na lepsze - wyjaśnia pomysł na promocję Gdańska Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching.

Jednym z głównych celów opracowanej strategii jest budowa silnej, prestiżowej marki na rynku globalnym. Ten cel ma zostać osiągnięty między innymi dzięki realizacji projektu Europejskiego Centrum Solidarności oraz zbudowania postrzegania miasta, w którym rodzą się nowe idee.

Kolejnym celem jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, także poza sezonem turystycznym. Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok. Pole do działania jest ogromne. Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacy chcieliby mieszkań i taką samą pozycję pod względem atrakcyjności turystycznej. Za granicą jest jeszcze lepiej. Prawie połowa Niemców, 3 mln Szwedów i blisko 10 mln Brytyjczyków deklaruje, że z chęcią gród nad Motławą odwiedzi.

Natomiast większe wsparcie dla przedsiębiorczości i koncentracja na sektorach przemysłu opartych na wiedzy, ma zapewnić większy przypływ inwestycji do Gdańska.

Urzędnikom zależy także na aktywizacji mieszkańców i wytworzenie poczucie identyfikacji z miastem. Gdańsk ma się zacząć jawić jako przestrzeń przyjazna dzieciom i miasto atrakcyjne dla ludzi młodych.

Ostatni, piąty punkt strategii to wykorzystanie pozycji organizatora Euro 2012 jako szansy umocnienia marki oraz staranie o zdobycie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Prezydent Paweł Adamowicz podkreśla, że marka jest dla miast sprawą kluczową.

- Nie można skutecznie działać bez jej znajomości. Miasto i jego otoczenie zmieniają się, dlatego należy nie tylko na bieżąco dostosowywać strategię działań do aktualnych potrzeb, ale je wyprzedzać. Wymusza to konkurencja krajów, regionów i miast. Stratega marki odpowiada na pytanie o tożsamość miasta. Pokazuje, co w Gdańsku jest inne, niepowtarzalne, jakie są jego główne atuty i jak wykorzystać szanse, które przed nim stoją - mówi prezydent.
mr

Opinie (90)

  • Też stawiałbym

    na zmiany. Lisicki, Adamowicz i reszta bandy won wreszcie z Ratusza!

    • 0 0

  • Ale przegięcie!

    Pewno robi to jakaś firma która Gdańska na oczy nie widziała a potrafi zajmować się jedynie przepisywaniem zagranicznych folderów zdobytych na wycieczkach "last minute",
    no ciekawe jak te kolesie z tej firmy się zareprezentują?
    518 tysiaków za przepisaną reklamówkę o Egipcie ze zmianą nazw!
    ja też to potrafię i zrobię takie coś o wiele taniej panie Adamowicz i s-ka!

    • 0 0

  • Miasto przyjazne dzieciom

    i dlatego zabrakło 800-1000 miejsc w przedszkolach. Dlatego szkoły podstawowe działają dwu- i trzy-zmianowo. Dlatego brak jest miejskich placów zabaw, parków itp.
    A skoro już teraz połowa Niemców i miliony Szwedów i Anglików chcą odwiedzić moje rodzinne miasto, to dlaczego z moich podatków gmina Gdańsk chce wydać ponad pół miliona na tę promocję? Przecież nie mamy odpowiedniej infrastruktury (usługi, hotele, komunikacja itp.), by ich wszystkich godnie ugościć....

    • 0 0

  • ale fajne bzdury (1)

    rozumiem, że szacunek dla historii się należy, ale co jest ważniejsze? Budowa muzeum czy Kolei Metropolitalnej? Robienie skansenu czy poszerzanie Obwodnicy? Kolejne pomniki i wspominki czy tramwaje z Chelma na nowe dzielnice? Mozna by tak pytac i pytac...

    • 0 0

    • najważniejsze jest muzeum!

      tam działacze społeczni nauczą sie jak walczyc o prawa człowieka (uczciwego człowieka, takiego który skasował zgodnie z taryfą własciwy bilet w Gdańsku).

      • 0 0

  • Miasto przyjazne, ale KOMU???? (5)

    "Kolejnym celem jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk,.."
    Brak kibli przy plaży od Brzeźna po Jelitkowo, wszyscy chodzą załatwiać sie do morzą lasu lub wydmy a już SŁAwoj wprowadził "u nas" może nie w Gdańsku(bo on był WMG) kulturę sr..nia> brud, przy molo hałdy śmieci i szarego piasku, pełno samochodów na ścieżkach i deptaku, ścieżka z żużla i odpadów po kotłowych syf i malaria:((. Nawet brak tabliczki informującej w którą stronę można do Zaspy dojść lub dojechać i turyści się gubią. "także poza sezonem turystycznym. Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok."
    Jeśli nie można w sezonie to co tu mówić poza sezonem:((
    Zaoferowanie czgoś jakiegoś produktu a przekonywanie, to zasadnicza różnica.
    Dziś to pusty PR, a może anty PiR. Do tego nie znajdujący specjalnie oddźwięku w gdańskiej rzeczywistości.
    Najpierw straszenie historią, obecnie bieg po brudnej plaży do gdańskich kościołów i obiektów przemysłowych w Nowym Porcie, obecnie aspekt historyczny i kobyłki wolnościowej, za "wielkie odkrycie" do którego mogli (urzędników Wydz.Promocji Miasta Gdańska przekonać agencja za ponad 500tys.:))
    Gdynia ma "Mistrzostwa w odpoczywaniu", a Gdańsk promuje sie DUCHY:))

    • 0 0

    • rycerzom jedi na ten przykład

      • 0 0

    • wASZKawkleiłeś swój standartowy bełkot (3)

      a teraz wracaj po premie do um gdynia do tWOJEGO pryncypała.

      • 0 0

      • Waszka (2)

        Nie chcę tobie przypominać gdyńskiego syfu z okolic dworca PKP, hali targowej - no i oczywiście "uroku" Gdyni czyli plaży miejskiej!
        Zawsze słowo "miejski" kojarzyło się mi z szaletem - nie wiem - może się mylę,
        o dzielnicach takich jak Chylonia, Cisowa czy Obłuże - już nie wspominam!

        • 0 0

        • "uroku" Gdyni czyli plaży miejskiej! (1)

          Widzę dawno tam nie byłeś a zmieniło sie zmieniło i to nawet bardzo sam tym byłem bardzo zaskoczony. Gdańsk do Gdyńskiej plaży to lata świetlne:)))
          Wspaniała toaleta, prysznice, śnieżnobiały czysty piasek, piwo tylko w wspaniałych wnętrzach ew. pod wytwornym korespondującym do otoczenia wystroju. Bez psów, awantur, palenia, wulgaryzmów, itd.
          Leżysz sobie na plaży a tu obok przepływa piękny jacht pełnomorski, TO jest TO!!!!
          A w Gdańsku podejdź na molo (zdaje sie w sobotę jest jakaś imprezka) to zobaczysz, chyba ze naprawią plac przed nią??

          • 0 0

          • TO jest TO!!!!

            zapomniałem Ci dodać,
            że to "Mistrzostwo w Odpoczywaniu":))),
            no wiem wiem ty wolisz te EURo2012 na BE:))
            Pozdrawiam

            • 0 0

  • hehe

    a widzieliście jaką stronę internetową ma ta "wspaniała" firma ?? www.demo.com.pl nie chce mi się wierzyć, że z takimi "zdolnościami" graficznymi można wymyślić coś dobrego dla Naszego miasta!!

    • 0 0

  • straszliwe banały, typu pitu pitu

    "Gdańsk ma w sobie aurę, która wielokrotnie sprawiała, że ludzie potrafili zjednoczyć się i podjąć działania w imię wolności, w imię zmiany na lepsze. Gdańsk to miejsce, które daje do myślenia i zmusza do działania. Gdańsk daje światu impuls do zmiany na lepsze – wyjaśnia pomysł na promocję Gdańska Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching. "

    • 0 0

  • nic sie nie stało, gdańszczanie nic sie nie stało, pół bańki wzięło i z Duchem Wolności normalnie POleciało!!!

    • 0 0

  • Mam juz haselko:

    Renomowane miasto, renomowana rozrywka.

    • 0 0

  • Tak, "znane za granicą" pewnie ze swojej RENOMY

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane