- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (325 opinii)
- 2 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (207 opinii)
- 3 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (338 opinii)
- 4 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (918 opinii)
- 5 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (179 opinii)
- 6 50 lat pracuje w jednym zakładzie (260 opinii)
Dwie firmy chcą zmodernizować SKM-ki. Pesa tańsza
Bydgoska Pesa i nowosądecki Newag chcą modernizować składy trójmiejskiej SKM-ki. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma z Kujaw, która kontrakt wyceniła na ok. 124 mln zł.
- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Przeczytaj: można budować stację SKM Śródmieście.
SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.
To drugi z kolei przetarg na modernizację tych samych SKM-ek. Pierwszy wygrała firma TS Opole. Jednak firma z Dolnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ta firma zmodernizuje tylko sześć spośród 21 składów. Pierwszy z nich w tym miesiącu dotrze do Trójmiasta.
Firma TS Opole za wykonane prace miała zainkasować ok. 129 mln zł, co daje ok. 6,14 mln zł za modernizację jednego składu. Natomiast w przypadku drugiego przetargu koszt ten wyniesie ok. 5,9 mln zł. Dla porównania zakup nowego tramwaju typu Pesa Swing to wydatek 8-9 mln zł.
Zobacz także: pierwszą zmodernizowaną kolejkę SKM, która przyjedzie do Trójmiasta w tym miesiącu.
W ramach modernizacji zmieni się wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, drzwi, instalacje w toaletach. Maszynista poprowadzi pojazd wyposażony w nowy pulpit i system napędowy. Zmodernizowana jednostka będzie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).
Miejsca
Opinie (121) 1 zablokowana
-
2013-08-02 22:07
porażka
Jeżdżę koleją miejską bardzo często i jestem rozczarowana! W wakacje, o godzinie 12.20 w stronę Gdańska kolejka jeździ dwa razy krótsza niż normalnie! Tłok straszny, nie da się wsiąść, ani wysiąść, a w środku istny horror jeśli chodzi o temperaturę! Natomiast w drugą stronę jeżdżą kolejki dłuższe, puste. Ludzie! Jak można w wakacje w samo południe puścić dwa razy krótszą kolejkę niż normalnie?!
- 8 0
-
2013-08-02 22:45
Dziś jechałem takim "zmodernizowanym" stolcem
cały czas okrutnie skrzypiało, a podczas hamowania i przyspieszania coś waliło. Gratuluję modernizacji.
- 7 0
-
2013-08-03 00:40
SKMki 3rza rozp...a nie modernizować!!!!!i dać nowe nowoczesneskłady na
miarę metropolii bo jak na razie to wstyd dlacałego3miasta
- 5 2
-
2013-08-03 08:28
nrz
Czegoś tu nie rozumiem. Na zdjęciu jest pokazana jak będzie wyglądać skm, a pod koniec czerwca jechałem taką z gda do Gdyni,!!!
- 1 0
-
2013-08-03 09:06
Pora napuścić SANEPID na te trupy po liftingu, stężenie CO2 i innych gazów jest weń ponad normy!
Przy zatłoczonym składzie nie ma czym oddychać. Wiozłem ostatnio nowy czujnik czadu,,, włączał się w SKM ;)
- 5 1
-
2013-08-03 10:48
TYLKO BEZ SIEDZEŃ MASUJĄCYCH PROSTATĘ PROSZĘ!
Kilka składów "nowych" takie ma i są okropne...
- 0 1
-
2013-08-03 16:08
SKM (1)
modernizacja bardzo dobrze i niech jeszcze zrobią porządek z menelami w przydziałach dla wózków i rowerów bo jak widać chodzenie ochrony dużo nie daje powinni siedzieć po cywilnemu w tych przedziałach to wtedy mogli by ich wyłapać dziwi mnie to że zarząd SKM nie potrafi poradzić sobie z takimi nulami
- 2 1
-
2013-08-03 16:24
To przecież przedziały dla nieprzystosowanych społecznie.
Rowerzyści wśród swoich.
- 0 1
-
2013-08-03 20:52
Po co nowe składy?
Czytając Wasze komentarze zastanawia mnie jedna rzecz, większość narzeka na to, że cały czas będzie to EN57, że to staroć, że trzeba kupić nowe składy; tylko po co? Skoro ze starego składu zostaje bardzo niewiele? Czy Państwo wiedzieli jak przebiega taka modernizacja? Tak naprawdę zostaje sama konstrukcja. Po co wydawać o kilka milionów złotych więcej skoro można wykorzystać stary tabor? Wyglądać i pachnieć będzie jak nowe, tylko blacha z poprzedniego stulecia. To aż tak boli?
- 3 1
-
2013-08-03 20:58
To kolejka
a nie wydumana przez słoików skm-ka.
- 0 0
-
2013-08-03 21:02
"Zmodernizowana jednostka będzie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM)"
Przecież tam będą zamontowane rampy. Tekst w nawiasie musiał napisać idiota.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.