- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (325 opinii)
- 2 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (207 opinii)
- 3 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (338 opinii)
- 4 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (918 opinii)
- 5 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (179 opinii)
- 6 50 lat pracuje w jednym zakładzie (260 opinii)
Dwie firmy chcą zmodernizować SKM-ki. Pesa tańsza
Bydgoska Pesa i nowosądecki Newag chcą modernizować składy trójmiejskiej SKM-ki. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma z Kujaw, która kontrakt wyceniła na ok. 124 mln zł.
- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Przeczytaj: można budować stację SKM Śródmieście.
SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.
To drugi z kolei przetarg na modernizację tych samych SKM-ek. Pierwszy wygrała firma TS Opole. Jednak firma z Dolnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ta firma zmodernizuje tylko sześć spośród 21 składów. Pierwszy z nich w tym miesiącu dotrze do Trójmiasta.
Firma TS Opole za wykonane prace miała zainkasować ok. 129 mln zł, co daje ok. 6,14 mln zł za modernizację jednego składu. Natomiast w przypadku drugiego przetargu koszt ten wyniesie ok. 5,9 mln zł. Dla porównania zakup nowego tramwaju typu Pesa Swing to wydatek 8-9 mln zł.
Zobacz także: pierwszą zmodernizowaną kolejkę SKM, która przyjedzie do Trójmiasta w tym miesiącu.
W ramach modernizacji zmieni się wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, drzwi, instalacje w toaletach. Maszynista poprowadzi pojazd wyposażony w nowy pulpit i system napędowy. Zmodernizowana jednostka będzie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).
Miejsca
Opinie (121) 1 zablokowana
-
2013-08-04 11:35
buhaha
Jak to jest, że w innych zachodnich europejskich krajach szczelina między peronem a wagonem jest tak mała, że do wagonu wejdzie bez niczyjej pomocy nawet największa kaleka (nie ma schodów do wagonu ani wielkiej dziury) a u nas się nie da tak zrobić? Żenada.
- 2 0
-
2013-08-04 13:27
GŁUSZEK - GNOM JAKICH MAŁO
Ciekawe ile on dostaje za swój brak kompetencji. Dyr. ds. marketingu hahaha. Zero wiedzy i kreatywności nie mówiąc o reklamie.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.