• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie firmy chcą zmodernizować SKM-ki. Pesa tańsza

Maciej Naskręt
2 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak ma wyglądać pierwsza zmodernizowana SKM-ka, która do Trójmiasta przyjedzie w sierpniu. Skład na zdjęciu został zmodernizowany jeszcze przez spółkę TS Opole. Tak ma wyglądać pierwsza zmodernizowana SKM-ka, która do Trójmiasta przyjedzie w sierpniu. Skład na zdjęciu został zmodernizowany jeszcze przez spółkę TS Opole.

Bydgoska Pesa i nowosądecki Newag chcą modernizować składy trójmiejskiej SKM-ki. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma z Kujaw, która kontrakt wyceniła na ok. 124 mln zł.



Jak często korzystasz z SKM-ki?

W piątek rano otwarto oferty w przetargu na modernizację 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z prawem rozszerzenia modernizacji do 21 składów. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła bydgoska firma Pesa, która za wykonaną pracę chce ok. 124 mln zł. Drugą firmą ubiegającą się o to zamówienie jest nowosądecka spółka Newag, która kontrakt wyceniła na kwotę ok. 165,5 mln zł. Te ceny dotyczą modernizacji 21 składów.

- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Przeczytaj: można budować stację SKM Śródmieście.

SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.

To drugi z kolei przetarg na modernizację tych samych SKM-ek. Pierwszy wygrała firma TS Opole. Jednak firma z Dolnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ta firma zmodernizuje tylko sześć spośród 21 składów. Pierwszy z nich w tym miesiącu dotrze do Trójmiasta.

Firma TS Opole za wykonane prace miała zainkasować ok. 129 mln zł, co daje ok. 6,14 mln zł za modernizację jednego składu. Natomiast w przypadku drugiego przetargu koszt ten wyniesie ok. 5,9 mln zł. Dla porównania zakup nowego tramwaju typu Pesa Swing to wydatek 8-9 mln zł.

Zobacz także: pierwszą zmodernizowaną kolejkę SKM, która przyjedzie do Trójmiasta w tym miesiącu.

W ramach modernizacji zmieni się wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, drzwi, instalacje w toaletach. Maszynista poprowadzi pojazd wyposażony w nowy pulpit i system napędowy. Zmodernizowana jednostka będzie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).

Miejsca

Opinie (121) 1 zablokowana

  • buhaha

    Jak to jest, że w innych zachodnich europejskich krajach szczelina między peronem a wagonem jest tak mała, że do wagonu wejdzie bez niczyjej pomocy nawet największa kaleka (nie ma schodów do wagonu ani wielkiej dziury) a u nas się nie da tak zrobić? Żenada.

    • 2 0

  • GŁUSZEK - GNOM JAKICH MAŁO

    Ciekawe ile on dostaje za swój brak kompetencji. Dyr. ds. marketingu hahaha. Zero wiedzy i kreatywności nie mówiąc o reklamie.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane