• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • PO CO TA PRZEBUDOWA, BEZ SENSU

    • 0 0

  • chodniki

    Chcialbym, by przy okazji nie popelniono bledu Estakady Kwiatkowskiego i wiaduktu na Spacerowej, na ktorych zapomniano o pieszych i rowerzystach. Zeby potem nie bylo zdziwionych artykulow w prasie o ludziach przebiegujacych obwodnice (bo nie da sie inaczej - przynajmniej na wysokosci Geana)

    • 0 0

  • drugi wiadukt nad torami ?????

    w kraju gdzie bezrobocie przekroczyło 20 %, inwestorzy omijają go szerokim łukiem, absolwenci uniwersytetów gorączkowo szukają paszportów, gdzie lekarz staje się dobrem ekskluzywnym, firmy prywatne padają jak muchy a kolosy państwowe żyją tylko dzięki dotacjom - lekką rączką wydaje się grube dziesiątki milionów na mosty znikąd do nikąd .....
    Gdzie jest mój paszport ?

    • 0 0

  • czfarta, hu,hi,hi,

    • 0 0

  • Jak zwykle...

    gruchy....tym razem w popiele:{.Nowosc.

    • 0 0

  • Co za kretynizmy pisze ten artur doprawdy żałosne.
    Lepiej wyjedź i nie wracaj.

    • 0 0

  • czekaj w domu -mozę ktoś inny ma wyrobic ten paszport za Ciebie?

    ludzie przesyańcie pisać takie k.... p..... opinie po krew zalewa

    Ci co nie maja zielonego pojęcia

    jak w 2015 roku zostanie ukończona Rama Uliczna Gdańska to wtedy sie k..... obudzicie - że to wszystko było potrzebne - ci co to pisza sa pewnie po wydziale gier i zabaw bądź innych wydziałach obsługi telefonów !!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • I tak ta przebudowa na nic sie zda

    w Gdańsku przybywa samochodów i za jakies 10...15 lat nikt nie odczuje obecności tego skrzyżowania. Demokracja nie polega na tym, że każdy ma samochód!!!

    • 0 0

  • ta rozbudowa jest niezbedna

    wspolczuje tym co tego nie rozumieja!!
    tylko inwestycje w infrastrukturę mogą zmienić coś w kwestii bezrobocia i przyciągania inwestorów. poza tym miasto wyda tylko czesc tej kwoty wiec o co to larum??
    ja tam sie cieszę.
    niestety do poszerzenia Słowackiego od Niedzwiednika do Grunwaldzkiej poczekamy conajmniej do 2006r.

    • 0 0

  • może nareszcie dokończą to poszerzanie
    już wszak zaczęli, tyle ze zrobili odcinek srodkowy z obu stron zamkniety waskimi gardłami
    w kazdym razie czekam niecierpliwiem do wrzesnia
    Krzy$iek planowany ruch maja puścic nie w dół do Grunwaldzkiej tylko w bok przez Morene chyba
    coś tam przebakiwali kiedys o jednokierunkowej czy cóś...
    ano... pozyjemy - zobaczymy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane