• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła na przejściu w Oliwie. ZDiZ ich nie usunie

Maciej Naskręt
12 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych ze zbędną - według mieszkańców - sygnalizacją. Przejście dla pieszych ze zbędną - według mieszkańców - sygnalizacją.

Ul. Liczmańskiego w Oliwie ma 2,5 metra szerokości i brukowaną nawierzchnię. Ruchu tam praktycznie nie ma, a nieliczne samochody jadą w ślimaczym tempie. Ale jest sygnalizacja świetlna dla pieszych. Inżynierowie ruchu z gdańskiego ZDiZ przekonują, że światła to konieczność i ich nie usuną.



Bardziej niecierpliwi piesi za nic mają sygnalizację na ul. Liczmańskiego. Bardziej niecierpliwi piesi za nic mają sygnalizację na ul. Liczmańskiego.
Mieszkańcy Oliwy narzekają na światła przed przejściem dla pieszych na ul. Liczmańskiego - tuż przy skrzyżowaniu z ul. Polanki zobacz na mapie Gdańska. Ich zdaniem sygnalizacja to absurd drogowy i powinna zniknąć.

- Jezdnia, na której jest przejście dla pieszych, ma szerokość zaledwie 2,5 metra, a samochodów jeździ tam niewiele. Funkcjonują tam dodatkowo niepotrzebnie sygnalizatory. Skoro urzędnicy ułatwiają poruszanie pieszym po Targu Węglowym, powinni zajrzeć też do Oliwy i usunąć niepotrzebną sygnalizację - mówi pan Henryk, mieszkaniec Oliwy.

O sprawę sygnalizacji postanowiliśmy zapytać drogowców z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Drogowcy sąjednak odmiennego zdania, niż mieszkańcy.

Czy drogowcy powinni usunąć sygnalizację?

- W momencie nadawania zielonego sygnału dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Obrońców Westerplatte i jadących prosto do ul. Liczmańskiego będzie występowała kolizja z pieszymi przekraczającymi jezdnie na wspomnianej ulicy - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Ponadto urzędnicy przypominają, że zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozporządzeniu ministra infrastruktury dotyczącym "szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich mieszczenia na drogach", stosując sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu, należy objąć nią wszystkie grupy strumieni ruchu.

- Nie dopuszcza się pozostawienia jakiegokolwiek wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji - podkreśla Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (159) 3 zablokowane

  • Artykuł jest o tym, ze Naskret nie wiedział i sie dowiedział

    Wawrzonek mu wytłumaczył.
    Ale w tytule artykułu nadal światła nadal sa "absurdalne"

    • 9 2

  • A tam gdzie ludzie gina to ich nie ma . Dlaczego w tym kraju musi byc zazwyczaj na opak mowiac bardzo delikatnie

    • 7 0

  • Od rana urzędasy sie dorwały... (1)

    ...do komputerów. Bronią swoich racji

    • 10 5

    • Ja tak bardzo nie nawidze urzedasow

      • 2 4

  • o rany... (1)

    Ale pan Henryk ma problem. Jakby nie mógł przejść na czerwonym. Realizacja projektu Tristar i tak zniweczyła znaczenie nawet na większych przejściach.

    • 13 0

    • Jakby przeszedł na czerwonym

      To nagle znikąd zmaterializowała by się straż miejska z gotowym mandatem.

      • 1 1

  • ZDiZ działa wg. własnych praw - państwo w państwie. Najwyższy czas przywrócić ich do pionu. Przecież oni dostają kasę dzięki nam i mają być dla nas NIE odwrotnie.

    • 14 4

  • Co za bzdury? (4)

    "szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich mieszczenia na drogach", czyli teraz każde skrzyżowanie i wyjazd będą miały sygnalizację?

    • 8 8

    • nie każde

      ale to musi mieć. Kto miałby pierwszeństwo - idący przez przejście przez Liczmańskiego w przypadku braku sygnalizacji dla pieszych, czy jadący z obrońców westerplatte na zielonym?

      • 5 0

    • Ty piszesz bzdury...

      Jak to sobie wyobrażasz? Pół skrzyżowania ma sygnalizację , a drugie pół nie ma?

      • 2 0

    • No dobra już napisałeś

      a teraz czas pomyśleć.

      • 1 0

    • Identycznie jest z tzw progami

      Przepisy nt progów zwalniajacych swoje ZDiZ i Wawrzonek swoje.

      • 0 0

  • Głupie prawo

    Takich głupich sygnalizacji jest więcej choćby we Wrzeszczu na ulicy Pniewskiego przy Jaśkowej Dolinie albo w Sopocie na skrzyżowaniu Kościuszki, 3 Maja i... takiej małej osiedlowej dróżki prowadzącej do trzech budynków a 500 metrów dalej przy Sobieskiego klon tego samego.
    Same światła jeszcze nie są problemem. Kłopotem są patrole policji, które nie przegapią możliwości poprawienia statystyki wydanych mandatów, gdy dostrzegą kogoś, kto zauważy, że czeka przed czerwonym na ulicy, przez którą od godziny nie przejechał żaden samochód.

    • 12 2

  • Nie każda sygnalizacja obejmuje wszystkie przylegające ulice (3)

    Pan z zdiz mówi to, co mu akurat wygodnie.
    Wystarczy przejść się ul. Piastowską od Chłopskiej w stronę plaży. Jest na skrzyżowanie z drogą osiedlową wychodzącą między blokami. Na Piastowskiej światła są, na odchodzącej drodze osiedlowej nie ma.

    • 13 2

    • (1)

      Światła na drodze osiedlowej? Doucz się gamoniu.

      • 2 1

      • to nei ejst droga osiedlowa

        • 1 1

    • To nie jest droga publiczna, tam nawet zwykła stłuczka powoduje co najwyżej mandat ale już nie punkty karne. Doucz się.

      • 0 0

  • (1)

    Takiego inżyniera który te światła wymyślił powinno się powiesić za jaja na sygnalizatorze

    • 11 5

    • Ty nie masz jaj więc za co ciebie powiesić?

      • 1 3

  • znaki drogowe na wjeździe do Brzeźna (1)

    a może by tak inżynierowie poprawili ustawienie znaków drogowych na dojeździe do Brzeźna, ulicą Hallera,

    samochody jadące Hallera w kierunku plaży notorycznie jadą prawym pasem (znak nakazu jazdy w prawo) na wprost, ponieważ zaraz za skrzyżowaniem jest znak pasa jednokierunkowego,

    w końcu dojdzie tam do kolizji, i to konkretnej

    • 6 0

    • Skrzyżowanie Hallera z Czarnym Dworem majstersztyk pomysłowości ZDIZ

      Skrzyżowanie Hallera z Czarnym Dworem majstersztyk pomysłowości ZDIZ
      Czy tylko skrzyżowanie z Hallera z Dworską to znak firmowy ZDIZ. O nie.
      Wspaniałe nowe ogromne skrzyżowanie Hallera z Czarnym Dworem. Wjazd do Brzeźna.
      1. "Konia z rzędem" temu kto wyjaśni dlaczego jadąc do Brzeźna nie można przejechać na "zielonej fali", tak jak było na starym? Ale w tym czasie świetnie skorelowane są światła dla zjeżdżających na Przymorze. W tym czasie drogą za skrzyżowaniem przejdą przez drogę tylko nielicznie tu występujący piesi.
      2. Zjazd z Przymorza do Brzeźna, skręt w lewo. Co autor tego cuda inżynierii miał na myśli tworząc wąski zjazd, z którego nagle kierowcy w karkołomny sposób usiłują się zmieścić na dwóch pasach. Zabawa jest przednia gdy wjeżdża autobus przegubowy
      3. Przystanek tramwajowy przed skrzyżowaniem. Zmierzający do domów na Dworskiej na pewno są "w niebo wzięci", że muszą przejść przez kilka faz świateł,(dobre dla ich zdrowia) bo przecież nie można było zrobić przystanku za skrzyżowaniem. O przepraszam, przystanek jest, , tylko kilkaset metrów dalej niedaleko starej Uczniowskiej (jednakże dla nielicznych fascynatów spacerku na stadion, pracowników złomowca, drukarni, etc)
      GRATULACJE

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane