• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła na przejściu w Oliwie. ZDiZ ich nie usunie

Maciej Naskręt
12 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych ze zbędną - według mieszkańców - sygnalizacją. Przejście dla pieszych ze zbędną - według mieszkańców - sygnalizacją.

Ul. Liczmańskiego w Oliwie ma 2,5 metra szerokości i brukowaną nawierzchnię. Ruchu tam praktycznie nie ma, a nieliczne samochody jadą w ślimaczym tempie. Ale jest sygnalizacja świetlna dla pieszych. Inżynierowie ruchu z gdańskiego ZDiZ przekonują, że światła to konieczność i ich nie usuną.



Bardziej niecierpliwi piesi za nic mają sygnalizację na ul. Liczmańskiego. Bardziej niecierpliwi piesi za nic mają sygnalizację na ul. Liczmańskiego.
Mieszkańcy Oliwy narzekają na światła przed przejściem dla pieszych na ul. Liczmańskiego - tuż przy skrzyżowaniu z ul. Polanki zobacz na mapie Gdańska. Ich zdaniem sygnalizacja to absurd drogowy i powinna zniknąć.

- Jezdnia, na której jest przejście dla pieszych, ma szerokość zaledwie 2,5 metra, a samochodów jeździ tam niewiele. Funkcjonują tam dodatkowo niepotrzebnie sygnalizatory. Skoro urzędnicy ułatwiają poruszanie pieszym po Targu Węglowym, powinni zajrzeć też do Oliwy i usunąć niepotrzebną sygnalizację - mówi pan Henryk, mieszkaniec Oliwy.

O sprawę sygnalizacji postanowiliśmy zapytać drogowców z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Drogowcy sąjednak odmiennego zdania, niż mieszkańcy.

Czy drogowcy powinni usunąć sygnalizację?

- W momencie nadawania zielonego sygnału dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Obrońców Westerplatte i jadących prosto do ul. Liczmańskiego będzie występowała kolizja z pieszymi przekraczającymi jezdnie na wspomnianej ulicy - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Ponadto urzędnicy przypominają, że zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozporządzeniu ministra infrastruktury dotyczącym "szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich mieszczenia na drogach", stosując sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu, należy objąć nią wszystkie grupy strumieni ruchu.

- Nie dopuszcza się pozostawienia jakiegokolwiek wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji - podkreśla Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (159) 3 zablokowane

  • Aj

    No przecież to logiczne jest...skrzyżowanie-światła dla aut-światła dla pieszych. To co samochody jadą bo mają zielone a piesi przechodzą bez świateł po tej samej ulicy???

    • 4 2

  • Budowa nowych dróg a remont starych

    Nie da się ukryć, że w Gdańsku powstało bardzo dużo nowych dróg przez ostatnie lata i należy się z tego naprawdę cieszyć. Mam jednak wrażenie, że zarząd dróg w Gdańsku całkowicie zapomina o naprawach ulic już istniejących, będących w bardzo złym stanie, których jest multum (np. Morena i okolice) Nie tylko liczne dziury nie są łatane (nie mówiąc o gruntownym remoncie), ale nawet nie maluje się na nowo ledwie widocznych pasów i zebr na kilkuletnich drogach. W przeciwieństwie do budowania nowych dróg prawie nic się nie robi by utrzymać istniejącą już infrastrukturę.

    • 2 0

  • Jakie głupole to tam ustawiły? (2)

    Kto za to płaci za takie czyjeś nikomu niepotrzebne dziwactwa? To marnotrawienie publicznych pieniędzy.

    • 2 5

    • (1)

      Przejdź się tam i zerknij co się dzieje w godzinach szczytu. Te światła nie są bezsensowne. Zdjęcie w artykule przekłamuje rzeczywisty obraz sytuacji.

      • 0 0

      • Zdjęcie nie ma nic do tego

        Światła musza byc, bo nie może być część skrzyzowanie z sygnalizatorami, a część nie. Gdyby tak było to mając zielone nie bylo by pewności że ktoś nie wejdzie na drogę.

        • 2 0

  • Inżynierowie ruchu ZDZ to patałachy (1)

    juz dawno pokazali swoja klasę jak zablokowac miasto. Ostatnim ich posunięcem w tym celu to było wpuszczenie rowerzystów na Hucisko.

    • 3 1

    • To prawda

      nawet Tristara nie potrafia zaprogramować jak należy. Mega korki wszędzie teraz.

      • 1 0

  • Piecewska!

    Zagłosuję na każdego, kto obieca, że przed końcem kadencji ukończy remont ul. Piecewskiej

    • 2 1

  • myślącym inaczej

    proponuję na Hucisku, wylot na Długie ogrody, usunąć światła.
    Logika ta sama

    • 1 3

  • Na na nanana nana na nananana Naskręt!

    na korki

    • 2 1

  • Genialne rozwiązanie

    Nie, no jak konieczność, to radziłbym się zastanowić czy nie dołożyć jeszcze jednego sygnalizatora, genialni inżynierowie z ZDiZ.

    pozdrawiam.

    • 1 1

  • A czyżewskiego (1)

    Co za ekspert wymyślił wysepki na tej ruchliwej ulicy .wieczne korki i do tego chmury spaliny . Takie spowalniacze robi się na drogach osiedlowych . Niech radni coś z tym zrobią.

    • 4 2

    • Spowalniacze

      No więc w tym rzecz, że dla Sopotu, Osowy i nie tylko Czyżewskiego to tranzyt, gdzie jak się da lecą z prędkością dużo wyższą niż 40 km/h widniejące na znaku, a mieszkańcy muszą sobie radzić przeskakując na przejściu. To de facto JEST droga osiedlowa, bo osiedle jest po dwóch stronach Czyżewskiego.
      Zgoda, progi spowalniające tam, gdzie jest sygnalizacja "na żądanie" to może za dużo, ale na przejściu vis a vis cmentarza to konieczność. Pozdrawiam

      • 0 0

  • FATALNE umiejscowienie

    Powinny tam być, ale FATALNIE są ustawione. Idąc od strony ul. Opata Jacka w stronę V L.O. w ogóle nie widać, że tam są jakieś światła! I ludzie często wchodzą na czerwonym...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane