• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

EDEKA wycofała się

marella
12 września 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Polacy silniejsi niż Niemcy

Osoby robiące zakupy w placówkach handlowych EDEKI mogły zostać zaskoczone zmianami, których dokonano w nich w ciągu wakacji. Placówki te mają teraz nowe logo - ROJAL MARKET - i nie jest to jedyna zmiana. Zmieniła się struktura własności spółki i w związku z tym przekształcenia sieci handlowej. W styczniu b.r. 100% udziałów EDEKA Polska Sp.z.o.o. należących do kapitału niemieckiego zostało zakupionych przez polską firmę ROJAL MARKET Sp. z o.o. z kapitałem wyłącznie polskim.

- To ewenement w skali polskiej: wielka spółka niemiecka nie radzi sobie na polskim rynku i sprzedaje swoje udziały polskiej firmie - powiedział "Głosowi" Piotr Stańczyk, dyrektor handlowy firmy ROJAL MARKET.

Cała sieć pod nową nazwą uzyskała osobowość prawną 01.08.2003. Jednak już od 3 miesięcy przeprowadzane są modernizacje i zmiany. Do tej pory przebudowano 12 sklepów w Trójmieście i otwarto 3 nowe: w Braniewie, Bytowie i Tczewie. Jak mówi Piotr Stańczyk, nie ma żadnych obaw, że klienci stracą na tym, gdyż i zmodernizowane, i nowootwarte placówki są dużo atrakcyjniejsze. Sklepy otrzymują klimatyzację, nowe wyposażenie i nowoczesną kolorystykę.

Najistotniejszy element- oferta produktów zyskał również na atrakcyjności. ROJAL MARKET utrzymuje wszystkie 2500 artykułów, które prowadziła EDEKA, jednak wprowadził też nowe produkty . Asortyment obejmuje dziś około 10.000 artykułów. Są to przede wszystkim produkty krajowe. Zwiększono sprzedaż warzyw i owoców pochodzących od rolników regionu pomorskiego. Są to produkty o wysokiej jakości, spełniające normy upraw ekologicznych.

- Mamy bardzo dobrą kampanię medialną. Od początku lipca przybyło nam 25% klientów. Świadczy to o tym, że ludzie są zadowoleni z oferty naszych sklepów - mówi Piotr Stańczyk.

Głównym celem firmy jest przekształcenie sieci dyskontowej w sieć marketów osiedlowych, by ułatwić wygodne i korzystne cenowo zakupy. Firma planuje, by jej produkty stały się marką uniwersalną, nie tylko własną, czyli, by były dostępne również w innych punktach sprzedaży. Jeśli faktycznie klient będzie zadowolony z całej oferty firmy, ROJAL MARKET spełni swoje zamierzenia i będzie można ze spokojem lub nawet dumą stwierdzić, że wreszcie polski kapitał okazał sie się na polskim rynku silniejszy niż kapitał zachodni.
Głos Wybrzeżamarella

Opinie (73) 1 zablokowana

  • Przyjemnie robi się zakupy w sieci sklepów "Zatoka". Nie wiem jaki kapitał ma tam większość, ale asortyment oraz obsługa nie są złe.

    • 0 0

  • Nie tak ostro psze państwa

    Te wszystkie Biedronki i inne tanie sklepy z gównianym wyborem mają swoich klientów. To ludzie dla których jakość i wybór ma marginalne znaczenie. Oni liczą każdy grosz żeby im starczyło di pierwszego. Sam byłem kiedyś świadkiem jak przed 1 listopada emerytka zrezygnowała z zakupu zgrzewki zniczy, bo w Biedronce było o 1 grosz taniej. Łapiecie ? 20 gr oszczędności (20 szt w zgrzewce). A do biedronki trzeba dojechać tramwajem (dla niej za darmo). Bierdonak ma po prostu swój (chyba całkiem liczny ) segment rynku.

    • 0 0

  • No tak, ale tańszego browara niż w Biedronce trudno znaleźć, gorszego w smaku też. :-)

    • 0 0

  • No ba

    To samo jest w Edece. Masz do wyboru albo droga pizze Ristorante, albo o złotówke lub nawet więcej tańszą ochydną pizze EDEKA. Dlatego te sklepy mają klientów, bo są ludzie dla których liczy się tylko cena a nie jakość.

    • 0 0

  • Moby

    Chyba żółty browam marki browar EDEKA jest gorszy :)

    • 0 0

  • POLSKA GÓRĄ :-) !!!

    • 0 0

  • Nie do końca zgadzam się z określeniem: "bo są ludzie dla których liczy się tylko cena a nie jakość". Oczywiście, że są tacy ludzie, ale w naszym społeczeństwie coraz więcej jest ludzi, których po prostu nie stać, nie wystarcza im do końca miesiąca, a jeść trzeba. Być może, gdyby mieli więcej pieniędzy kupowaliby wszystko lepszej jakości.

    • 0 0

  • tuszek-duszek

    na tak, tylko przy określonej sile nabywczej, jakość ma dla nich marginalne znaczenie

    • 0 0

  • Tuszek

    Są też tacy których nie stać, ale chyba jednak większość klientów tego dyskontu to tzw. "badziewiakowie" (bez urazy dla nich). Np. mój kolega ma pieniądze i to dużo, ale po prostu ma w zwyczaju kupowanie najtańszych produktów. Więc kupuje taką Pizze EDEKA czy inne dziwadło z tego sklepu. Podobnie jest z innymi klientami tego sklepu. Jak tam byłem, to na parkingu zauważyłem sporo ładnych samochodów, a i sami ludzie kupujący nie wyglądali na ubogich.

    • 0 0

  • Olku, zgadzam się, że są i osoby, które mimo że mają pieniądze na wszystkim oszczędzają. Może to wina poprzedniego systemu? Kupowało się to co było, nikt nie patrzył na jakość, czy gatunek. Może niektórym tak zostało?Po co kupować jedzenia dobrej jakości? Ważne jest to co na pokaz, np.: samochód.

    o:)
    Jestem całkiem materialna. Nie mam nic z duszka :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane