- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (159 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (120 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (44 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?
Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.
Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?
Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.
- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.
Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.
- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Tysiąc użytkowników w Gdyni
Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.
- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.
- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.
Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.
Miejsca
Opinie (183)
-
2016-07-10 18:44
na zdjęciach
dobrze widać, że widać - i tyle w temacie...
- 6 2
-
2016-07-10 18:47
Ankieta (1)
Powinni się wypowiadać ci, którzy podróżują zbiorówką - nie kierowcy
- 10 3
-
2016-07-11 11:37
jest wielu kierowców, którzy korzystają z komunikacji miejskiej, chodzą do niej pieszo
a poza tym często korzystają z rowerów i kolei regionalnej, SKM i PKM
- 0 0
-
2016-07-10 18:53
Niestety idea tych punktów bardzo fajna...
Ale wykonanie słabe.
Chodzą one bardzo słabo, zacinają się i interfejs mało przyjazny.- 11 4
-
2016-07-10 18:57
systemy informacji dla podróżnych i systemy sterowania ruchem (3)
Są już we wszystkich większych polskich miastach (nie wspominam o krajach stojących wyżej technologicznie, gdzie są od kilkudziesięciu lat -trzeba je dalej rozwijać biorąc pod uwagę wszystkich podróżujących - pieszych, rowerzystów, podróżujących transportem zbiorowym i kierowców. Trzeba jednak również podejmować inne działania porządkujące działanie transportu, również takie, które zahamują wzrost liczby pojazdów na drogach - bez tego żaden z wymienionych powyżej grup podróżujących nie będzie zadowolony.... Informacja dla podróżnych ma stanowić dodatkowe źródło informacji, im więcej - tym bardziej zachęcamy do korzystania z transportu zbiorowego.
- 10 5
-
2016-07-10 20:07
edukować... (1)
- 1 0
-
2016-07-11 11:08
nie tutaj...
- 0 1
-
2016-07-10 22:50
Jak ludzie nie beda sie pchali z plecakami na plecach, tylko je zdejmować, nie bedzie takiego ścisku, ludzie zaczną dbać o kulturę, używać coś pod pachami, staruchy, i komunikacja bedzie fakty żnie szybciej to pomyśle. Poki co, to smród, czas ten przejazdu ten sam Lubelszczyźnie bo często awarie, ceny biletów w gore. Taka zachęta to nie dziekuje
- 1 0
-
2016-07-10 19:05
Tristar, system wyciągania kasy z budżetu miasta, czyli z naszych kieszeni, świetny system do wyciągania kasy !!!
- 15 4
-
2016-07-10 19:15
(2)
Po co w Gdyni Tristar jak tu brakuje alternatywnych dróg?
Za to spokojnie mona było wybudować obwodnicę Witomina i wyremontować wiele innych dróg- 17 4
-
2016-07-10 19:19
chyba z 200 metrów drogi....
- 3 6
-
2016-07-10 19:22
U nas w Gdyni nie da się!
- 2 2
-
2016-07-10 19:40
/Czym to badziewie steruje bo na pewno nie sygnalizacja można sprawdzić Havla-wz-ka
- 10 3
-
2016-07-10 19:45
te punkty to jeszcze wiekszy zart niz sam tristar (1)
prokuratura powinna sie tym zmarnowianiem publicznych pieniedzy zając
- 17 3
-
2016-07-10 20:08
No to zgłoś to do niej, na co czekasz?
- 1 3
-
2016-07-10 20:02
a co to jest, komunikacja miejska ? (1)
- 4 3
-
2016-07-10 20:20
Raczej IQ-90
- 0 0
-
2016-07-10 20:09
kto mi odpowie ?...
Co to w ogóle jest ten tristar , co on dał , w czym i komu pomógł ?...
- 14 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.