- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (162 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (121 opinii)
- 4 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (45 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (60 opinii)
Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?
Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.
Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?
Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.
- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.
Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.
- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Tysiąc użytkowników w Gdyni
Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.
- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.
- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.
Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.
Miejsca
Opinie (183)
-
2016-07-11 19:57
tristar (2)
To są wyrzucone pieniądze w błoto na efekty trzeba czekać kilka lat
- 2 1
-
2016-07-11 20:46
w Krakowie też (1)
Dodam jeszcze kolego, że w Krakowie jest ten sam system co w Trójmieście. Poczytajcie trochę zanim zaczniecie wypisywać brednie.
- 0 1
-
2016-07-11 21:15
jeszcze Lublin
- 1 0
-
2016-07-11 22:03
Tylu mądrych ludzi się tu wypowiada
A miastem rządzą tacy dziwni ludzie, którzy w ogóle nas nie rozumieją. Jak to możliwe?
- 0 1
-
2016-07-12 23:37
Szkoda, że planer podróży nie ma funkcjonalności JakDojadę.
NIestety rozwiązanie zaproponowane przez tristara jest bardzo trudne w obsłudze.- 0 1
-
2016-07-16 08:41
ble ble
w Gdyni ten tristar sie sprawdza ale tylko w przypadku POdpierdalania kierowców komunikacji miejskiej do zarzadu ZKM jeśli za szybko odjadą z przystanku chocby o sekundę i jest niezwykle POmocny temu zarzadowi w odbieraniu premii kierowcom ,PO za tym to nie wiadomo PO co to zamontowali bo do niczego nie jest POtrzebne często szwankuje w niczym nie POmaga kasa wyrzucona w błoto i gdyby w tym kraju był jakiś POrzadek jakieś prawo to ktoś POwinien za to beknąć za marnowanie publicznych pieniędzy POwinny POlecieć głowy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.