• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?

Maciej Naskręt
10 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • błędy wizualizacji tristar
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Batory w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Batory w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Batory w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy stacji Chylonia w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy stacji Chylonia w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy stacji Chylonia w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Klif w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Klif w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy pętli w Oliwie.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy pętli w Oliwie.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie CH Matarnia.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie CH Matarnia.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie Stadionu Energa Gdańsk.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie Stadionu Energa Gdańsk.

Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.



Czy korzystała(e)ś z elektronicznych punktów Tristara?

System inteligentnego sterowania Tristar, budowany przez 4 lata za 133 mln zł, działa w Trójmieście od ok. roku. Przedsięwzięcie, oprócz usprawnienia ruchu na skrzyżowaniach, czy dostarczania służbom informacji o korkach, podpowiada też, jak odbyć podróż z przesiadkami komunikacją miejską w Trójmieście. Służy do tego 20 elektronicznych punktów informacyjnych ustawionych w Gdyni i Gdańsku.

Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?

Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.

- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u zobacz na mapie Gdańska i kiedy będą służyły pomocą pasażerom? - prosi nasz czytelnik, Paweł.
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.

Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.

- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Nieczynny punkt informacyjny przy LOT-cie w Gdańsku. Nieczynny punkt informacyjny przy LOT-cie w Gdańsku.
Tysiąc użytkowników w Gdyni

Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.

- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.

- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.

Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.

Gdzie zgłaszać awarie punktów informacyjnych?
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.

Miejsca

Opinie (183)

  • Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Na którym zarabia "qumqk"

    Poza permanentną inwigilacją, nie nic wspólnego z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    • 15 2

  • 120 baniek poszło się ....

    • 14 1

  • Punkt informacji o czym?

    Na samochód się przesiąść ciapciaki a nie jakimiś śmierdziuchami posuwają i marudzą na brak informacji. Auto jedzie gdzie chcesz i kiedy chcesz.

    • 7 4

  • czy była jakaś prowizja od tych którzy ten bubel 'wcisneli' i co się z nią stało , kto przytulił ?

    przeważnie przy wszystkich tego typu operacjach jest tzw. prowizja od oferentów dla kontrahentów ! dlatego pytam - często nazywa to się też -łapówka !

    • 6 4

  • Pierwsze słyszę o czymś takim. Zresztą jak działa tak jak sam Tristar to nie ma się czym interesować.

    • 6 5

  • na wszysko narzekają (4)

    A jakaś dobra inwestycja była?

    • 5 7

    • Tak. Większość wbrew pozorom;) (3)

      Tyle że ta sama większość potrzebuje dopracowania - Tristar przykładem. Potrzebujemy tego systemu, nie jest zły, tylko być może potrzebuje jakichś zmian, poprawek, przemyślenia paru kwestii, itp.
      Ludzie narzekają z prostego powodu - wydana kasa nie przekłada się na efektywność systemu. A to wkurza.

      • 5 1

      • Od roku nie umieją go dopracować ?

        • 3 5

      • no tak

        Kilkaset km kanalizacji kablowej, kilkadziesiąt tysięcy urządzeń, kilkaset aplikacji....

        • 4 0

      • efektywność efektywnością

        a samochodów coraz więcej - więcej niż w krajach zachodnich - u nas przyrasta, u nich maleje. W sytuacji wzrastającego ruchu efektywności możemy nigdy nie zobaczyć.... Z dugiej strony - kiedyś się stało w długich korkach w krytycznych miejscach tTróhjmiasta - teraz nawet jeżeli są korki to płynnie się rozładowują i są rozproszone...

        • 4 1

  • nie rok temu

    a w grudniu...

    • 4 2

  • Tristar (3)

    Tak naprawdę powinna wkroczyć jakaś kontrola np NIK-u Pieniądze wydane w błoto! Nic nie działa normalnie tablicę jak z komputera Atari znaki elektroniczne nie działają. Został dwa miesiące temu otwarty tunel a na skrzyżowaniu Jana Pawła 2 z Czarnym dworem teraz jest podłączony do tej "super "sieci .Wstyd! A do Pana redaktora - Co to są za pytania? Ja je zadam : Czy dla Ciebie działa system Tristar?

    • 16 8

    • tak

      • 3 1

    • popsucie działania świateł (1)

      Można dodać śmiało informacje, że Tristar popsuł dobrze działająca sygnalizacje, ustawioną ręcznie.

      • 4 3

      • Chyba nie wiesz jak zarządza się sygnalizacją. Nic od wielu lat nie ustawia się "ręcznie"

        • 0 1

  • Ale jedno działa:

    Opłacanie obsługi tego Tri-bubla.

    • 8 3

  • Panie Naskret

    Awarię zgłasza się poprzez formularz na tristar.gdynia/gdansk/sopot.pl

    wybór miasta dowolny - to jedna ta sama strona

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane