- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (156 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (120 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (42 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?
Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.
Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?
Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.
- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u i kiedy będą służyły pomocą pasażerom? - prosi nasz czytelnik, Paweł.
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.
Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.
- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Tysiąc użytkowników w Gdyni
Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.
- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.
- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.
Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.
Miejsca
Opinie (183)
-
2016-07-10 22:03
ZA $$ Z TRISTARA BUDYŃ MA MIESZKANIA
Adamowicz won pachołku bolka i platfusów
- 6 7
-
2016-07-10 22:08
System inteligentego (?) sterowania ruchem
I znów dziś dwa razy (przejście dwuetapowe) czekałem na zmianę świateł na przejściu Grunwaldzkiej przy skrzyżowaniu z Wojska Polskiego przy zupełnie pustej Grunwaldzkiej. Od Galerii Bałtyckiej czy od Abrahama zero (powtórzę zero) samochodów, a piesi i rowerzyści maja czerwone światło.
Widać iż nie brakuje systemowi "inteligencji".- 12 5
-
2016-07-10 22:13
Wielki niewypał.
Utopione podatników pieniądze.Niewypał, podobny jak większość tablic informacyjnych ZTM-u (Hucisko, Dworzec Główny itp.- spróbujcie odczytać rozkład
jazdy w dzień!!!!!)- 10 7
-
2016-07-10 22:13
Otwarte dane
Gdańsk chwali się dostępem do otwartych danych, ale do Tristara ne ma stosownego API, aby programiści niezależni napisali oprogramowaniem choćby na smarfony bazujące na rzeczywistym ruchu komunikacji miejskiej.
Z tablicy o której piszecie skorzystałem raz i dla mnie ona jest niefunkcjonalna.- 7 5
-
2016-07-10 23:18
Wrzeszcz
Mieszkam w Gdańsku od trzech lat i za każdym razem gdy jestem na przystanku autobusowym Wrzeszcz PKP sprawdzam czy ten punkt działa... NIE DZIAŁA... CO NAMNIEJ OD TRZECH LAT... skandal... pieniądze w błoto...
Takie punkty to moim zdaniem nie potrzebny gadżet w erze smartfonów i Internetu mobilnego... jest mnóstwo aplikacji i stron tego typu...- 8 8
-
2016-07-11 00:00
Jechałem przez tunel, nową drogą i co skrzyżowanie to czerwone światło (1)
Czy to tak specjalnie jest zrobione by spalać więcej paliwa. Czy nie można zmusić kierowców światłami by jechali zgodnie z przepisami i na zielone trafiali. To takie skomplikowane dla tych baranów z tristara? Pewnie tylko kasę potrafią liczyć i się działować.
- 11 2
-
2016-07-11 00:38
to nie barany z tristara
a owce z tunelu
- 2 1
-
2016-07-11 00:09
(1)
W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.
- 1 0
-
2016-07-11 09:53
to dobrze czy źle?
- 2 1
-
2016-07-11 00:17
(2)
To, że to Gdynia odpowiadała za wdrożenie tego projektu w całym Trójmieście to jakieś nieporozumienie. Już po lotnisku było widać ze ekipa Szczurka nie radzi sobie z dużymi projektami
- 6 5
-
2016-07-11 00:29
np tunel
pozdr
- 5 0
-
2016-07-11 02:11
i inne inwestycje
"wychwalane" na tym portalu - nie tylko zresztą gdańskie....
- 4 0
-
2016-07-11 05:57
Z każdego urządzenia w Gdyni korzysta średnio tysiąc osób.
Na godzinę? Dziennie? Tygodniowo? Miesięcznie? Rocznie? Droga Redakcjo, bez określenia w jakim czasie, taka informacja kompletnie nie ma sensu.
- 11 0
-
2016-07-11 07:21
Za Tristara (1)
Ktoś powinien pójść siedzieć !
- 7 2
-
2016-07-11 10:20
Oni od dawna siedzą ..........................Na dobrze płatnyh posadach
ha ha
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.