- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (195 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (86 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (149 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?
Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.
Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?
Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.
- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.
Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.
- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Tysiąc użytkowników w Gdyni
Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.
- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.
- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.
Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.
Miejsca
Opinie (183)
-
2016-07-11 07:38
Czy w Gdańsku nie ma państwowych instytucji kontroli.
Za 133 mln zł taki bubel i nikt nie odpowiada za marnotrawienie publicznych pieniędzy?
- 10 4
-
2016-07-11 07:42
Za tristar to nasi prezydenci powinni siedziec w pierdlu. Ciekawe jak niewiele sie pisze o tej kompromitacji. Miliony wyrzucone w bloto.
- 12 3
-
2016-07-11 08:11
Za Tristara to wladza powinna byc w ciupie. Dlaczego na Islandi aresztuje sie oszystow nie wazne czy urzednikow czy bankierow a u nas sie kryja? Oszyst to oszust I zlodziej.
- 9 1
-
2016-07-11 08:33
Jest taka DARMOWA aplikacja JAK DOJADĘ (2)
I można ją ściągnąć na telefon
- 8 2
-
2016-07-11 08:40
W appstore nie ma..
Artykul o tristar...
- 1 3
-
2016-07-11 09:48
w jak dojadę
nie ma czasów rzeczywistych. Nie wszyscy chcą płacić za internet, nie wszyscy mają smartfony, im więcej informacji dla podróżnych tym lepiej...
- 5 1
-
2016-07-11 08:45
Tysiąc użytkowników
Dziennie? (40 osób na godzinę)
Tygodniowo? (6 osób na godzinę)
Miesięcznie? (1,5 osoby na godzinę)
A ja jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś z tego korzystał...- 12 2
-
2016-07-11 08:53
Tristar
to rewelacyjna rzecz. cudowność nieogarniona. Jak wejdziesz na Tristar przez kompa to wszystko wiesz i możesz zaplanować swoją podróż. A jakie wielkie oszczędności w przepustwości daje- absolutna rewelka ( do 4% ) co oznacza ni mniej ni więcej że więcej czasu stracisz na dobranie trasy niż zaoszczędzisz podczas jazdy. Raz jeszcze powiem krórko nobla dla budynia się domagam.
- 9 3
-
2016-07-11 08:54
tristar
tristar to wielka hała
- 9 4
-
2016-07-11 09:07
Tristar już działa??
Nie zauważyłem..
- 5 2
-
2016-07-11 09:07
badziewie jakich mało za naszą kase.
Nie dość że zero przydatnych wiadomości, to jeszcze ogromne trudności w korzystaniu, bo do którego bym nie podszedł to nie działał poorawnie dotykowy wyświetlacz, że o kompletnie nieintulicyjnym interfejsie nie wspomne. Kupa kasy psu w d... a kaske ktoś przytulił
- 5 1
-
2016-07-11 10:15
inf o tramwaju za 7 minut to jedeny pożytek
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.