• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?

Maciej Naskręt
10 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • błędy wizualizacji tristar
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Batory w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Batory w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Batory w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy stacji Chylonia w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy stacji Chylonia w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy stacji Chylonia w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Klif w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy CH Klif w Gdyni.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy pętli w Oliwie.
  • Punkt informacyjny ustawiony przy pętli w Oliwie.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie CH Matarnia.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie CH Matarnia.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie Stadionu Energa Gdańsk.
  • Punkt informacyjny ustawiony na terenie Stadionu Energa Gdańsk.

Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.



Czy korzystała(e)ś z elektronicznych punktów Tristara?

System inteligentnego sterowania Tristar, budowany przez 4 lata za 133 mln zł, działa w Trójmieście od ok. roku. Przedsięwzięcie, oprócz usprawnienia ruchu na skrzyżowaniach, czy dostarczania służbom informacji o korkach, podpowiada też, jak odbyć podróż z przesiadkami komunikacją miejską w Trójmieście. Służy do tego 20 elektronicznych punktów informacyjnych ustawionych w Gdyni i Gdańsku.

Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?

Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.

- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u zobacz na mapie Gdańska i kiedy będą służyły pomocą pasażerom? - prosi nasz czytelnik, Paweł.
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.

Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.

- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Nieczynny punkt informacyjny przy LOT-cie w Gdańsku. Nieczynny punkt informacyjny przy LOT-cie w Gdańsku.
Tysiąc użytkowników w Gdyni

Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.

- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.

- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.

Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.

Gdzie zgłaszać awarie punktów informacyjnych?
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.

Miejsca

Opinie (183)

  • Czy w Gdańsku nie ma państwowych instytucji kontroli.

    Za 133 mln zł taki bubel i nikt nie odpowiada za marnotrawienie publicznych pieniędzy?

    • 10 4

  • Za tristar to nasi prezydenci powinni siedziec w pierdlu. Ciekawe jak niewiele sie pisze o tej kompromitacji. Miliony wyrzucone w bloto.

    • 12 3

  • Za Tristara to wladza powinna byc w ciupie. Dlaczego na Islandi aresztuje sie oszystow nie wazne czy urzednikow czy bankierow a u nas sie kryja? Oszyst to oszust I zlodziej.

    • 9 1

  • Jest taka DARMOWA aplikacja JAK DOJADĘ (2)

    I można ją ściągnąć na telefon

    • 8 2

    • W appstore nie ma..

      Artykul o tristar...

      • 1 3

    • w jak dojadę

      nie ma czasów rzeczywistych. Nie wszyscy chcą płacić za internet, nie wszyscy mają smartfony, im więcej informacji dla podróżnych tym lepiej...

      • 5 1

  • Tysiąc użytkowników

    Dziennie? (40 osób na godzinę)
    Tygodniowo? (6 osób na godzinę)
    Miesięcznie? (1,5 osoby na godzinę)

    A ja jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś z tego korzystał...

    • 12 2

  • Tristar

    to rewelacyjna rzecz. cudowność nieogarniona. Jak wejdziesz na Tristar przez kompa to wszystko wiesz i możesz zaplanować swoją podróż. A jakie wielkie oszczędności w przepustwości daje- absolutna rewelka ( do 4% ) co oznacza ni mniej ni więcej że więcej czasu stracisz na dobranie trasy niż zaoszczędzisz podczas jazdy. Raz jeszcze powiem krórko nobla dla budynia się domagam.

    • 9 3

  • tristar

    tristar to wielka hała

    • 9 4

  • Tristar już działa??

    Nie zauważyłem..

    • 5 2

  • badziewie jakich mało za naszą kase.

    Nie dość że zero przydatnych wiadomości, to jeszcze ogromne trudności w korzystaniu, bo do którego bym nie podszedł to nie działał poorawnie dotykowy wyświetlacz, że o kompletnie nieintulicyjnym interfejsie nie wspomne. Kupa kasy psu w d... a kaske ktoś przytulił

    • 5 1

  • inf o tramwaju za 7 minut to jedeny pożytek

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane