- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (94 opinie)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (285 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (159 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (817 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (149 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (59 opinii)
Elektryczne minibusy linii 100 często wożą powietrze, ale są tanie w "tankowaniu"
Najczęściej w elektrycznych minibusach linii 100 zajęte są trzy miejsca z 25 dostępnych, dziennie przewożą - średnio - 265 osób, ale ładowanie pojazdów kosztuje tylko 36 zł na dobę. Po ponad siedmiu miesiącach funkcjonowania nowej-starej linii w centrum Gdańska, sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszy się taka forma komunikacji miejskiej.
- Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
- Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
- Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
- Jakie plany ma miasto co do linii 100?
Przypomnijmy: Linia 100 swoją "premierę" miała prawie dziewięć lat temu, 26 października 2013 roku. Od tego czasu ulice Starego i Głównego Miasta przemierzały charakterystyczne minibusy.
Autobus się spóźnia? Sprawdź rozkład
Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
Wówczas przedstawiciele ZTM zapewniali jednak, że funkcjonowanie linii 100 będzie obserwowane i nie wykluczali zmiany nie tylko godzin, w których minibusy będą jeździć po mieście, ale również trasy, po jakiej będą się poruszać.
Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
Jaką popularnością cieszą się małe busy elektryczne? Sprawdziliśmy. Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił nam dane na podstawie 249 kursów linii 100 z marca 2023 r.
- Średnie napełnienie to 6 pasażerów w pojeździe, ale najczęściej w autobusie można spotkać 3 osoby, choć zdarzają się też kursy z kilkunastoma pasażerami - mówi Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – hybryda czy elektryk? Które samochody są tańsze?
Jak dodaje, z linii 100 korzysta średnio 265 podróżnych dziennie.
- Najwięcej osób w pojeździe notujemy między przystankami Targ Rybny i Katarzynki, a najmniej na początkowym odcinku, tj. Dworzec Główny - Hucisko - tłumaczy.
Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, w flocie których znajdują się elektryczne minibusy, wyjaśnia przy tym, że pojazdy ładowane są raz dziennie - w nocy - po zakończonej pracy.
Z przekazanych przez GAiT danych wynika, że utrzymanie (przynajmniej pod tym względem) pojazdów jest relatywnie tanie: średni koszt jednego ładowania (które trwa 4 godziny) to 36 zł.
Dla porównania, przeciętny autobus miejski z silnikiem Diesla, może spalić nawet 50 litrów na przejechane 100 kilometrów (w przypadku autobusów przegubowych). "Jednoczęściowe" palą średnio 35 l na 100 km.
Oczywiście dodatkowym kosztem elektrycznych minibusów jest jego eksploatacja techniczna.
Jakie plany ma miasto co do linii 100?
- W tej chwili Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie planuje zmian w funkcjonowaniu linii autobusowej nr 100. Czekamy na zamknięcie pełnego roku eksploatacji: przed nami pierwszy sezon letni tej linii. Po roku eksploatacji zrobimy podsumowanie i zdecydujemy o modyfikacji oferty przewozowej - podsumowuje Dagmara Szajda.
Miejsca
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2023-04-19 10:00
Mamy najgorszą i najdroższa komunikacje w Polsce i najbardziej kosztowną mieszkancy w nagrode dostaja podwyzki cen biletów
teraz widzicie dlaczego ciagle na wszystko dostajemy podwyzkibo placimy za kaprysy urzedników marnujacyh nie 36zł ale kilkadziesiat milionów a moze i nawet setki !!Tak jest własnie Powska propagandą kłamstwo za kłamstwem Eksploatacja kosztuje kierowca za darmo nie pracuje autobus minimum 1,5mln Urzednicy z nadania POlitycznego władz miasta nie ujawniaja kosztów!!Tak jak ukrywali jeszce niedawno ze co roku doplacami 20mln zł do stadionu bursztynowego bo ci co nim zarzadzaja z nadania POlitycznego pobieraja tylko 2 mln wypłaty i nie robią nic by straty zmniejszyc.
Tramwaje w miescie sa najmniej efektywne najbardziej kosztowne i co robią idealna okazja by zmarnowac jak najwiecej milionów nanie i wciskac je tam gdzie ich nie chca wbrew woli mieszkanców .- 1 2
-
2023-04-19 10:11
ekonomiczna ekobzdura (1)
są tanie w tankowaniu, bo prąd jest dotowany. A syf do jego wyprodukowania ciagle taki jak z dizla
- 6 0
-
2023-04-19 11:15
Prąd jest dotowany dla gospodarstw domowych i tylko do takiego limitu, że ładowanie samochodu po 2 miesiącach go wyczerpuje
- 3 0
-
2023-04-19 10:13
Tu koszt jednego ładowania
tam spalanie na 100km - zupełnie nieporównywalne dane bez większej ilości informacji...
- 7 0
-
2023-04-19 10:19
Tanio
W skali roku wychodzi prawie 13 000
- 1 0
-
2023-04-19 10:24
Nie ma sprawy, my, 30% pasażerów płacących za bilety i puste elektryki utrzymamy. Od czego są podwyżki cen biletów.
- 8 0
-
2023-04-19 10:30
Jeżdżą puste ale są tanie w utrzymaniu ? (1)
Gdańsk to sposób myślenia.
Puste jeżdżą, ale za to tanie w utrzymaniu.
Bareja by tego nie wymyślił .- 13 0
-
2023-04-19 14:24
Bo Gdansk I jego zarząd to wycinka z Misia
- 3 0
-
2023-04-19 10:34
Stadion i hala też powietrze zaopatruje
- 5 0
-
2023-04-19 10:39
Jadąc linią 100 na wysokości Teatru Wybrzeże należy spojrzeć w lewo na ulicę Latarnianą.
Autobus jedzie na tyle wolno, że można w pełni podziwiać arcydzieło gdańskiego zarządzania przestrzenią wspólną - hałdę śmieci obsypującą ohydne śmietniki, wyłażącą wprost na chodnik. Das ist wunderbar - prawdziwa turystyczna sensacja.
- 4 2
-
2023-04-19 11:23
Taki autobusik przydałby się na Zokoniczynie
Mógłby jeździć pomiędzy Porębskiego a tramwajami na Ujeścisku. Ale po co wozić ludzi i zmniejszać ruch samochodowy jak można wozić powietrze
- 3 2
-
2023-04-19 11:38
Szkoda że na cmentarzach takie nie jeżdżą
tam na pewno miejsca by były zapełnione w 95%
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.