- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (93 opinie)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (284 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (156 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (815 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (149 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (59 opinii)
Elektryczne minibusy linii 100 często wożą powietrze, ale są tanie w "tankowaniu"
Najczęściej w elektrycznych minibusach linii 100 zajęte są trzy miejsca z 25 dostępnych, dziennie przewożą - średnio - 265 osób, ale ładowanie pojazdów kosztuje tylko 36 zł na dobę. Po ponad siedmiu miesiącach funkcjonowania nowej-starej linii w centrum Gdańska, sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszy się taka forma komunikacji miejskiej.
- Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
- Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
- Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
- Jakie plany ma miasto co do linii 100?
Przypomnijmy: Linia 100 swoją "premierę" miała prawie dziewięć lat temu, 26 października 2013 roku. Od tego czasu ulice Starego i Głównego Miasta przemierzały charakterystyczne minibusy.
Autobus się spóźnia? Sprawdź rozkład
Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
Wówczas przedstawiciele ZTM zapewniali jednak, że funkcjonowanie linii 100 będzie obserwowane i nie wykluczali zmiany nie tylko godzin, w których minibusy będą jeździć po mieście, ale również trasy, po jakiej będą się poruszać.
Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
Jaką popularnością cieszą się małe busy elektryczne? Sprawdziliśmy. Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił nam dane na podstawie 249 kursów linii 100 z marca 2023 r.
- Średnie napełnienie to 6 pasażerów w pojeździe, ale najczęściej w autobusie można spotkać 3 osoby, choć zdarzają się też kursy z kilkunastoma pasażerami - mówi Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM.
Jak dodaje, z linii 100 korzysta średnio 265 podróżnych dziennie.
- Najwięcej osób w pojeździe notujemy między przystankami Targ Rybny i Katarzynki, a najmniej na początkowym odcinku, tj. Dworzec Główny - Hucisko - tłumaczy.
Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, w flocie których znajdują się elektryczne minibusy, wyjaśnia przy tym, że pojazdy ładowane są raz dziennie - w nocy - po zakończonej pracy.
Z przekazanych przez GAiT danych wynika, że utrzymanie (przynajmniej pod tym względem) pojazdów jest relatywnie tanie: średni koszt jednego ładowania (które trwa 4 godziny) to 36 zł.
Dla porównania, przeciętny autobus miejski z silnikiem Diesla, może spalić nawet 50 litrów na przejechane 100 kilometrów (w przypadku autobusów przegubowych). "Jednoczęściowe" palą średnio 35 l na 100 km.
Oczywiście dodatkowym kosztem elektrycznych minibusów jest jego eksploatacja techniczna.
Jakie plany ma miasto co do linii 100?
- W tej chwili Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie planuje zmian w funkcjonowaniu linii autobusowej nr 100. Czekamy na zamknięcie pełnego roku eksploatacji: przed nami pierwszy sezon letni tej linii. Po roku eksploatacji zrobimy podsumowanie i zdecydujemy o modyfikacji oferty przewozowej - podsumowuje Dagmara Szajda.
Miejsca
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2023-04-19 13:12
zlikwidowaną linię nr 139
można byłoby łatwo przywrócić do życia na starej trasie i dodatkowo jeszcze włączyć w to Oliwę, Żabiankę i Zaspę. Taki emerytobus byłby wykorzystywany w 100% i zero wożenia powietrza. Społeczeństwo się szybko starzeje, więc seniorzy, którzy mieszkają na Przymorzu czy we wspomnianych wcześniej dzielnicach mieliby ułatwione życie w dojeździe do np. lekarza, po zakupy czy zwyczajnych po prostu odwiedzin rodziny czy też znajomych.
- 1 0
-
2023-04-19 13:14
Wiele osob skorzystaloby z checia, zwlaszcza turysci ale nie ma gdzie kupic biletow. Na takim np. Targu Rybnym nie ma nic (2)
Zabka nie sprzedaje tez..Kierowca nie sprzedaje i nigdzie w okolicy sue nie kupi. Glupie rozwiazanie.
- 3 4
-
2023-04-19 13:20
Smartfon
- 1 2
-
2023-04-19 14:04
Zgadzam się, autobusem jeżdżą przede wszystkim
emeryci którzy są zwolnieni z opłat za przejazd . Na całej trasie nie ma możliwości zakupu biletu. Nie każdy korzysta ze smartfonow.
- 3 0
-
2023-04-19 13:41
Wyglada jak klocek lego
- 2 1
-
2023-04-19 13:54
Budyn
Znowu 3miasto kłamie złom elektryczny był PO to kupiony aby kaskę wytrzepać z eurokochozu przecież one ledwo jeżdżą po Ole miasto a linia 195 nie POwodzenie czy następny bubel trzeba zamówić za kasę podatników
- 4 1
-
2023-04-19 13:55
(1)
Korzystam ja i moja mama poruszająca się o kulach, ewentualnie lasce. Bardzo przydatna linia dla starszych ludzi. A turystów też latem nie zabraknie.
- 1 5
-
2023-04-19 17:51
Taniej nedzie taxi
- 0 0
-
2023-04-19 14:09
Przypominam że ta Linia zarabia na siebie
Dzięki niej miasto jest w stanie dać wyższe stawki czynszowe ludziom mieszkającym na starym mieście :) Gdyż bez tego odległość do najbliższego przystanku była zbyt duża. a to że linia nie ma sensu... no cóż.
- 1 2
-
2023-04-19 14:21
Takie małe bżdziagwo obsługuje trasę 195 na cmentarz! Zawsze pełen! (1)
- 2 0
-
2023-04-19 17:52
195 jezdzi pusty
- 0 0
-
2023-04-19 14:48
Ładowanie autobusika takie tanie
to dlatego bilety musza byc takie drogie?...
- 2 0
-
2023-04-19 15:35
Jestem OzN i lubię jeździć autobusikiem 100
Udało się wczoraj dotrzeć do Centrum św. Jana w Gdańsku na pokaz filmu "Godland" (genialny film).
Dzięki setce bywam w bibliotece "Pod żółwiem", a nawet nad Motławą i na Ołowiance! Bez niej wiele wspaniałych miejsc jest
dla mnie nieosiągalnych.- 1 1
-
2023-04-19 16:41
Dołóżcie autobusy do UCK przez Morenę. (1)
Tylu chorych czeka na przystankach.
- 3 1
-
2023-04-19 21:40
Dokładnie, może coś z okolic Myśliwskiej przez przystanek Warneńska. Albo krótką trasę, ale częściej, zbyt rzadko są te autobusy z moreny!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.