- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (213 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (69 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (317 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (118 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-29 01:58
To już nie włodarze miasta ale debile"żondżom" miastem
To już nie włodarze miasta ale debile"żondżom" miastem
- 4 1
-
2012-10-29 05:25
a co ma estakada do trasy wz?
w tym miejscu zdaje sie ze i tak bezswiatlowe eldorado jest juz wspomnieniem.
- 2 0
-
2012-10-29 06:50
SAM JESTES SZPETNY
jw
- 6 2
-
2012-10-29 07:39
zmiany
Estakadę zburzyć, tunele zasypać, wszystko zrównać z ziemią, ja też nie lubię Gdańska.
- 3 0
-
2012-10-29 07:55
Wybudować Basen + nowa halę dla piłkarzy, koszykarzy,siatkarzy + nowy stadion dla żużlowców z krytym dachem + wyremontować wszystkie inne stadiony . No budować a nie niszczyć
- 3 0
-
2012-10-29 08:13
Do Pana Macieja
Czytam i nie wierzę! Czytając pomysły Pana Macieja zalecam "rewitalizację" mózgu w ośrodku NFZ Srebrzysko, być może konieczne będzie "przecięcie tkanki" mózgowej by móc ułatwić "scalenie" i "poruszanie" się myśli a także "uspokoić" obłąkane sny Pana Macieja. I proponuję aby Rada Miasta zajęła się tym już na najbliższej sesji. Status ważności ASAP.
- 7 0
-
2012-10-29 08:16
tunele i estakada
co to za pomysły nie lepiej to odremontować i odświeżyć, panowie radni kasę trzeba oszczędzać a nie kosztem kieszeni podatników dawać zaistnieć niedorzecznym pomysłodawcom bo jak rozumiem byłby to interes dla wąskiej grupy inwestorów a uczestnicy ruchu również pieszego byli by w czarnej d.....
- 0 0
-
2012-10-29 08:23
ty naskręt??? dobrze sie czujesz??? przestań pisać takie bzdury.
- 3 0
-
2012-10-29 08:27
Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji ......skompromitowała sie..
Mam wrażenie że co raz ,,bezmyslni" ludzie zasiadaja w naszej radzie gdzie ,,tępota" gra pierwsze skrzypce.
Po pierwsze jak można zlikwidować Tunele..? wrecz przeciwnie Tuneli powinno być jak najwiecej w miescie powiny być monitorowane i udogodnione dla niepełnosprwanych w postaci wind. To z pewnoscia poprawiłoby bezpiecz. pieszych jak i ich konfort.
Po drugie tunele powinny być wszczedzie to włąsnie przejscia dla pieszych utrudniaja ruch i stad te liczne korki nie mówiąz już o siwatłach na żadanie które wałczają sie co 2-3 min.
PO trzecie estakada jest bardzo nam potrzebna dzieki temu ogranicza sie korki. ruch ogbywa sie jednostajenie i równomiernie, a tak powstanie 2x wiecej swiateł co przyczyni sie do 2x dłuzego stania przez co i tak utrzymaja sie korki. Nasi radni niech wsiada w samochód w godzinach szczytu zapłaca za benzyne i niech przejada sie gdanskiem w godzinach 7-9 i 15-17.. i niech potem uchwalaja zmiany w miescie
pozdr.- 6 1
-
2012-10-29 08:38
zdziwiony
Degradacja widoku otoczenia? Przy powstającym betonowym klocu teatru, planach polskiej modernizacji czyli szkło na starym mieście, cuda pseodoarchitektów nad Motławą i nagle wiadukt psuje widok? śmieszne. Zamiast poszerzyć tunele założyć monitoring wysłać naszych strażników proponuje się rozwiązania z lat 50-tych ub. wieku, administracja p.Adamowicza zawsze mnie zaskakiwała ale tym razem przechodzą sami siebie.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.