- 1 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (301 opinii)
- 3 Winda, która wygląda jak kapliczka (34 opinie)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (65 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-29 08:39
Co artykuł, to "tną tkankę miejską".
Panie Macieju, może trzeba było na chirurgię się wybrać? Jak dla mnie, to tunel tej tkanki nie tnie. Tunel pozwala na bezpieczne przejście przez baaardzo ruchliwą ulicę.
- 6 0
-
2012-10-29 08:54
Przebój roku (1)
Wydać kilkadziesiąt milionów złotych na wyburzenie estakady i tuneli w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Od początku istnienia portalu Trójmiasto nie czytałem tak chorej koncepcji. Zastanawiam się co pan Maciej pił lub jarał.
- 12 0
-
2012-10-29 09:11
Zapraszamy
Na skręta.
- 3 0
-
2012-10-29 08:57
Jeśli to prawda, to majaczy nie tylko p. Naskręt ale i Rada Miasta
"Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli."
To nie tunele tną tkankę naszego miasta, a takie durne decyzje, które wcale nie mają na celu dobra mieszkańców.- 6 1
-
2012-10-29 09:03
Kreacja
KOmpletna paranoja zamiast usprawniać ruch drogowy ktoś chce go pogorszyć, przejścia podziemnie nie muszą być niebezpieczne. Chcecie coś zmienić to zróbcie jak w Sopocie przy monciaku droga do tunelu od motławy do 3-maja. Będzie wtedy przestrzeń bez drogi
- 1 0
-
2012-10-29 09:06
"[..] od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia [..]"
"Susza wywarła wielkie spustoszenie". Brawo Panie Naskręt - kiedy następny zakręt?
- 8 0
-
2012-10-29 09:13
A mieszkańcy południowych dzielnic, otrzymają od miasta ekwiwalent na dojazdy do północnych dzielnic...
Cytat: "Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic..."
- 2 0
-
2012-10-29 09:14
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Odpowiedź jest w komentarzach
- 3 1
-
2012-10-29 09:15
Panie macieju był pan kiedykolwiek w warszawie tam takich estakad jest z 20 i co też mają zbużyć
- 1 0
-
2012-10-29 09:20
ręce precz od estakady!
... chyba, że w jej miejsce wybudowany zostanie tunel :) Kreta juz mamy.
- 3 1
-
2012-10-29 09:28
Chory plan
Ktoś chyba nie ma wyobraźni !
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.