- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (164 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (196 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (25 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (58 opinii)
Fuszerka na linii kolejowej do Warszawy
PKP PLK wydała 480 mln zł na przebudowę linii kolejowej w kierunku Warszawy na odcinku z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa. Okazuje się, że ta inwestycja to fuszerka. Wykonawca od grudnia 2010 r. cały czas usuwa usterki.
Problemy pojawiają się w konstrukcji linii kolejowej - m.in. niewłaściwie podbito i wyprofilowano torowisko. Zarządca linii kolejowej jednak uspokaja. - Usterki, które pojawiły się na tym odcinku linii kolejowej do Warszawy nie powodują zagrożenia w ruchu pasażerów - mówi Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
- Jeśli ktoś kupuje auto z salonu, nie wybierze przecież pojazdu z zarysowaną karoserią. Natomiast gdy już jeździmy samochodem, to otarcia nie powodują, że samochód odstawiamy. Podobnie jest na linii z Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego, mogą po niej jeździć pociągi, mimo niedociągnięć - tłumaczy obrazowo Leszek Lewiński.
- Roboty wykonane przez wykonawcę nie spełniają norm związanych z odbiorem technicznym linii. Jednak spełniają one normy eksploatacyjne - do poruszania się pociągów - dodaje.
Władze PKP Energetyka komentują sprawę krótko. - Obecnie trwa odbiór prac. Wszelkie zgłaszane usterki są i będą usuwane - mówi Monika Żychlińska, rzecznik prasowy PKP Energetyka.
Linia musi być wykonana według projektu nie tylko z powodu bezpieczeństwa pasażerów. Inwestycja została dofinansowana w 85 proc. przez Unię Europejską. Wykonanie zadania z odstępstwami od dokumentacji spowoduje częściową utratę pieniędzy z Brukseli. Na usunięcie usterek wykonawca i inwestor mają czas do 2015 r. - wtedy kończy się okres na rozliczenie inwestycji z UE.
Pociągi po linii kolejowej w ramach LCS Tczew jadą zazwyczaj zaledwie 120 km/h. Wiele osób zastanawia się, czemu nie 160 km/h, skoro została wyremontowana. Może mają na to wpływ wykryte usterki?
- Nie. Nie ma systemu, który umożliwiłby podróż pociągom z wyższą prędkością - mówi Leszek Lewiński. Potrzebny jest zespół urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT). Na linii z Gdyni do Warszawy ma go zbudować do końca 2014 r. firma Tens. Jego wartość to 26 mln zł brutto.
W ramach przebudowy LCS Tczew przebudowano 84 km toru pojedynczego, powstało 96 rozjazdów, 16 nowych peronów, 4 przejścia podziemne. Wykonany został również remont mostu kolejowego na Wiśle - najdłuższego mostu kolejowego w Polsce. Na stacjach Tczew i Pszczółki zainstalowany został nowoczesny system sterowania ruchem pociągów.
Opinie (160) 7 zablokowanych
-
2012-05-10 08:17
Aco ma PKP Energetyka do niewłaściwie podbitych torów?
- 1 1
-
2012-05-10 08:18
CHŁOPAKI GODZINY NABIJAJĄ W ROBOCIE, KOMBINOWAĆ TRZEBA.
- 1 1
-
2012-05-10 08:36
PolskiBus ultras!
I niech PKP płacze!
- 3 0
-
2012-05-10 08:50
PKP ------ POLSKA KPINA PAŃSTWOWA ???? (1)
Dlaczego u nas tylko tak jest ? Takie dziadostwo ? Jak można coś zrobić i non stop to naprawiać ? Zgodnie z ustawą konsumenta towar który zepsuje się przed upływem 6 miesięcy podlega wymianie --- oni niech też to zrobią a nie ciągle naprawiają !!!
- 1 2
-
2012-05-10 09:13
rączka, rączkę myje - jakie to polskie
- 0 1
-
2012-05-10 08:51
ten cały kraj to jedna wielka fuszerka (od zawsze), a PKP to juz na 100%
wystarczy popatrzeć jak na odpieprz robia dworzec w Gdyni - zwłaszcza perony
swoja droga to wiekszoścz tych paru roboli tam pracujacych, jest wiecznie na piwie w pobliskim sklepie
obrazki jak z PRL- 4 1
-
2012-05-10 08:56
Zapraszamy
"Na stacjach Tczew i Pszczółki zainstalowany został nowoczesny system sterowania ruchem pociągów."
Kociewie zaprasza mieszkańców Trójmiasta na pokazy..
Już widzę te otwarte gęby z cieknącą śliną, czoła rozumem nieskażone, wytrzeszczone oczy, na widok bez mała kosmicznej techniki.
Może kiedyś doczekacie się też takich urządzeń u siebie.
Wszystkim pieniaczom, malkontentom i oponentom przedstawię tylko jeden fakt (za http://www.tcz.pl
"W świetle faktów historycznych samorząd miasta Tczewa jest zatem najstarszym w dziejach, na obecnym obszarze Polski. Powstanie Rady Miejskiej w Tczewie, w 1258 roku, wyprzedza lokację miasta. Jest to jedyny taki przypadek w Polsce"- 1 0
-
2012-05-10 08:59
(1)
Sep 2003
"Zerwie się starą sieć trakcyjną i powiesi nową. Powstaną centra sterowania ruchem - z jednej stacji dyspozytor będzie kierował pociągami na odcinku kilkudziesięciu kilometrów."
"Pierwsze pozytywne efekty modernizacji - czyli skrócenie czasu jazdy - mieszkańcy odczują najwcześniej pod koniec przyszłego roku."
"Dwie, dwie i pol, ja slyszalem, ze dwie godziny i dziesiec minut Sa rozne wersje, wszystko pewnie zalezy od tego, w jakim stopniu da sie "wyprostowac" niektore fragmenty trasy. Grunt, ze prace w koncu rusza z kopyta i za kilka lat podroz bedzie krotsza i przyjemniejsza... mam nadzieje w pociagu z fotelami lotniczymi i ekranami LCD w nie wmontowanymi "
"Gdy modernizacja się zakończy, podróż z Gdańska do Warszawy trwać ma niewiele dłużej niż podróż samolotem. Dystans ten pociągi pokonają w ciągu 133 minut. Maksymalna ich prędkość wyniesie 200 km na godzinę.
Zamierzenia spółki PKP wywołują wątpliwości mieszkańców Pomorza i szefów samorządów. Widać to było wczoraj, podczas konsultacji zorganizowanych przez Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej.
Hanna Brejwo, wójt Pszczółek, powiedziała autorom koncepcji, że mogą wystąpić kolizje związane z planowaną budową wiaduktu w tej miejscowości. Oficjalnie urząd nic o tym nie wie i realizuje własny plan zagospodarowania przestrzennego."- 4 4
-
2012-05-10 09:25
Z kąt ta wena ? Był zasiłek ? Coś tam sobie podwąchujesz ?
- 2 1
-
2012-05-10 09:02
A gdzie nadzór, kontrole (2)
Chyba przy takich kwotach za prace jest jakis zespół/komisja, które na bieżąco sprawdzają postęp i jakość prac. A nie na koniec wpadaja na odbiór a tu ZONKK
- 3 1
-
2012-05-10 09:13
przecież masz nadzór, skoro wykonawca poprawia to co schrzanił
- 1 1
-
2012-05-10 09:16
wszystko da się ukryć przy odbiorze, nawet brak torów
będzie pan zadowolony !
- 0 1
-
2012-05-10 09:13
Nie kumam o czym jest ten artykuł (1)
Duża inwestycja, pojawiło się parę niedociągnięć, ale wykonawca je sumiennie poprawia. Ruch pociągów nie zagraża bezpieczeństwu, ani nie jest z powodu usterek utrudniony. Chodziło tylko o to, żeby móc zestawić słowa: PKP+usterka?
- 2 4
-
2012-05-10 09:17
Najwyraźniej ty niczego nie kumasz ale z takim włazidoopstem na pewno karierę zrobisz.
- 2 2
-
2012-05-10 09:15
Pendolino jedzie max. 250km/h (1)
po remoncie torowisk maksymalna prędkość będzie wynosiła 160km/h.
To jest maksymalna! a którą się będzie poruszał cały czas.
Dlaczego? Bo idioci z PKP zrobili g... torowiska i kupili Pendolino z niewychylnym pudłem.- 2 2
-
2012-05-10 09:24
Naprawdę wierzysz że decyzje o inwestycji na kilkanaście mld pln
podejmuje prezes PKP?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.