- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (164 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (195 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (24 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (59 opinii)
Fuszerka na linii kolejowej do Warszawy
PKP PLK wydała 480 mln zł na przebudowę linii kolejowej w kierunku Warszawy na odcinku z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa. Okazuje się, że ta inwestycja to fuszerka. Wykonawca od grudnia 2010 r. cały czas usuwa usterki.
Problemy pojawiają się w konstrukcji linii kolejowej - m.in. niewłaściwie podbito i wyprofilowano torowisko. Zarządca linii kolejowej jednak uspokaja. - Usterki, które pojawiły się na tym odcinku linii kolejowej do Warszawy nie powodują zagrożenia w ruchu pasażerów - mówi Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
- Jeśli ktoś kupuje auto z salonu, nie wybierze przecież pojazdu z zarysowaną karoserią. Natomiast gdy już jeździmy samochodem, to otarcia nie powodują, że samochód odstawiamy. Podobnie jest na linii z Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego, mogą po niej jeździć pociągi, mimo niedociągnięć - tłumaczy obrazowo Leszek Lewiński.
- Roboty wykonane przez wykonawcę nie spełniają norm związanych z odbiorem technicznym linii. Jednak spełniają one normy eksploatacyjne - do poruszania się pociągów - dodaje.
Władze PKP Energetyka komentują sprawę krótko. - Obecnie trwa odbiór prac. Wszelkie zgłaszane usterki są i będą usuwane - mówi Monika Żychlińska, rzecznik prasowy PKP Energetyka.
Linia musi być wykonana według projektu nie tylko z powodu bezpieczeństwa pasażerów. Inwestycja została dofinansowana w 85 proc. przez Unię Europejską. Wykonanie zadania z odstępstwami od dokumentacji spowoduje częściową utratę pieniędzy z Brukseli. Na usunięcie usterek wykonawca i inwestor mają czas do 2015 r. - wtedy kończy się okres na rozliczenie inwestycji z UE.
Pociągi po linii kolejowej w ramach LCS Tczew jadą zazwyczaj zaledwie 120 km/h. Wiele osób zastanawia się, czemu nie 160 km/h, skoro została wyremontowana. Może mają na to wpływ wykryte usterki?
- Nie. Nie ma systemu, który umożliwiłby podróż pociągom z wyższą prędkością - mówi Leszek Lewiński. Potrzebny jest zespół urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT). Na linii z Gdyni do Warszawy ma go zbudować do końca 2014 r. firma Tens. Jego wartość to 26 mln zł brutto.
W ramach przebudowy LCS Tczew przebudowano 84 km toru pojedynczego, powstało 96 rozjazdów, 16 nowych peronów, 4 przejścia podziemne. Wykonany został również remont mostu kolejowego na Wiśle - najdłuższego mostu kolejowego w Polsce. Na stacjach Tczew i Pszczółki zainstalowany został nowoczesny system sterowania ruchem pociągów.
Opinie (160) 7 zablokowanych
-
2012-05-10 09:16
0,5 mld zł - ale ciszej o tej aferze przed Euro... (3)
Ta pseudomodernizacja trwa już 7 lat, a ma się skończyć za następne 4, czyli łącznie 11 lat na przebudowę 300 km linii.
Przed wojną wybudowano całą magistralę kolejową od nowa z Gdyni do Tarnowskich Gór i zintegrowaną sieć po trzech zaborach, była lux torpeda i najbardziej punktualne pociągi w Europie..
Teraz mamy odtworzenie stanu z lat 70. XX wieku, brzydkie i przestarzałe modernizacje dworców i peronów i morze pieniędzy zmarnotrawionych...
Teraz okazuje się, że pociągi będą jeździć 160km/h tylko wówczas gdy będzie jakiś nowy system, który ma powstać w roku 2014, czyli realnie 2017. Zatem OLT Express może być spokojny, pociągi do Warszawy będą jeździć ponad 6h jeszcze przez wiele wiele lat...
Tako rzecze Donald T. - Dyrektor Cyrku w Budowie...- 9 3
-
2012-05-10 10:06
(2)
realnie w 2017?? Realnie to ty jesteś łajza, niewykształcona szara masa. Biedny rozgoryczony, pesymistyczny człowieczku. Pewnie w życiu się Tobie nie udało i wyrzucasz tu bezpodstawne żale....
- 1 4
-
2012-05-10 11:38
już dobrze, bez napinki... (1)
Zawsze rodzi się frustracja, gdy przekonujemy się, że ktoś w kogo wierzyliśmy i komu ufaliśmy, kto nam powiedział, jacy to jesteśmy cool i na czasie okazał się obciachową i zacofaną kanalią...
Cóż wówczas zostaje nam tylko bezsilne miotanie wyzwisk..
Oczywiście, że jestem łajza i szara masa (zwłaszcza w mózgu), a pociagi są czyste, szybkie i punktualne, autostrada sięga do Pragi i Szczecina, do Trójmiasta ściągają emigranci z Norwegii, a w ogóle jest dobrze, a będzie jeszcze dobrzej... :)- 3 0
-
2012-05-10 12:08
Następny pislamowski frustrat
lepiej jedź z kwiatkami do Sopotu bo dziś pislamowskie święto - kolejny 10.
- 0 3
-
2012-05-10 09:18
jaki rząd tacy biznesmeni, firmy i fuchowcy (2)
rząd fuchowców
- 5 2
-
2012-05-10 09:21
Taaa (1)
Bo za czasów Pisu w Polsce był Dubaj ....
- 1 3
-
2012-05-10 09:30
a co ma pis do tego, głąbie
pis nie rządzi od pięciu lat. A w ameryce murzynów biją
- 3 2
-
2012-05-10 09:19
Hmmmm
Takie rzeczy tylko w Polsce , nie potrafię tego pojąc czy w umowie nie można dopisać iz każda usterka w czasie gwarancyjnym będzie usuwana na koszt inwestora ?
- 1 1
-
2012-05-10 09:21
kolejne fuszerki w rajskiej zielonej wyspie tuska to norma!!
kto zato placi podatnicy wszyscy nie tylko wazeliniarze tuska!!Naszcescie ich liczba stale sie zmniejsza!
- 4 2
-
2012-05-10 09:32
Tytuł na wiodącym (w ogłupianiu) portalu: "Autostrada A2 gotowa!" (1)
dalej jest już mniej interesująco:
"Są już nawet linie!
Odcinek A2, na którym Budimex wystąpił o pozwolenie na użytkowanie, ma 7,1 km długości (od węzła Konotopa tuż przed granicą Warszawy do Pruszkowa) i jest najkrótszym z obecnie budowanych. Jego koszt to 425,5 mln zł."
Czy pozwolenie na użytkowanie równa się oddaniu autostrady w takim zakresie do jakiego była przewidziana? Oto jest pytanie. 7 kilometrów za 420 milionów? To chyba jakiś chochlik drukarski:-)- 5 4
-
2012-05-10 10:25
420 milionów ! Wynika z tego że zasiłek masz milion razy mniejszy.
- 2 2
-
2012-05-10 09:36
wczoraj gdzieś czytałam , że runął dach Stadionu Narodowego , tzn.część nad jednym z wejść ??? (5)
Czy ktoś coś wie na ten temat ???
- 6 1
-
2012-05-10 09:39
Nie runął, tylko swobodnie opadł i nie dach tylko płyty g-k wraz ze stelażem (3)
Reszta się zgadza ha ha ha ha
- 4 3
-
2012-05-10 10:38
pomyliłam dach z sufitem :) ale runęło :(
- 3 1
-
2012-05-10 10:41
hm swobodnie opadajace ... niby płatki kwiatów z drzew... to nic to tylko płyty gipsowe i stelaż poczuły przyciaganie ziemskie:(
- 2 0
-
2012-05-10 11:07
Cudowny Kraj, Wspaniali Ludzie
ale naród ku..wy
- 3 2
-
2012-05-10 09:44
Przedmioty lżejsze od powietrza mają to do siebie że się
przemieszczają z góry na dół (jeżeli nie podparte)
- 1 4
-
2012-05-10 09:46
"Nie ma systemu, który umożliwiłby podróż pociągom z wyższą prędkością"
ty chyba nie masz systemu w głowie chłopie
- 2 2
-
2012-05-10 10:00
(2)
Co za matoły, czytajcie ze zrozumieniem tekstu!! System będzie wprowadzony w 2014 roku jak pewnie skończy się remont na trasie. Za robotę się wziąć bando malkontentów. G.wno robicie, potraficie tylko narzekać. Wykształćcie się i zmieniajcie rzeczywistość wokół siebie. No tak, ale wy do takich czynów nie jesteście stworzeni....
- 3 5
-
2012-05-10 10:11
tak jak ty ? EU geniuszu
- 2 1
-
2012-05-10 11:04
już wszystko co masz do powiedzenia niedorozwoju?
- 0 4
-
2012-05-10 10:03
Nadejdzie piękny dzień, kiedy ta linia będzie służyć wyłącznie pociągom towarowym. Bo pasażerowie będą jechać (1)
równoległą do tej linią, 300 km/h.
Żeby mu dopomóc, pomażcie razem z nim. Chcieliście Irlandię, a macie czeski film.- 5 1
-
2012-05-10 15:50
"Donald marzy, żeby było miło (...) Donald marzy żeby polskie ludzie taplały się w cudzie"
- 0 0
-
2012-05-10 11:18
85% z uni europejskiej... I wszystko jasne...
Gołodupcy z was i biedaki. Grabie wyciągać po nie swoje to potraficie, ale porządnie zrobić to już nie. Stadiony i "autostrady" widać w jakiej jakości budujecie...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.