• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GIK odpowiada: co można zmienić na al. Havla

Maciej Naskręt
15 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aleja Havla w Gdańsku. Aleja Havla w Gdańsku.

Władze miejskiej spółki GIK odpowiadają na pomysły naszych czytelników dotyczących usprawnienia ruchu pieszego i kołowego na al. Havla w Gdańsku.



Z realizacji którego pomysłu ucieszyłbyś się najbardziej?

W poniedziałek opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnicy Trojmiasto.pl zgłaszali uwagi na temat otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla zobacz na mapie Gdańska. Dziś na pomysły naszych czytelników odpowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki

- Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik.

- To nadal teren budowy, który musi być odpowiednio oznakowany. Część chodników, głównie dojść do przystanków, jest odśnieżana. Przypomnę, że jezdnie zostały udostępnione do ruchu w ramach tymczasowej organizacji, a całość dopuszczona do ruchu będzie po zakończeniu inwestycji. Ten termin przypada według umowy 2 maja. Do tego dnia wykonawca musi zakończyć pracę. Wówczas rozpoczną się procedury odbiorowe - wyjaśnia rzecznik prasowy GIK.

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym przy ul. Wilanowskiej

- Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszą czekać cały program sygnalizacji - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

- Programy sygnalizacji były uzgadniane z gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni przed rozpoczęciem inwestycji, jeszcze na etapie projektowania. Oczywiście w sytuacjach kiedy trzeba coś poprawić jest to wykonywane po konsultacjach z ZDiZ i projektantami. Poprosimy o sprawdzenie tej sytuacji - zapewnia rzecznik prasowy.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z

- Sposób na rozładowanie korków na al. Havla jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

- Taka zmiana wykracza poza zakres inwestycji dlatego proszę w tej sprawie zwrócić się do ZDiZ. GIK może wprowadzać korekty jedynie bezpośrednio w zakresie zleconej i realizowanej inwestycji - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

- Przystanek nie jest odebrany do użytkowania ponieważ wykonane zostały tam nowe podbudowy, które teraz muszą osiągnąć odpowiedni stopień wytrzymałości. Pogoda jest tu decydującym czynnikiem. Przystanek na pewno będzie oddany do momentu zakończenia inwestycji - mówi rzecznik prasowy.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla jest przystosowana tylko do samochodów osobowych, bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem - opowiada czytelnik Sebober.

- Takie poszerzenia, które poprawią geometrię jezdni i relacje ruchu będą wykonane w relacji od Kowal do al. Havla - na dojeździe na Świętokrzyskiej i samym skrzyżowaniu. Uwagę czytelnika dotyczącą prawoskrętu od strony Małomiejskiej przekażemy do analizy projektantowi.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • I co? Spaprany projekt, kupe uwag a zostanie jak bylo?

    Wstyd ze nie mysla o tym projektanci i zatwierdzajacy podobno fachowcy. Tylko zwykli amatorzy jak ja czyli uzytkownicy. No ale coz. Czy sie stoi czy sie lezy pensja i premia dla urzedasa sie nalezy. Zreszta zobaczcie prawoslret ze slowackiego na rondzie delasale zdaje sie z potokowa? Gdyby byl dluzszy o 100 m to korasow do radaru by nie bylo. Ale sa juz pare lat bo tak musi byc. I tyle w temacie

    • 16 0

  • AKTUALNIE HAVLA STOI :-(

    ZIMA ZASKOCZYŁA DROGOWCÓW :-) SKAD MY TO ZNAMY

    • 13 0

  • Najprostszą rzeczą ZNACZNIE ułatwiajace przejazd jest WYŁACZENIE świateł w porach wieczornych (2)

    czesto jeżdzę ok 22 i jest pusto, niestety niepotrzebnie trzeba stać 1-2 krotnie w ciagu ul Havla. Po co??? Samochodów jest jak na lekarstwo, a postoje obowiazkowe.
    Podobnie jak na skrecie w ul Bergiela z Swietokrzyskiej, po co w nocy stac ok 3 minuty i czekac na wjazd na swietokrzyską jak kompletnie nic tam nie jedzie???

    • 24 0

    • po to by płacic mandaty i zuzywac wiecej paliwa czyli napedzac zielona wyspe

      • 7 0

    • Dodam ... nie tylko w wieczornych ...

      ... tak było przez kilka tygodni zanim odpalili programy sygnalizacji i wszystko działało znakomicie - nie było korków - nie było kolizji, ale jakiś baran próbuje Wam wmówić, że to w trosce o Wasze bezpieczeństwo. I dziwne jest to, że większość jemu przytakuje ...

      • 3 0

  • zrobic wiadukt na armi krajowej

    • 17 0

  • wybudować wiadukt na wuzetce i po temacie

    • 15 0

  • wybitni specjaliści projektowal

    jeszcze wybitniejsi budowali,wszyscy brali pieniądze, a efekt taki że korki są większe. strach pomyśleć jak oddadzą Nową Słowackiego Grunwaldzka będzie totalnie zakorkowana.
    Szanowni Panwie aby było lepiej w mieście należy budować wiele równoległych do siebie dróg .drogi to nie kanalizacja gdzie wszystko można upchać w jednym kolektorze. Na drogach przepływy odbywają się w dwie strony. a w kanałach nie.

    • 14 2

  • Do LIDLA na około (1)

    A czy nie można było zrobić przejazdu na wprost z Wilanowskiej żeby dojechać do LIDLA i NETTO, tylko trzeba zawracać przy cmentarzu??????????!!!!!!!!!!!!!!

    • 11 1

    • tunel pod nową łódzką

      i wszystkie problemy znikną

      • 0 3

  • największa porażka to odcinek nowej łódzkiej pomiędzy skrzyżowaniem z wilanowską i warszawską a armii krajowej

    - kolejne światła w odległości 200m
    - bezsensowna lokalizacja przystanku autobusowego
    - zbyt wąskie skrzyżowanie wilanowskiej z nową łódzką - autobus za każdym razem chcąć skręcić w prawo - i wjechać zarazem na ten durny przystanek - najeżdża na środkowy pas nowej łódzkiej bądź zaczyna z lewego pasu wilanowskiej aby wjechać na prawy nowej łódzkiej
    - złe oznakowanie - czemu ze środkowego pasa nowej łódzkiej nie można zjechać na AK? skoro prawy służy tylko do zjazdu na AK to można by uczynić środkowy jako rozgałęźnik pomiędzy łostowicką a AK

    no słucham?

    • 15 0

  • NO i pozamiatane...

    ... wiadmomo bylo, ze jedynie sluszna koncepcja durnych urzedasow zrobi swoje. I jak zwykle - zaczynajac od wyboru opcji zabudowy (gdzie mieszkancy glosowali za konkretnym rozwiazaniem) az do wyjasnien guanianego Ispektoratu Kibli. Nie spodziewam sie, ze kiedykoliek cos w tym z****nym kraju sie zmieni.

    • 8 1

  • Ujeścisko jak getto (4)

    Najbardziej kuriozalny pomysł planistów to brak możliwości przejazdu z Wilanowskiej na Płocką, trzeba nadrobić paręset metrów i dodatkowo uzbroić się w cierpliwość na światłach.

    • 20 0

    • i dobrze (1)

      to wyp****dzisko pownno być odgrodzone od miasta, tam połową ulic nie da się przejść, bo po prostu nie ma chodników

      • 2 7

      • ****

        nikt cię tu nie zaprasza DRESIARZU, dobrze znamy tutejsze problemy !!!

        • 3 1

    • (1)

      Dla mnie mogło by nie być tego przejazdu ale koniecznie muszą być zlikwidowane światła. Wtedy spokojnie, szybko, dojadę sobie do ronda i zawrócę, samochodem to nie problem .
      W tym rozwiązaniu wszystko psują światła. Trzeba być skończonym debilem, żeby robić światła na rondzie.

      • 4 0

      • Zbędne swiatła i brak przejazdu

        Ja również uwazam te światła za toalny bezsens! Niedosc ze są to jeszcze stoi sie na kazdych po kolei po pare minut - chore!! Do tego zabrany przejazd w ul. Plocką. Codziennie teraz musimy jezdzic naokoło, nadrabiając km... Kto to wszystko planował?:(

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane