• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GIK odpowiada: co można zmienić na al. Havla

Maciej Naskręt
15 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aleja Havla w Gdańsku. Aleja Havla w Gdańsku.

Władze miejskiej spółki GIK odpowiadają na pomysły naszych czytelników dotyczących usprawnienia ruchu pieszego i kołowego na al. Havla w Gdańsku.



Z realizacji którego pomysłu ucieszyłbyś się najbardziej?

W poniedziałek opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnicy Trojmiasto.pl zgłaszali uwagi na temat otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla zobacz na mapie Gdańska. Dziś na pomysły naszych czytelników odpowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki

- Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik.

- To nadal teren budowy, który musi być odpowiednio oznakowany. Część chodników, głównie dojść do przystanków, jest odśnieżana. Przypomnę, że jezdnie zostały udostępnione do ruchu w ramach tymczasowej organizacji, a całość dopuszczona do ruchu będzie po zakończeniu inwestycji. Ten termin przypada według umowy 2 maja. Do tego dnia wykonawca musi zakończyć pracę. Wówczas rozpoczną się procedury odbiorowe - wyjaśnia rzecznik prasowy GIK.

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym przy ul. Wilanowskiej

- Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszą czekać cały program sygnalizacji - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

- Programy sygnalizacji były uzgadniane z gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni przed rozpoczęciem inwestycji, jeszcze na etapie projektowania. Oczywiście w sytuacjach kiedy trzeba coś poprawić jest to wykonywane po konsultacjach z ZDiZ i projektantami. Poprosimy o sprawdzenie tej sytuacji - zapewnia rzecznik prasowy.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z

- Sposób na rozładowanie korków na al. Havla jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

- Taka zmiana wykracza poza zakres inwestycji dlatego proszę w tej sprawie zwrócić się do ZDiZ. GIK może wprowadzać korekty jedynie bezpośrednio w zakresie zleconej i realizowanej inwestycji - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

- Przystanek nie jest odebrany do użytkowania ponieważ wykonane zostały tam nowe podbudowy, które teraz muszą osiągnąć odpowiedni stopień wytrzymałości. Pogoda jest tu decydującym czynnikiem. Przystanek na pewno będzie oddany do momentu zakończenia inwestycji - mówi rzecznik prasowy.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla jest przystosowana tylko do samochodów osobowych, bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem - opowiada czytelnik Sebober.

- Takie poszerzenia, które poprawią geometrię jezdni i relacje ruchu będą wykonane w relacji od Kowal do al. Havla - na dojeździe na Świętokrzyskiej i samym skrzyżowaniu. Uwagę czytelnika dotyczącą prawoskrętu od strony Małomiejskiej przekażemy do analizy projektantowi.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • na Havla można zmienić nazwę

    • 3 1

  • Ja bym zbadał jaka firma dostarcza sygnalizację, że stawiają ją tak gęsto. Ktoś ma (1)

    na tym złoty interes.

    • 16 1

    • Napisał ten, co na czerwonym przejeżdża

      Następnym razem uważaj...

      • 0 1

  • BZURDA :) PANI Z POCZUCIEM HUMORU (1)

    albo się coś oddaje do użytku, albo i nie. Trzeba się zdecydować...

    Niech Pani nie smaruje oczu, bo od bloku przy ul. Wilanowskiej 2 w kierunku Oruni jest cały plac budowy, o czym informują dwie belki i znak "zakaz wstępu" czy podobnie brzmiący komunikat o budowie.
    Patrząc na ten znak widać ślad ośnieżania chodnika, przy znaku pojazd ten zjeżdża na pobocze i ponownie po ominięciu go wjeżdża na chodnik i odśnieża cały teren budowy, aż do Oruni.
    Pytam się po co odśnieżać plac budowy na którym wszystko jest już wybudowane i nie widać ani jednego pracownika????? Roboty są skończone, wszystko stoi na swoim miejscu, chodniki nadają się do użytku, ale nadal figuruje ten obiekt jako budowa?!?!?!
    Coś jest nie tak- albo to budowa i nie ośnieżać, albo oddać do użytku, odśnieżać i zdjąć te komiczne znaki.
    Parodia polskiej rzeczywistości.

    ps. a dzisiaj znowu wracając z Lidla musiałam przechodzić na czerwonym świetle, bo nie mogłam się doczekać zielonego :)))))

    brawo urzędnicy.
    dalej niech wszyscy konsultują wszytko ze wszystkimi :))))

    aaaa i jeszcze lepszy gwóźdź programu!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kto chce łamać nogi i mieć odszkodowanie od miasta zapraszamy na nowo oddany przystanek tramwajowo- autobusowy przy ul. Wilanowskiej.
    Płyty od torowiska są tak śliskie, że nic tylko łamać nogi i skarżyć miasto.... Jaki idiota wymyślił tak śliskie płyty tuż koło torowiska?!?!?!!?
    Nic tylko czekać, aż po uruchomieniu linii tramwajowej, ktoś wpadnie pod tramwaj i mu nogi obetnie. Gratuluję wyobraźni.

    • 14 1

    • swiatła przy ul. Płockiej

      Ja również byłam zmuszona przechodzić dzis na czerwonym.. (zreszta codziennie jest to samo) - stałam i czekałam - w oddali zdazyły sie juz zmienic swiatła dwa razy, tymczasem ja z pozostałymi ludzmi czekałam na zielone... A co lepsze-auta równiez stały...wiec mniemam ze również miały swiatlo czerowne. Gratulacje.. Różne rzeczy trzeba z czasem dopracować, ale juz od dłuzszego czasu tyle ludzi zgłasza problem ze światłami i nikt z tym nic nie robi.. Az dojdzie do wypadku, bo i tak co rusz ktos przechodzi na czerownym, nie mogac doczekac sie zieloonego...

      • 0 0

  • Tramwaj - przejazd jak na Zaspie (5)

    Proponuję przeanalizować możliwość poprowadzenia torowiska pod jezdniami ulicy Świętokrzyskiej. Wiem , że to późno , ale nie ja byłem projektantem. Tramwaj wjeżdżałby pod jezdniami na pętlę i w ten sam sposób by wyjeżdżał. Przykładem może być pętla na Zaspie. Po stronie Al.Havla jest dosyć miejsca na wpuszczenie torów w wykop, kwestia wyprowadzenia tramwaju na pętli jest bardziej skomplikowana, ale korzyści w płynności ruchu szczególnie samochodowego w przyszłości mogą być znaczne, nawet gdyby zmiana miałaby spowodować opóźnienie w oddaniu linii tramwajowej moim zdaniem warto się zastanowić.

    • 6 1

    • Nie ten kraj i nie te mozgi

      ... pomysl bardzo swiatly ale niestety obecnie nad projektami slecza durnie ze studiami po znajomosci pracujacy tam rowniez po znajomosci. Wiadomo, ze wiekszosc projektow idzie "pod stolem" - wystarczy wspomniec chociazby kuriozalna sytuacje z wyborem projektu petli tramwajowej i rozwiazan drogowych. Do tego mozna dorzucic przechwalki jakiz to wspanialomyslny ktos tam byl i zaprojektowal parking na - UWAGA!!! - 100 samochodow. To kpina w zywe oczy. Nie dziwie sie, ze nikt w zasadzie nie reaguje bo z durnota rozwazan w tym kraju jak i z tepota urzedasow trudno walczyc. Jedyne co pozostaje to biernie sie przygladac - na drogi budowane na odwal sie, ktore musza byc remontowane po Iwszym roku uzytkowania, na polaczenia komunikacyjne, ktore sa po prostu do d..y, na miejsca parkingowe w tzw. centrum Gdanska - gdzie nie ma jak zaparkowac kolo kluczowych miejsc a jesli jest miejsce to dziurawe tak, ze sie nie da albo SM/ Policja zamiast pomagac w odnalezieniu miejsca. rozwiazac kwestie blokwanych ulic wystawia mandaty.
      Co jeszcze - hmm... Tablice informacyjne ustawione pare lat temu w miescie - powreczali se nagrody a te tablice to jakas kpina, szwankujace biletomaty, monitoring, ktory nie dziala a pod ktorego "nosem" doszlo do paru zagrazajacych zyciu napadow, bezdennie nieudolna policja, zjawiajaca sie godzine po tel. pod 112, udajacy zapracowanego i mrugajacy na boki falszywymi oczkami Adamowicz z ekipa, prezesi postPRLowskich osiedli pokroju niedawno opisywanych Rozstajow. I to cale badziewie odwala fuszerke za pieniadze podatnikow. I tyle.

      • 6 0

    • Zaspa to jest osiedle w mieście (3)

      a ty mieszkasz na zadupiu... Więc nie ma szans :)

      • 0 4

      • To osiedle jest blizej centrum niz Zaspa. (2)

        .. na ktorej przez wiele lat mieszkalem - jedz do Warszawki bo jedynie tam sie nadajesz golodupcu jeden. Przyjechal taki z Kartuz i sie panoszy wiesniak jeden.

        • 4 1

        • Tak ci się kazik tylko zdaje

          boś pijany...

          • 0 2

        • Taak - masz bliżej do Szadółek i Kolbud...

          • 0 3

  • Ważne po raz n-ty piszę

    Ujeścisko-Płocka włącza się do Havla jednym pasem na wprost i w prawo,trzeba dodać pas na prawoskręt dla Ujesciska włączającego się w Havla i dalej dodanie prawoskrecającego pasa by nie blokowali jadących na wprost czyli rondem w kierunku centrum.Ale się porobiło.Ciekawe czy odpowiedzą tym razem.Rodacy weżcie się do pracy,pozdrawiam

    • 4 0

  • Wilanowska i Havla - gdzie to jest? (3)

    Czy to jeszcze w naszej galaktyce się znajduje bo nikt nie wie...

    • 0 11

    • Właśnie! (1)

      Gdzie to dokładnie jest, jakaś wieś za miastem? Ile dni tam się jedzie i jaki azymut bo GPS nawet nie pokazuje... ;)

      • 0 3

      • dobre

        to moze kup se nowy GPS bo widac korzystasz z jakiegos przestarzałego sprzetu;))

        • 0 0

    • taa

      to chyba zyjesz w innym miescie,,pozdrawiam

      • 0 0

  • nie jestem kierowcą ale sygnalizacja świetlna ma wpływ na autobusy z mojego pkt widzenia

    jest co 200 metrów i przez to nawet autobusy jadące w " NIEgodzinach szczytu" przyjeżdżają na przystanek cmentarz łostowicki parę minut spóźnione. Przykład? Codziennie wychodzę rano do pracy - bus 227 kierunek Jelitkowo o 5:18 ( PIERWSZY kurs dnia!) przyjeżdza zazwyczaj 5:20- 5:22 bo stoi na skrzyżowaniu Wilanowska/Witosa/Łostowicka , owszem zdarza się punktualnie. Gorzej z 162 o 5:13. On NIGDY nie przyjechał punktualnie czy to padał śnieg czy warunki drogowe były dobre. Jest zazwyczaj około 5:17 a nawet 5:20 i wzwyż. I to są kursy bardzo poranne! Po co sygnalizacja świetlna w tych godzinach?

    • 6 0

  • MOJE PROPOZYCJE i NIEDOMAGANIA al. Havla: (1)

    -dlaczego zamknięto ul Warszawską,(wyjazd z Lidla) teraz jest to jednokierunkowa ulica, ruch w dwuch kierunkach usprawniłby jazde
    - brak prawoskretu (pasa) do zjazdu z Łódzkiej na Havla (tworza sie korki !!!!)
    - brak wyjazdy z Płockiej na Havla i odcięcie mieszkańcom wjazdu na Wilanowską
    - wjazd z Havla w Płocką to jest jakaś zgroza można czekać do śmierci na światłach, (skoro Havla jest główną to niech wydłuża,wczepią w ulice czujke- swiatła z Łódzkiej w Płocką)
    - Ul Łódzka jest DZIURAWA na dniach tam jest dziura na dzoiurze, ludzie jeżdża srodkiem jezdni bo inaczej sie nie da !!!
    -źle zsynchronizowane światła przy nowo budowanej pentli tramwajowej przy Havla od wjazdu Zakoniczyna
    - Zle schynchronizowane światła (z armi krajowej przy wjezdzie na wilanowska) stoi tam korek aut i jest zapchane skrzyzowanie czesc osob je blokuje bo nie moze zjechac .....
    -strzałka z Havla w Wilanowską jest źle umiejscowiona
    - dlaczego koło stawku (łódzka-warszawska nie ma ronda ????) przeciez tam dochodzi czesto do wypadków (lustro, słaba widocznosc, rondo by to poprawiło)
    -brak podwójnego prawoskrętu z Havla na trase W-Z w kierunku na Gdańsk (tak jak było prez pewien czas)

    • 11 0

    • myśle, że lepiej wysłac te informacje z zapytaniem do ZdiZ..widać, że firma budująca ulicę Nowa Łodzka...kpi z redaktora tego portalu

      • 2 0

  • wyłacznie sygnalizacje świetlną i bedzie super!!! (2)

    to główny mankament tej ulicy

    • 4 3

    • A piesi to mają latac?

      Dekiel jesteś i tyle.

      • 3 0

    • sygnalizacja

      Wyłaczyc sie nie da, bo to duza i szybka ulica.... Ale usprawnic czestotliwosc zmiany tych świateł przydałoby sie!!! Koniecznie! zanim dojdzie do wypadku, bo i tak ludzie przechodza na czerwonym..

      • 0 0

  • Roczny dochód wybranych urzędników: (7)

    Ryszard Tryskosko, prezes BIEG i GIK 424 tys. zł
    Romuald Nietupski, członek zarządu GIK 323 tys. zł
    Jacek Skarbek, prezes zarządu GIWK 271 tys. zł
    Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska 304 tys. zł
    Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska 301 tys. zł
    Teresa Blacharska, skarbnik miasta - 253 tys. zł
    Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska 250 tys. zł
    Adam Kalata, członek zarządu BIEG 249 tys. zł
    Jerzy Zgliczyński, prezes zarządu ZKM 230 tys. zł
    Zbigniew Maksimiuk, prezes Saur Neptun ponad 533 tys. zł

    • 13 1

    • I za co?

      • 5 1

    • masakra (4)

      a ja się bujam z marną pensją z tytułem mgr inż i ledwo kończę koniec z końcem.

      ale to moja wina.... nie mam układów z Budyniem czy innym

      • 4 3

      • trzeba się było uczyć

        • 1 2

      • Czemu masakra (2)

        Zajmują wysokie stanowiska więc czemu mają zarabiać mało. To są zarobki pomiędzy 10.000, a 20.000 brutto. Uważasz, że to dużo. Prezes mojej firmy (prywatnej) zarabia 35-45.000 w zależności od wyników. Zarząd 25-35. Dyrektorzy 15-30.000. Taki średni kierownik jak ja zarabia 6-15.000. Więc czemu mówisz, że oni zarabiają dużo. Oni tak naprawdę zarabiają średnio, a patrzę na niektóre pensję to wręcz marnie, a zajmują wysokie stanowiska. Stąd też i nikt lepszy nie garnie się na te stanowiska. Zarobki średnie, a opluwaczy sporo.

        • 1 2

        • mało????????????????????????????? (1)

          Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska 304 tys. zł jak podzielić to na 12 miesięcy to wychodzi miesięczna pensja 25.000zł, wiec nie wiem o jakich 10.000 czy 20.000 mówisz...????

          Ryszard Tryskosko, prezes BIEG i GIK 424 tys. zł to ma co miesiąc ok. 353.000zl.

          najmniejsza pensja pani skarbnik miasta zarabia 21 tys miesiecznie... mam kwalifikacje zawodowe, studia skończone w tym kierunku, tez chce tyle zarabiać.

          jak to dla ciebie czlowieku bez podpisu to oddaj mi swoja pensje i bądź szczesliwy ze zyjesz

          • 1 0

          • Trykosko już nie jest prezesem BIEG .

            • 0 0

    • A ile odpalają haraczu? Nie wiadomo.

      może 1/3 im zostanie....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane