• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GIK odpowiada: co można zmienić na al. Havla

Maciej Naskręt
15 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aleja Havla w Gdańsku. Aleja Havla w Gdańsku.

Władze miejskiej spółki GIK odpowiadają na pomysły naszych czytelników dotyczących usprawnienia ruchu pieszego i kołowego na al. Havla w Gdańsku.



Z realizacji którego pomysłu ucieszyłbyś się najbardziej?

W poniedziałek opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnicy Trojmiasto.pl zgłaszali uwagi na temat otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla zobacz na mapie Gdańska. Dziś na pomysły naszych czytelników odpowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki

- Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik.

- To nadal teren budowy, który musi być odpowiednio oznakowany. Część chodników, głównie dojść do przystanków, jest odśnieżana. Przypomnę, że jezdnie zostały udostępnione do ruchu w ramach tymczasowej organizacji, a całość dopuszczona do ruchu będzie po zakończeniu inwestycji. Ten termin przypada według umowy 2 maja. Do tego dnia wykonawca musi zakończyć pracę. Wówczas rozpoczną się procedury odbiorowe - wyjaśnia rzecznik prasowy GIK.

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym przy ul. Wilanowskiej

- Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszą czekać cały program sygnalizacji - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

- Programy sygnalizacji były uzgadniane z gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni przed rozpoczęciem inwestycji, jeszcze na etapie projektowania. Oczywiście w sytuacjach kiedy trzeba coś poprawić jest to wykonywane po konsultacjach z ZDiZ i projektantami. Poprosimy o sprawdzenie tej sytuacji - zapewnia rzecznik prasowy.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z

- Sposób na rozładowanie korków na al. Havla jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

- Taka zmiana wykracza poza zakres inwestycji dlatego proszę w tej sprawie zwrócić się do ZDiZ. GIK może wprowadzać korekty jedynie bezpośrednio w zakresie zleconej i realizowanej inwestycji - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

- Przystanek nie jest odebrany do użytkowania ponieważ wykonane zostały tam nowe podbudowy, które teraz muszą osiągnąć odpowiedni stopień wytrzymałości. Pogoda jest tu decydującym czynnikiem. Przystanek na pewno będzie oddany do momentu zakończenia inwestycji - mówi rzecznik prasowy.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla jest przystosowana tylko do samochodów osobowych, bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem - opowiada czytelnik Sebober.

- Takie poszerzenia, które poprawią geometrię jezdni i relacje ruchu będą wykonane w relacji od Kowal do al. Havla - na dojeździe na Świętokrzyskiej i samym skrzyżowaniu. Uwagę czytelnika dotyczącą prawoskrętu od strony Małomiejskiej przekażemy do analizy projektantowi.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • potas

    Może ktoś jest w stanie mi napisać czemu mieszkańcy Orunii Górnej jeżdżą starą drogą Wawelską Nieborowską Wilanowską (tłuką sobie amortyzatory i wahacze) zamiast pojechac nową AL. Havla - mieszkam przy Nieborowskiej i tak się przygladam tej ciekawej sytuacji.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane