• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GIK odpowiada: co można zmienić na al. Havla

Maciej Naskręt
15 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aleja Havla w Gdańsku. Aleja Havla w Gdańsku.

Władze miejskiej spółki GIK odpowiadają na pomysły naszych czytelników dotyczących usprawnienia ruchu pieszego i kołowego na al. Havla w Gdańsku.



Z realizacji którego pomysłu ucieszyłbyś się najbardziej?

W poniedziałek opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnicy Trojmiasto.pl zgłaszali uwagi na temat otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla zobacz na mapie Gdańska. Dziś na pomysły naszych czytelników odpowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki

- Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik.

- To nadal teren budowy, który musi być odpowiednio oznakowany. Część chodników, głównie dojść do przystanków, jest odśnieżana. Przypomnę, że jezdnie zostały udostępnione do ruchu w ramach tymczasowej organizacji, a całość dopuszczona do ruchu będzie po zakończeniu inwestycji. Ten termin przypada według umowy 2 maja. Do tego dnia wykonawca musi zakończyć pracę. Wówczas rozpoczną się procedury odbiorowe - wyjaśnia rzecznik prasowy GIK.

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym przy ul. Wilanowskiej

- Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszą czekać cały program sygnalizacji - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

- Programy sygnalizacji były uzgadniane z gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni przed rozpoczęciem inwestycji, jeszcze na etapie projektowania. Oczywiście w sytuacjach kiedy trzeba coś poprawić jest to wykonywane po konsultacjach z ZDiZ i projektantami. Poprosimy o sprawdzenie tej sytuacji - zapewnia rzecznik prasowy.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z

- Sposób na rozładowanie korków na al. Havla jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

- Taka zmiana wykracza poza zakres inwestycji dlatego proszę w tej sprawie zwrócić się do ZDiZ. GIK może wprowadzać korekty jedynie bezpośrednio w zakresie zleconej i realizowanej inwestycji - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

- Przystanek nie jest odebrany do użytkowania ponieważ wykonane zostały tam nowe podbudowy, które teraz muszą osiągnąć odpowiedni stopień wytrzymałości. Pogoda jest tu decydującym czynnikiem. Przystanek na pewno będzie oddany do momentu zakończenia inwestycji - mówi rzecznik prasowy.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla jest przystosowana tylko do samochodów osobowych, bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem - opowiada czytelnik Sebober.

- Takie poszerzenia, które poprawią geometrię jezdni i relacje ruchu będą wykonane w relacji od Kowal do al. Havla - na dojeździe na Świętokrzyskiej i samym skrzyżowaniu. Uwagę czytelnika dotyczącą prawoskrętu od strony Małomiejskiej przekażemy do analizy projektantowi.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • dlaczego budujecie na 19 wiek czyli tylko 2 pasy w jedna skoro 4 pasy w jedna to standard jak woda w kiblu !!!

    nie budujcie jak w USA 16 pasmowych drog ale na litosc Boska budujcie przynajmiej trzy (3) PASY W JEDNA TO NORMA NA 21 WIEK ! ZLOMU(aut) PRZYBYWA I PRZYBYWA !!

    • 3 1

  • a może urzędnicy odpowiedzą,a portal Trójmiasto zapyta,mianowicienurtuje mnie jedno:

    -jedziemy Świętokrzyską w stronę Traktu,czyli w dół
    -wjeżdżamy na węzeł Havla,przed pierwszymi światłami są dwa pasy
    do jazdy na wprost,o czym informują znaki pionowe i poziome
    -jedziemy prawym pasem na wprost,z daleka zauważamy że prawy pas
    zmienia się na skręt w lewo,ale mamy non stop ciągłą linie,
    czyli basta zmienić pas
    -gdy robi się przerywana ,już jesteśmy na pasie o oznaczeniu pionowym i poziomym
    do skrętu w prawo

    to jakiś nonsens,ciekawe co za geniusz to wymyślił!!!???
    znając rozgarnięcie naszych policjantów,mandat 100%
    czy ktoś mi odpowie o co chodzi,czy ja myle się?
    nie rozumiem z tego nic!!!

    • 6 0

  • *sorki,zle napisałem:prawy zmienia się na skręt w prawo

    • 2 0

  • ...

    zlikwidowac swiatla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • ZAPŁAĆCIE LUDZIOM ZA WYWŁASZCZENIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jeszcze można byłoby ludziom zapłacić za te działki co wywłaszczyli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 3

  • Ważne spostrzeżenie (1)

    Uważam, że powinien być zrobiony prawosrkętny pas (osobny ) przy skęcie na chełm na wilanowskiej. Jest tam zielona strzałka, ale zazwyczaj pierwsze osoby lub kierowcy przed nami jadą prosto tj w kierunku armii krajowej lub lostowickiej. Jest miejsce na osobny pas, korek o wiele by sie zmniejszyl. Do tego zrobcie cos z tymi swiatlami na nowej lodzkiej -rondzie . Jest tragedia! Korki nie dosc ze ze strony z centrum do kowal to i teraz sa na odwrot, gdzie tego nie bylo !

    • 3 0

    • A Jolka, czemu miał być kiedyś korek skoro droga była zakorkowana już na AK

      Problem nie wynika z powodu, że Havla jest zła. A po prostu obecnie Havla leci się tak szybko, że Świętokrzyska nie jest w stanie przyjąć tego ruchu. Wcześniej wszyscy stali w korku na AK i gdy wjechali w wilanowską lub Warszawską jechali powoli jednym pasem w kierunku Świętokrzyską. Obecnie samochody odcinek havla przelatują, a przez światła na świętokrzyskiej koło kościoła nie ma jak zjechać z havla. Do póki nie będzie nowej świętokrzyskiej, to będziemy się tak bawić.

      • 0 0

  • (1)

    Nie jeździjcie po Havla jeździjcie jak wczesniej. I problem macie z głowy .

    • 1 5

    • Ja jeźdzę po Havla i się cieszę, że ona jest

      Dzięki tej drodze czas i komfort jazdy się skrócił. Kiedyś stało się godzinami na wilanowskiej i na świętokrzyskiej. Teraz jest tylko na świętokrzyskiej.

      • 1 0

  • mimo wszystko,mimo lipy i narzekań,pyda-express,do Wrzeszcza w 12 min.max!!

    • 2 1

  • Poranne Korki na Havla do skrzyżowania z W-Z

    • 1 0

  • wjazd z Havla w Dąbrówki na Os. Pogodne

    Ja się pytam, czy tam kiedykolwiek ktoś przeanalizował ruch? Wjazd - i to tylko jeśli się jedzie od strony Świętokrzyskiej - jest tam potrzebny jak umarłemu impreza. Mieszkam nieopodal i widzę jaka garstka samochodów z tego wjazdu korzysta. O wiele bardziej przydatny byłby WYJAZD z Os.Pogodnego do Havla, właśnie ulicą Dąbrówki, bo w tej chwili całe Pogodne blokuje się na wyjeździe z A.Jagiellonki na Nieborowską do Wilanowskiej. Wystarczyło zobaczyć co się działo tam rano po nocnych opadach śniegu - A.Jagiellonki sparaliżowana z obu stron, poczekać tylko jak się nowi lokatorzy do budynków na górce wprowadzą i będzie kongo. Naprawdę nie można projektować takich rzeczy jakoś bardziej przyjaźnie dla mieszkańców danej okolicy? Ktoś w ogóle robi jakieś analizy natężenia ruchu?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane