- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (74 opinie)
- 2 Biegli zbadali list Grzegorza B. (161 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (358 opinii)
- 4 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (282 opinie)
- 5 Paragon grozy za kurs taksówką (473 opinie)
- 6 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (62 opinie)
Gdańsk i Sopot wydadzą pół miliona, by zbadać sens budowy tunelu pod Pachołkiem
Pół miliona złotych będzie kosztowało sporządzenie wstępnej dokumentacji dla tunelu drogowego pod Pachołkiem . Cała inwestycja może pochłonąć nawet 2 mld zł, czyli tyle, ile łącznie Trasa Słowackiego i Sucharskiego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą.
Prezydent Gdańska upoważnił Zarząd Dróg i Zieleni do sporządzenia takiego dokumentu dla tunelu oraz ul. Nowej Spacerowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opracowanie ma odpowiedzieć na pytania: czy warto, a jeśli tak, to w jaki sposób i za ile zbudować drogę, która połączy biegnącą przy Ergo Arenie Drogę Zieloną z ul. Spacerową. W dokumencie zostaną określone wstępne koszty inwestycji.
Ponadto studium wskaże, która z metod budowy tunelów - górnicza lub wiertnicza z użyciem maszyny TBM - zostanie zastosowana.
Dokument ma też uwzględniać etapowanie inwestycji, gdyby okazało się, że jest ona zbyt droga i z tego powodu nie można wykonać jednocześnie np. obu nitek jezdni.
- Przetarg ogłoszony zostanie w najbliższych dniach. Przy tej inwestycji nie jest wskazany jednak pośpiech, bowiem jest ona wielowariantowa i złożona, stąd dajemy wykonawcy dokumentacji aż rok na zrealizowanie zadania - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj także: Czy warto budować tunel pod Pachołkiem?
Przypomnijmy: władze Gdańska i Sopotu latem tego roku podpisały porozumienie międzygminne w sprawie finansowania prac przygotowawczych do tej inwestycji. Wszystkie czynności będą opłacane po połowie. Gdańsk natomiast poprowadzi przygotowania do inwestycji - będzie m.in. procedował w przetargach na dokumentację. Oba miasta już teraz wyasygnują z budżetu po 250 tys. zł na wykonanie STEŚ-u.
Rozbudowa prawie 5-kilometrowej ul. Nowej Spacerowej do dwóch jezdni wraz z tunelem pod Pachołkiem to wydatek rzędu 2 mld zł. Ani w Gdańsku, ani w Sopocie jeszcze nie realizowano tak kosztowanych inwestycji. Dość powiedzieć, że budowa 21-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska (budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad) kosztowała ok. 1,4 mld zł, budowa stadionu w Letnicy (budżet miasta i państwa) - ok. 750 mln zł. Połączenie drogowe z lotniska, pod dnem Martwej Wisły, do Południowej Obwodnicy Gdańska to koszt ok. 1,6 mld zł.
Lwią część tej ogromnej sumy będzie musiał wyłożyć Gdańsk, bowiem droga biegnie w dużej mierze w jego granicach. Ile pochłonęłaby szacunkowo budowa samego tunelu? Na razie nie wiadomo.
Nowa Spacerowa nie tylko dla mieszkańców Osowy
Przypomnijmy, że droga między Oliwą i Osową ma połączyć skrzyżowanie Drogi Zielonej, al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W przyszłości ul. Nowa Spacerowa miałaby się łączyć z ul. Nową Kielnieńską, która przetnie lasy na granicy Osowy i Gdyni. Ta ostatnia droga ma być przedłużeniem Trasy Kaszubskiej do Lęborka i Obwodnicy Metropolitalnej. Gdyby do tego czasu Nowa Spacerowa nie została rozbudowana, grozić będzie jej paraliż nie tylko w godzinach szczytu, ale też i poza nimi.
Miejsca
Opinie (340)
-
2013-09-03 14:15
Sens jest,
przecież trzeba dać zarobić kolegom z po.
- 5 3
-
2013-09-03 14:26
Węzeł można usprawnić (1)
Ten węzeł jest źle zbudowany.Można go znacznie usprawnić i REAL by się napewno dołożył,bo zyskałby klientów,jeżeli po rozbudowie nie będzie korków.Możliwe jest dobudowanie drugiego wiaduktu.Wszystko razem byłoby taniej niż tunel do nikąd.
- 2 1
-
2013-09-03 19:56
tylko, Moniko, zapominasz, że w ten tunel grają o ciut większe pieniądze, niż to, co proponujesz
to dokładnie ten sam mechanizm, co gmach Liebeskinda na Wyspie Ruin i pokraczny most do Fisharmonii: one może i nigdy nie powstaną, ale to nieważne, za to po drodze da się zarobić i "wydać za mąż kilka brzydkich córek"- 0 2
-
2013-09-03 15:25
Panie Adamowicz
Dzieci z Klukowa poszły do szkoły a chodnika jak nie ma tak nie ma..To jest skandal nawet radni nie odpowiadają na interwencje w tej sprawie.Panie Słodkowski to pan odpowiada za KLUKOWO.Może zostawmy tunele i inne pierdoły a zróbmy chodniki dla dzieci .Mamy w końcu dwudziesty pierwszy wiek a chodzimy po gnoju do pracy i szkoły.
- 7 2
-
2013-09-03 16:19
Nic nie ma sensu, co spektakularne i nowoczesne.
Mają sens chaty kryte słomą, konie ciągnące wozy, Sopot i Gdańsk sprzed 1990 roku. Sens mają szczęki do handlu ulicznego, Syrenki , Trabanty i małe Fiaty.
Wszystko co nowoczesne, co daje nadzieję na lepsze jutro nie ma sensu. Lepiej rzeczywiście zalepiać dziury w asfalcie, niż budować nowe drogi. Tunel pod Wisłą? A po co ?Nie ciekawiej przepłynąć promem? Tunel pod pachołkiem. A po co? Przecież za dwa ,trzy lata będziemy jechać na Osowę w godzinach szczytu 2 godziny mając okazję do szczegółowego podziwiania krajobrazu. Biedny nie powinien oszczędzać.Powinien budować dobrze,z perspektywą, aby starczyło na wiele lat.- 5 4
-
2013-09-03 17:05
O co chodzi z tą mapą?
chyba nie z tej bajki.
- 0 0
-
2013-09-03 17:39
Chwyt reklamowy podupadajacej partii dla ....gawiedzi
otoz pragne wam oznajmic iz pieniazki na to bajkopisarstwo zostana wydane jedynie w celu legalizacji wyplywu kaski do prywatnych kieszeni a owa 'ekspertyza' warta bedzie tyle co papier toaletowy lub nawet mniej. Otoz inwestycja ta nigdy nie powstanie, nie pozwala na to obecny stan zadluzenia miasta, panstwa i prywatnych obywateli. Na taka fanaberie jakkolwiek cudownie by brzmiala nie stac dzisiaj nawet dobrze sytuowanych panstw. Drogi wybudowane w ostatnich latach za kaske z EU trzeba utrzymywac a miasta nie stac nawet na naprawe tych ktore byly na mapie 10 lat temu. Zacznijcie w koncu myslec realie bo lykacie kazdy kit PO.
- 5 5
-
2013-09-03 19:28
po co podkop pod Pachołkiem? (4)
-to jest tzw.pranie pieniędzy-czyli -jak ukraść w mocy prawa!!!Nie lepiej zrobić normalny przejazd w Sopocie koło pętli na Reja-obok działek,potem przez las do obwodnicy,,,bo Spacerowa stale jest zakorkowana
- 3 2
-
2013-09-03 19:38
Nie,nie lepiej. Nie jestem szowinista,ale Ty lepiej wracaj do kuchni, Hela.ą
- 0 3
-
2013-09-03 20:01
(2)
argumenują, roznie
-chamsko jak ten pimp-sutener obok
-ekologiczie, o ptaszkach i drzewkach
-urzedniczo, "zobacz se plany w zalaczniku do uchwaly paragraf osiem mieszkania piec"
a chodzi tylko o to by sie nakrasc
i nie puscic ruchu kolo dacz kilku ciulow- 1 2
-
2013-09-03 21:06
No tak, bo skoro ktoś ma dom na Leśnej Polanie, to trzeba mu to spieprzyć, niech nie ma lepiej (1)
Dlatego Chińczycy niedługo polecą na Marsa, a Polak może najwyżej polecieć po winiacza.
- 0 2
-
2013-09-04 10:36
nie to ten menel ma spieprzyć życie milionowi innych
plica polonica- 0 0
-
2013-09-03 20:22
Najwyzszy czs bo.........
komuś z powodu zbyt długiego przesiadywania na stołkach się pop.....ło !!A słoma z butów mierrzwie wychodzi.!!
- 2 2
-
2013-09-03 20:56
Ciekawe...
Ile bedzie kosztowac badanie , ktore zbada sens badania badajacego sens budowy tunelu pod Pacholkiem...?
- 5 1
-
2013-09-03 21:05
A kto zwrócił uwagę na podpis pod mapką: "Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w
w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną." To po jakiego ch...ochoła wtedy Obwodnica Metropolitalna, skoro nie dla tranzytu? A jeszcze niedawno Gdaka klarowała,że "tiry" pojadą dłuższą OM, zamiast OT, bo "tam fajniej".
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.