• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk miastem dróg równorzędnych. Kierowcy: zły pomysł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Strefa skrzyżowań równorzędnych w Śródmieściu. Strefa skrzyżowań równorzędnych w Śródmieściu.

Na gdańskich osiedlach z każdym miesiącem przybywa dróg równorzędnych. Ich liczba dalej będzie rosnąć. Część mieszkańców - kierowców chce ich likwidacji na głównych drogach osiedlowych.



Sprawdź, gdzie w ostatnim czasie wprowadzono skrzyżowania równorzędne. Sprawdź, gdzie w ostatnim czasie wprowadzono skrzyżowania równorzędne.
W Gdańsku, jak grzyby po deszczu, pojawiają się skrzyżowania równorzędne. Obowiązuje na nich "zasada prawej ręki", czyli ustępowanie pierwszeństwa pojazdom znajdującym się po prawej stronie kierowcy.

Aktualnie skrzyżowania równorzędne można napotkać w Śródmieściu, Olszynce, Wzgórzu Mickiewicza, części Oliwy (rejon ul. Kaprów, ul. Bitwy Oliwskiej, ul. Podhalańskiej i ul. Leśnej), Złotej Karczmy, Matarni, części Przymorza i Zaspy, a także osiedla Cztery Pory Roku.

Wielu kierowców neguje jednak pomysł wytyczania dróg równorzędnych na głównych ulicach osiedlowych. Skrzyżowania równorzędne często bowiem zdecydowanie utrudniają płynną jazdę. Niejednokrotnie trzeba ustępować przejazdu samochodom wyjeżdżającym z ulic, które trudno nimi nazwać, bowiem mają zaledwie kilka metrów albo prowadzą na prywatną posesję. Nierzadko dochodzi też do groźnych sytuacji, bo część kierowców jadących "większą" drogą z góry zakłada, że jest ona główna.

Czy w Gdańsku powinny być wytyczane kolejne skrzyżowania równorzędne?

Kierowcy uważają, że ulice: Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, Morenowa zobacz na mapie Gdańska czy Wojskiego zobacz na mapie Gdańska powinny być drogami z pierwszeństwem przejazdu, bowiem duże natężenie ruchu sprawia, że są kluczowymi w ruchu drogowym.

Urzędnicy mają jednak odmienne zdanie. - Docelowo sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście, czyli 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. Obecnie skrzyżowania równorzędne funkcjonują na ok. 35-40 proc. tras - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Władze ZDiZ przekonują, że wydzielanie stref skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku jest elementem miejskiej strategii, polegającej na przypisywaniu poszczególnym ulicom ich zadań przewozowych. Inżynierowie ruchu chcą w ten sposób poprawić przepustowość ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na ulicach międzydzielnicowych - m.in. na ul. Kościuszki czy al. Hallera.

Opinie (517) ponad 10 zablokowanych

  • Równorzędne i oznakowanie. (2)

    Na drogach osiedlowych od ZAWSZE BYŁY SKRZYŻOWANIA RÓWNORZĘDNE! Ten znak tylko przypomina kierowcom, że kończą się światła i jazda na pamięć. Teraz trzeba włączyć myślenie!

    • 12 3

    • Gdyby kierowcom zrobić ponowny egzamin ze znajomości przepisów, to chyba większość straciłaby prawko. Jazda na pamięć i w/g zasady szersza więc 'głowniejsza" to typowe błedy.

      • 3 0

    • Myslenie podpowiada ,ze teraz beda wieksze korki.

      • 1 2

  • "Nie, powoduje to groźne sytuacje na drodze"

    Jak ktoś jest idiotą i nie wie co to jest skrzyżowanie równorzędne oraz nie potrafi ruszyć łbem w prawą strone to napewno powduje to groźne sytuacje na drodze.

    • 8 1

  • proponuje

    sie nauczyc zasad ruchu drogowego to wtedy nie bedzie nie milych sytuacji na skrzyzowaniach

    • 3 2

  • Zuchy z ZDiZ w akcji

    "Władze ZDiZ przekonują, że wydzielanie stref skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku jest elementem miejskiej strategii, polegającej na przypisywaniu poszczególnym ulicom ich zadań przewozowych. Inżynierowie ruchu chcą w ten sposób poprawić przepustowość ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na ulicach międzydzielnicowych - m.in. na ul. Kościuszki czy al. Hallera."Czy ja znowu muszę przypominać, jak geniusze od Miecia potrafią spieprzyć to co nieźle funkcjonuje? Od chociażby rondo turbinowe Nowatorów-Budowlanych. Mieciu, jak Miecio się nudzi to niech Miecio podrapie się po tyłku albo poprzekłada papiery na biurku. Niech Miecio zostawi te znaki podporządkowania i pierwszeństwa przejazdu w sposkoju.

    • 4 6

  • bezsens i glupota (2)

    na zachodzie europy dawno sie od tego typu rozwiazan odchodzi

    • 8 8

    • A gdzie to jest na zachodzie

      Bo jeżeli mówimy o tym samym zachodzie, to chyba ktoś tu w błąd wprowadza. Bo tam się od chodzi od nadmiernego oznakowania właśnie w kierunku dróg równorzędnych.

      • 6 3

    • na zachodzie europy dawno sie od tego typu rozwiazan odchodzi

      Oczywiście, masz rację. Na zachodzie na topie jest zamykanie ulic dla ruchu w ogóle, likwidacja ogólnodostępnych parkingów w centrach i poszerzanie ścieżek rowerowych i chodników kosztem przestrzeni dla samochodów.

      • 1 4

  • Osiedle Mickiewicza (2)

    Po prawej stronie same płoty + 2metrowe krzaki - i jak tu zobaczyć czy coś jedzie z prawej strony? Po prostu trzeba na każdym skrzyżowaniu się zatrzymywać. Tylko, że przeważnie mało kto wyjeżdża z prawej i ludzie żadko kiedy się zatrzymują ... a wtedy robi się już niebezpiecznie.

    • 10 3

    • dokładnie, jadąc Wojskiego mamy nadmiar utrudnien - dziury, garby i skrzyzowania bez widoczności.

      • 2 1

    • Dokładnie tak

      bezmyślność urzędasów mnie po prostu rozwala. Oni wprost chcą doprowadzić do większej liczby kolizji!

      • 1 2

  • cyz dobrze rozumiem?

    do bydła apelujecie o kulturę zachowania na drodze i respektowanie przepisów?

    • 4 3

  • zajmijcie sie poprawą jakosci dróg a nie systemem , jeżdzijcie wolniej i wszystko bedzie ok.

    • 2 2

  • Uj będzie się działo

    np. tak: http://trojmiasto.tv/Skrzyzowania-rownorzedne-ul-Dlugie-Ogrody-i-ich-skutki-Gdansk-28-06-2011-g-17-45-1762.htmlBlacharze zacierają już ręce - więcej skrzyżowań równorzędnych!

    • 2 0

  • Cholerne urzędasy (1)

    Siedzą za biurkami i WIEDZĄ LEPIEJ! Przez nich Morenowa jest bardzo niebezpieczną ulicą, bo do postawionych ledwie widocznych znaków NIKT się nie stosuje - nawet ci, którzy wyjeżdżają z dawniej podporządkowanych uliczek. Tam jest teraz bardzo niebezpiecznie, bo ktos sobie coś wymyslił. Znaki powinny być dla ludzi, pomagac kierowcom, a nie powodować niebezpieczne sytuacje.

    • 7 9

    • DOKLADNIE..ZNAKI DLA LUDZI..

      Zgadzam sie w pelni z toba.Po kiego zmieniac ludzkie przyzwyczajenia .Dla garstki urzednikow? Oni sa dla nas ..czy my dla nich????

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane