• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promuje się w CNN

Katarzyna Moritz
21 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 10:47 (21 września 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia. W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia.

Kiedy ekipa amerykańskiej stacji CNN gościła w sierpniu w Trójmieście, szczegóły ich wizyty były owiane ścisłą tajemnicą. Teraz już wiadomo dlaczego - od poniedziałku na antenie tej stacji rozpocznie się największa kampania reklamowa Gdańska i Polski, którą obejrzą nawet mieszkańcy Afryki.




Wiele osób na świecie często myśli, że Polska to kraj leżący na biegunie północnym. Od poniedziałku to się może jednak zmienić. W CNN International rusza sześciotygodniowa emisja spotu reklamującego Gdańsk "We make things happen". Natomiast cztery dni później, rozpocznie się kampania promocyjna Polski. Reklamy obejrzą nie tylko mieszkańcy całej Europy, ale także obywatele z Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki.

- Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju - mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska.

Spot, który wystartuje od poniedziałku powstał na zamówienie władz Gdańska. Stacja CNN wyemituje go blisko 300 razy, w tym 173 razy, w porze najlepszej oglądalności.

Reklama trwa 30 sekund, jej głównym motywem jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem. Mocną stroną filmu są utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa - Jacka Podgórskiego (autora m.in. zdjęć do filmu "Święto Latawców"). Reżyserem spotu jest Tomek Nalewajek. Film dla Gdańska, za ok. 260 tys. zł. przygotował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o. Za emisję miasto zapłaciło 300 tys. dolarów.

Od piątku 26 września efekt gdańskiej promocji wzmocni kampaniia Polski. Do grudnia na antenie CNN wyemitowanych zostanie ponad 600 spotów, podczas których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmana. W 30-sekundowych filmikach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizował CNN. Tutaj koszt kampanii wynosi aż milion dolarów. Pokrywa go: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.

Do tej pory żadne medium światowe nie poświęciło tyle uwagi Polsce. Dotychczas obiektami zainteresowań amerykańskiej telewizji były takie kraje, jak Chiny, Rosja, Brazylia i Francja. Teraz poza spotami zobaczymy także filmy o naszym kraju w programie "Eye on Poland". W CNN będzie można je oglądać od 6 do 12 października. Przez 15 dni w amerykańskiej telewizji codziennie będą się pojawiać godzinne relacje z Polski, w tym także z Gdańska. Programy na żywo poprowadzą najbardziej znani prezenterzy stacji, którzy przyjadą prosto z Atlanty.

Opinie (108) 1 zablokowana

  • czy poza tą łódeczką bedzie wielka mapa?

    Zdarza mi sie pomylic położenie jakiegoś kraju, o miastach nie wspominając. Nie czekam na spoty reklamowe z tego powodu.

    • 0 0

  • tak o wiadomościach amerykanów (3)

    przypomina mi się pewna scena z amerykańskiego serialu a propos wiadomości amerykanów o Polsce i reszcie świata.On do niej: kochanie czekałem tak długo, że mógłbym przepłynąć wpław z Francji do Polski.Ona do niego: Ależ kochanie Francja nie ma dostępu do morza a Polska nie graniczy z Francją.Znów on:Co ty gadasz Francja graniczy z Włochami,Hiszpanią i Polską,jestem tego pewien. I taka jest wiedza amerykanów o europie a o polsce to juz zerowa ;p

    • 0 0

    • to piękne, że tyle pieniędzy wkładamy w edukację Amerylanów

      • 0 0

    • 99,999999999% jankesow nie wie co to Polska (1)

      xxx

      • 0 0

      • To dobrze, że

        Gdańsk za pieniądze publiczne będzie edukował głupich amerykanów, afrykanów, itd.

        • 0 0

  • No dobra, ale co tu promowac ? (2)

    • 0 0

    • (1)

      no właśnie co?
      Myślą,że mieszkańcy zachodniej europy czy też reszty świata zainteresują sie Gdańskiem?

      Nie będą woleli polecieć np.do Paryża gdzie jest co zobaczyć albo do Barcelony gdzie ceny są takie same lub niższe niż w Gdańsku/Polsce?Gdzie jest co pozwiedzać i odpocząć na czystych plażach?

      Nie jestesmy juz krajem atrakcyjnie cenowo i wiekszosc turystów nie jest tutaj krezusami.Problem jest w spadającej w szybkim tempie liczby turystów odwiedzających nasz kraj bo wyjazd turystyczny powiedzmy do Gdanska jest chyba tylko dla desperatów.

      • 0 0

      • zawsze promuje sie to co ,,nie idzie,,:-)

        • 0 0

  • 300 emisji na cnn, cała europa, skandynawia, afryka za 1000 dol za emisje?

    a nie 100000 dol za emisje czasem?

    • 0 0

  • oglądam często telewizję informacyjną, często pojawiają się tam reklamówki różnych krajów. fajnie będzie zobaczyć też gdańsk

    • 0 0

  • Re:

    W promocji tez :) wiadomo miejsce w "chinczyku" jak to ktos napisal to jest cos, a cnn co to jest? Kto o tym slyszal, no swiatowcy z Gdynii napewno nie....nie maja czasu graja w "chinczyka"

    • 0 0

  • Adamowicz

    promuje się w CNN?

    • 0 0

  • heh ...

    no to wybrali sobie ładne godziny emisji, zabulili za to pewnie jak za zorze z naszych podatków :)
    I co ta kampania ma nam dać? Jak ktoś ma przyjechać do polski to wie gdzie co jest mniejwiecej, w tym gdańsk - wszędzie jest masa informacji... a tu kampania promocyjna po sezonie, o harakterze informacyjnym co by jełopy zza ocenanu wiedziały że polska to nie jedenen ich stanów a gdańsk to nie syberyjska odmiana pieska preriowego...

    dla mnie - śmiech na sali

    • 0 0

  • Re:

    poszły z Twojej kieszeni - o ile z Twojej to pół biedy, dlaczego też z mojej?!

    • 0 0

  • każdy milion wydany na promocję Gdańska owocuje.... wydanym milionem!

    kiepski produkt potrzebuje dużo reklamy,
    mimo to pozostaje nadal kiepskim produktem

    oby ktoś to chwycił i po obejrzeniu choć turystycznie odwiedził Gdańsk

    sensu w tym nie widzę, papierowa łódeczka wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem - może to i urokliwe i poetyczne, ale wywołuje skojarzenia niepewności i oderwania od realiów.
    Zainteresować może to raczej jakieś artystyczne dusze, ale świetnie oddaje marzycielski styl rządzenia naszego prezydenta z jego świtą klakierów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane