• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promuje się w CNN

Katarzyna Moritz
21 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 10:47 (21 września 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia. W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia.

Kiedy ekipa amerykańskiej stacji CNN gościła w sierpniu w Trójmieście, szczegóły ich wizyty były owiane ścisłą tajemnicą. Teraz już wiadomo dlaczego - od poniedziałku na antenie tej stacji rozpocznie się największa kampania reklamowa Gdańska i Polski, którą obejrzą nawet mieszkańcy Afryki.




Wiele osób na świecie często myśli, że Polska to kraj leżący na biegunie północnym. Od poniedziałku to się może jednak zmienić. W CNN International rusza sześciotygodniowa emisja spotu reklamującego Gdańsk "We make things happen". Natomiast cztery dni później, rozpocznie się kampania promocyjna Polski. Reklamy obejrzą nie tylko mieszkańcy całej Europy, ale także obywatele z Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki.

- Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju - mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska.

Spot, który wystartuje od poniedziałku powstał na zamówienie władz Gdańska. Stacja CNN wyemituje go blisko 300 razy, w tym 173 razy, w porze najlepszej oglądalności.

Reklama trwa 30 sekund, jej głównym motywem jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem. Mocną stroną filmu są utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa - Jacka Podgórskiego (autora m.in. zdjęć do filmu "Święto Latawców"). Reżyserem spotu jest Tomek Nalewajek. Film dla Gdańska, za ok. 260 tys. zł. przygotował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o. Za emisję miasto zapłaciło 300 tys. dolarów.

Od piątku 26 września efekt gdańskiej promocji wzmocni kampaniia Polski. Do grudnia na antenie CNN wyemitowanych zostanie ponad 600 spotów, podczas których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmana. W 30-sekundowych filmikach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizował CNN. Tutaj koszt kampanii wynosi aż milion dolarów. Pokrywa go: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.

Do tej pory żadne medium światowe nie poświęciło tyle uwagi Polsce. Dotychczas obiektami zainteresowań amerykańskiej telewizji były takie kraje, jak Chiny, Rosja, Brazylia i Francja. Teraz poza spotami zobaczymy także filmy o naszym kraju w programie "Eye on Poland". W CNN będzie można je oglądać od 6 do 12 października. Przez 15 dni w amerykańskiej telewizji codziennie będą się pojawiać godzinne relacje z Polski, w tym także z Gdańska. Programy na żywo poprowadzą najbardziej znani prezenterzy stacji, którzy przyjadą prosto z Atlanty.

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Promocja wymarłego miasta... (1)

    Po co wywala się publiczne pieniądze na promocję miasta, które jest imprezowym trupem?? Niech mi ktoś odpowie, czy był ostatnio w Krakowie, czy Wrocku - nie ma porównania z Gdańskiem. W Gdańsku nie ma tak naprawdę dokąd pójśc i co robić. Każdy cudzoziemiec, który tu przyjedzie wynudzi się jak mops. Ludzie - najpier popatrzcie krytycznie, zróbcie z tym miastem coś, a potem je promujcie za grubą sałatę!

    • 0 0

    • Powiedz mi gdzie w Krakowie można się dobrze zabawić? W dzień jest tam super, a w nocy według mnie porażka. Oświeć mnie proszę bo za rok znów tam jadę (muszę) a ostatnio się wynudziłem właśnie jak mops.. Miasto piękne ale jeśli chodzi o kluby wszędzie mało miejsca, brak klimy i beznadziejne nagłośnienie. Już wolę Warszawę.

      • 0 0

  • :) (1)

    Kiedy (z 5-6 lat temu) tez byl jeden program o Polsce w jakiejs ang tv. Coz sie dowiedzieli widzowie? Ze z Gdanska do Gdyni najlepiej dostac sie lodzia - dotarcie innym sposobem (autobus, auto, skm) jest bardzo trudne. Najpopularniejsza knajpana starowce to McDonald's, a jedyne co warto zobaczyc to ul. Mariacka. Nie ma co! Niezla zacheta. Oby tym razem bylo lepiej:)

    • 0 0

    • czyżby coś się zmieniło?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane