• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promuje się w CNN

Katarzyna Moritz
21 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 10:47 (21 września 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia. W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia.

Kiedy ekipa amerykańskiej stacji CNN gościła w sierpniu w Trójmieście, szczegóły ich wizyty były owiane ścisłą tajemnicą. Teraz już wiadomo dlaczego - od poniedziałku na antenie tej stacji rozpocznie się największa kampania reklamowa Gdańska i Polski, którą obejrzą nawet mieszkańcy Afryki.




Wiele osób na świecie często myśli, że Polska to kraj leżący na biegunie północnym. Od poniedziałku to się może jednak zmienić. W CNN International rusza sześciotygodniowa emisja spotu reklamującego Gdańsk "We make things happen". Natomiast cztery dni później, rozpocznie się kampania promocyjna Polski. Reklamy obejrzą nie tylko mieszkańcy całej Europy, ale także obywatele z Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki.

- Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju - mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska.

Spot, który wystartuje od poniedziałku powstał na zamówienie władz Gdańska. Stacja CNN wyemituje go blisko 300 razy, w tym 173 razy, w porze najlepszej oglądalności.

Reklama trwa 30 sekund, jej głównym motywem jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem. Mocną stroną filmu są utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa - Jacka Podgórskiego (autora m.in. zdjęć do filmu "Święto Latawców"). Reżyserem spotu jest Tomek Nalewajek. Film dla Gdańska, za ok. 260 tys. zł. przygotował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o. Za emisję miasto zapłaciło 300 tys. dolarów.

Od piątku 26 września efekt gdańskiej promocji wzmocni kampaniia Polski. Do grudnia na antenie CNN wyemitowanych zostanie ponad 600 spotów, podczas których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmana. W 30-sekundowych filmikach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizował CNN. Tutaj koszt kampanii wynosi aż milion dolarów. Pokrywa go: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.

Do tej pory żadne medium światowe nie poświęciło tyle uwagi Polsce. Dotychczas obiektami zainteresowań amerykańskiej telewizji były takie kraje, jak Chiny, Rosja, Brazylia i Francja. Teraz poza spotami zobaczymy także filmy o naszym kraju w programie "Eye on Poland". W CNN będzie można je oglądać od 6 do 12 października. Przez 15 dni w amerykańskiej telewizji codziennie będą się pojawiać godzinne relacje z Polski, w tym także z Gdańska. Programy na żywo poprowadzą najbardziej znani prezenterzy stacji, którzy przyjadą prosto z Atlanty.

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Śmiesz mnie Śmieszny antagoznim miedzy Gdynią a Gdańskiem i odwrotnie

    Sam urodziłem się w Gdyni, mieszkałem tam przez wczesne dzieciństwo, od średniej szkoły edukowałem się w Sopocie, teraz mieszkam w Gdańsku Oliwie. Wg mnie nasze 3 miast bez siebie nawzajem znaczyły by o wiele mniej.
    Organizm Trójmiejski (a raczej 7 miejski) to znakomita siatka naczyń połączonych i powinnismy to wykoszystać a nie grac na niezdrowych emocjach.

    Przestańmy proszę myśłeć zaściankowo , bo się ośmieszamy.

    • 0 0

  • witamy RPA!

    no tak?.. dotad mysleli ze polska lezy na biegunie polodniowym!A juz za moment "China" "RPA" zobacza ze jesttesmy znacznie blizej niz sadzili!Wiec bardzo chetnie sie do nas wybiora..Serdecznie witamy!!! zaraz tu bedzie druga "Somalia"POKAZCIE W TYM SPOCIE NASZE PIEKNE KOBIETY

    • 0 0

  • a nie lepiej (1)

    byłoby wydać te pieniadze na uporządkowanie miasta, na wyburzenie ruder? Na wyzłomowanie starych tramwajów i autobusów?

    • 0 0

    • gdańszczaninie: odpowiedź jest bardzo prosta: tyle kasy to może wystarczy na opracowanie przez UM Gdańsk wytycznych do

      przetargu na zaplanowanie wyburzeń i zmian w komunikacji

      • 0 0

  • reklama - jak zawsze jakby za późno i jakby nie w tą 'dziurkę'

    tyle kasy to może wystarczy na opracowanie przez UM Gdańsk wytycznych do przetargu na zaplanowanie wyburzeń i zmian w komunikacji

    • 0 0

  • wiochy nie da się przedstawić jako miasta (1)

    taka smutna prawda.

    • 0 0

    • Wiochy nie - to prawda.
      Na szczęście tu jest mowa o Gdańsku, czyli jednym z najpiękniejszych miast jakie znam.
      Kocham Gdańsk.

      • 0 0

  • (1)

    "- Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju - mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska"

    zadęcia to tej pani nie brakuje
    do spotu proponuje wstawić nowy pomysł szczyta - jeżeżdżenia "na suwak" ulicą kartuską, celem rozładowania korków
    a co? niech sie hamerykańcy też pośmieją

    • 0 0

    • oni juz to przerabiali,teraz lansują inny pomysł:

      ,,...W USA lansują dopakowywanie aut (carpooling) - można dogadać się z sąsiadem czy koleżanką z pracy i jeździć razem. Zachęca do tego wydzielanie szybszych pasów dla aut, w których jest więcej niż jedna osoba..,,

      he he..juz to widze u nas:-))

      • 0 0

  • trailery "Eye on Poland" w CNN

    Ogladam czesto CNN i widzialem juz trailery zapowiadajace programy o Polsce, zapowiadaja sie bardzo ciekawie i imponujaco. Moim zdaniem bedzie to swietna promocja naszego kraju. JEdnak nie to przykulo moja uwage... reporterzy CNN w reklamie programu Eye on Poland, ktory w krotce pojawi sie na antenie pytaja czy Polska wkrotce bedzie wiodla glowna role na swiecie, pytanie pada w kontekscie twardej polityki wobec Rosji, podpisania umowy o budowie tarczy antyrakietowej, Euro 2012 itp. Pada tam fraza Will Poland be a power house of the world? Polecam wszystkim ten program z nawet czystej ciekawosci, wkoncu jestesmy Polakami, a bedzie to program o nas... pozdrawiam Trojmiasto.

    • 0 0

  • wszystko slicznie

    ale nie wiem jak nalewajek moze cokolwiek wyrezyserowac. toz to nieuk i kombinator.

    • 0 0

  • Spot reklamowy:

    spot reklamowy "We make things happen":http://filmy.mojeosiedle.pl/filmy/206/gdansk_w_cnn_najwieksza_kampania_reklamowa_miasta/film.php

    • 0 0

  • Majko pomysl trochę

    Gdynia nie jest dla turystów tylko dla ludzi biznesu. Biznesmenów nie zainteresuje knajpka w Gdyni tylko Park Naukowo- Technologiczny Po co robić z Gdyni niby-sopot. Po zabytki do Gdańska, na piwo do Sopot a pieniądze zarabiać do Gdyni.
    A Gdańskowi gratulujemy!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane