- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (66 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (61 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (50 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
Gdańsk wytycza osobne pasy dla autobusów
Jest szansa, by w centrum Gdańska autobusy poruszały się sprawniej. Miasto planuje wyznaczyć dla nich specjalne pasy na głównych trasach. Czy ucierpią na tym inni kierowcy?
Gdański ZTM opracowuje projekt, który wskaże miejsca, gdzie powinny zostać wykonane pasy ruchu dla autobusów. Opracowanie nie jest jeszcze gotowe, ale kilku pewniaków już jest.
- Dwa pierwsze buspasy powstaną w czerwcu i lipcu. Nie będziemy czekać do chwili, aż autobusy miejskie i podmiejskie utkną w korkach na dobre - zapowiada Maciej Lisicki, wiceprezydenta Gdańska.
Pierwszy z nich pojawi się przy prawej krawędzi jezdni Podwala Przedmiejskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugi pas zostanie wyznaczony na ul. Wały Piastowskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
O ile z pasów dla autobusów zadowoleni będą pasażerowie komunikacji miejskiej, o tyle kierowcy będą ciskać gromy na ten pomysł. Czy urzędnicy biorą to pod uwagę? - Zwężenie jezdni w celu wytyczenia pasa dla autobusów nie zmieni czasu stania w korku. Zmieni się on wyłącznie optycznie. Czas przejazdu w pobliżu wydzielonego pasa nie ulegnie wydłużeniu, a zapewni szybszy przejazd podróżującym komunikacją miejską - tłumaczy Maciej Lisicki.
Eksperci z zakresu inżynierii ruchu podkreślają, że buspasy, prócz ułatwiania przejazdu autobusom, umożliwiają przemieszczanie się innym autom. Po wydzielonym pasie mogą poruszać się również pojazdy uprzywilejowane: policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. Często z nich korzystać mogą również taksówkarze.
W Gdańsku buspasy to nie nowość. Jeden z nich zlokalizowany jest naprzeciwko Dworca Głównego PKP. Kolejny na ul. Sikorskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (434) 5 zablokowanych
-
2010-04-26 15:58
No i na moto będzie można szybciej przejechać:)
- 1 4
-
2010-04-26 16:01
lisicki
dlaczego od razu wiedziałem że to pomysł lisickiego - pójść na łatwiznę, pomalować pasy po których nie będą mogły jeździć samochody, spowodować jeszcze większe korki w mieście - w tym to ten pan jest rewelacyjny
- 9 4
-
2010-04-26 16:06
Naaareeeeszcieeee !
Brawo.
- 3 0
-
2010-04-26 16:07
fajnie dobry pomysł
A SKM OD MAJA PODNOSI CENY BILETÓW MIESIĘCZNYCH O 5 % !!!!!!!!!!!!!!- 2 1
-
2010-04-26 16:12
?????????
chyba bajpasy kierowcom autobusów wszczepić a nie dodatkowe pasy dla autobusów
Chyba że po parku i chodnikach ha ha MĄDRALE- 0 3
-
2010-04-26 16:15
Matematycznie rzecz biorąc... (4)
Autobus w który podróżuję 100 pasażerów, jest sto razy ważniejszy niż jedna puszka, która oprócz kierowcy wozi tylko powietrze.
- 14 3
-
2010-04-26 16:20
Oraz swoje dzieci, zwierzęta i bagaż. Chroni w nim przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, (3)
kieszonkowcami, facetami, którzy nie potrafią trzymać rąk przy sobie, zapachem lubiących zaglądać do kieliszka... Odpoczną sobie, zdrzemną. Wsiądą w punkcie A, wysiądą w punkcie B. A nie koło nich. Z podatków kierowcy dopłaca się do autobusów. Więc nie marudź.
- 3 7
-
2010-04-26 16:30
(2)
A najbardziej to chronisz dzieci przed samodzielnością. Ale to twoja sprawa, jeśli jest tak jak mówisz i takie to dla ciebie ważne (zero ironii z mojej strony), to stanie w korkach jest niską ceną za taki komfort.
- 2 2
-
2010-04-26 16:34
Racja. Są nadludźmi. Małym palcem podniosą trzy autobusy (1)
Kierowców wyciska się jak cytryny. Więc im się należy. Kraje z dobrobytem, to kraje w których transport wszystkiego i wszystkich jest bezproblemowy.
- 0 3
-
2010-04-27 07:10
tyle, że nie ma takich krajów
- 0 1
-
2010-04-26 16:21
kolejna koncepcja paranoii zapchaj dziurę
winno pobudować się dodatkowe pasy ruchu dla bus a nie zabierać z ulicy pasy , no cóż żyjemy gorzej niż inne państwa unii europejskiej .
Jest to nie trafiony pomysł z tą koncepcją ale cóż wybory idą- 2 1
-
2010-04-26 16:41
(w Gdańsku) wybudować=wymalować (1)
Jeżeli tyczyłoby to określonego czasu godzin szczytu, to jeszcze można by to przełknąć. Ale warto dołożyć możliwość skrętu w prawo z Podwala Przedmiejskiego w Okopową z drugiego pasa. To także przyspieszyłoby ruch. Ale przedewszystkim lepiej to przetestować przez 2-3 miesiące. Niech się przekonają, że teoria to jedno, a praktyka to drugie.
- 4 0
-
2010-04-26 16:43
!!!
Coś w tym jest. Czasem sam tak robię.
- 0 0
-
2010-04-26 17:05
Kolejny raz się potwierdza, że w urzędzie projektami opiekują się małpy, a nie cywilizowaniu ludzie... (1)
BUS PASY TO SIĘ BUDUJE A NIE MALUJE w naszych realiach, w godzinach szczytu te 4 pasy to jest stanowczo za mało dla wszystkich uczestników jak zabierze się jeszcze jeden pas osobówkom i innym to miasto zapcha się na amen ! Jestem za bus pasami, ale WEŹCIE JE DOBUDUJCIE!!!
- 8 1
-
2010-04-26 19:24
Pasy ruchu dla pojazdów uprzywilejowanych ale zintegrowane z torowiskami tramwajowym "a nie zabieranie pasów na i tak już zakorkowanych ulicach gdańska"...mogłyby poruszać się po nich autobusy komunikacji miejskiej, ambulanse, policja, straż pożarna, taxi, służby drogowe itp. itd oraz stworzenie przystanków autobusowo-tramwajowych...czy ktoś o tym myśli?kiedy będą?
Mogło by to usprawnić przepustowość pewnych węzłów drogowych w mieście, zakorkowanych w godzinach szczytów, co za tym idzie usprawnić komunikację publiczna i zachęcić do większego z niej korzystania przez pasażerów.Takie rozwiązania funkcjonują i zdaje się są bardzo skuteczne...
Kilka przykładów:
http://www.thelocks.eu/Photos/Neighbourhood/classic_tram_brussels.jpg
http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/images/brux/brux-9.jpg
http://www.loken.pl/~zyxist/zdjecia/foto2/orig/pb290594.jpg
http://www.loken.pl/~zyxist/zdjecia/foto2/orig/pb290595.jpg
http://lrta.info/photos/Germany/de-oberh01_std.jpg
http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/images/brux/brux-19.jpg
http://historia.arch.p.lodz.pl/rehimage/praha-vinnam3.jpg
http://www.lightrail.nl/studytours/oberhausen-HOV.jpg
...podniesienie standardów jakości życia w mieście, ruchu drogowego,jakości komunikacji miejskiej.Jak wiadomo tanie/tańsze rozwiązania nie zawsze są skuteczne lub tylko tymczasowe dlatego wydawanie tych kilku złotych na te "puszki białej farby" kosztem straconego czasu, wypalonej benzyny, tony nerwów podczas stania w korkach jest totalnym absurdem.
Nie trzeba od razu wszędzie wprowadzać pasów ruchu zintegrowanych z torowiskami bo pochłonęło by to zbyt dużo kosztów...można robić to po kolei i systematycznie i np: pamiętając o takich możliwościach przy planowaniu nowych inwestycji lub remontach już istniejącej infrastruktury.Zarazem monitorować zmiany na tych odcinkach obserwując ewentualne wzrosty ilości pasażerów w komunikacji miejskiej.
Takie rozwiązania o dziwo maja już miejsca i w Polsce w Krakowie i we Wrocławiu.Przymiarki są w Warszawie.
Tu link do fajnego opracowania tematu:
http://www.um.warszawa.pl/konferencje_bk/pliki/p2_7_5_PAT_wspolne_pasy_i_przystanki.pdf
Myślę że warto w kontekście tego artykułu na trójmieście.pl trochę temat rozszerzyć- 0 0
-
2010-04-26 17:09
Ptasia???
ej ja gratuluję ale ul.Ptasia nigdy nie doszła do Tesco, pętli czy ul.Sikorskiego!! Wielka bzdura
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.