- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdańsk zmodernizuje 15-letnie tramwaje. Bombardiery przejdą gruntowny remont
Gdańsk ponownie poszukuje wykonawcy, który podejmie się modernizacji trzech ok. 15-letnich tramwajów Bombardier. Zakres prac obejmuje niemal wszystkie podstawowe elementy tramwaju. Dodatkowo zamontowane zostaną urządzenia klimatyzacyjno-grzewcze oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Pierwszy przetarg miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiła w maju 2019 r. Mimo zapytań od potencjalnych wykonawców i przedłużenia terminu składania ofert ostatecznie postępowanie zostało unieważnione ze względu na brak ofert.
Kolejnej próby wyłonienia wykonawcy nie podejmowano aż do teraz. Wpływ na taką decyzję w dużej mierze miała pandemia koronawirusa oraz zapotrzebowanie na tabor w związku z uszkodzeniami kilku tramwajów po ulewie w czerwcu 2019 r.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
5 Swingów do remontu, 9 tramwajów unieruchomiła ulewa
Kompleksowa modernizacja tramwajów w dziewięć miesięcy
Bombardiery wciąż uchodzą za dobre i mało awaryjne konstrukcje, ale upływ czasu sprawia, że wymagają modernizacji celem - jak to określono w przetargu - przywrócenia pełnej zdolności eksploatacyjnej.
W ramach planowanych prac we wszystkich tramwajach przewiduje się m.in.:
- modernizację układu ogrzewania poprzez montaż urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- modernizację układów napędowych i sterowania,
- modernizację systemu informacji pasażerskiej,
- montaż odkładanej rampy dla osób niepełnosprawnych,
- naprawę nadwozia zewnętrznego tramwajów oraz elementów podwozia tramwaju łącznie z wózkami jezdnymi i tocznymi,
- wymianę skrzyń z aparatami na dachu tramwaju łącznie z odbierakiem trakcyjnym,
- naprawę wnętrza tramwajów - przedziału pasażerskiego i kabiny motorniczego,
- montaż portów USB w przestrzeni pasażerskiej.
O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria: najniższej ceny (80 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji na wykonane prace (20 proc.).
Na modernizację wszystkich tramwajów przewidziano dziewięć miesięcy, przy czym pierwszy tramwaj gotowy do przekazania spółce GAiT musi być w ciągu czterech miesięcy od dnia podpisania umowy, drugi - siedmiu miesięcy, a trzeci i zarazem ostatni - dziewięciu miesięcy.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (90) 1 zablokowana
-
2022-03-01 09:43
Przestańcie w końcu topic nasze pieniądze wte stare trupy!!Stop niegospodarności!!!
Tramwaj nigdy nie zastąpi autobusy a autobus doskonale zastępuje tramwaj !
Awaryjność tramwajów i trakcji w Gdańsku jest bardzo wysoka!!!
Niema możliwości by tramwaj czołg na torach nie hałasował i by nie był niebezpieczny!
Tramwaj est szkodnikiem w miescie i workiem be z dna !Natychmiast złomowac szroty zlikwidowac te paskudna trakcje i torowiska niszczące zawieszenia naszych aut ! Zastąpić bus pasami i kupić autobusy bez emisyjne!- 1 5
-
2022-03-01 18:09
Ehh
Dajcie poczciwe stare ikarusy 280 i oddajcie konstale 105na. Nie możemy iść w przód bo to bezsens co kupią nowy tabor czy to pessy nic to nie zmieni stare były lepsze klimat i wygoda a teraz siedzenia ciękie jakbym na kawałku plastiku siedział do tego motorniczy który ma wszystko gdzieś siedzi w słuchawkach i nie umie ogrzewania włączyć bezsens totalny.
- 0 1
-
2022-03-01 18:45
Mogli by swoje służbowe skody poddawać renowacji, a nie kupować nowe.
- 1 0
-
2022-03-01 21:00
A gdzie nasze stare dobre tramwaje
Tylko ten szmelc niemiecki naprawiają, a gdzie polskie porządne tramy
- 0 0
-
2022-03-02 09:28
Kupilismy złom od Niemców
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.