- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Gdański port bardziej dostępny
Zachodni falochron od lat zawęża wejście do gdańskiego portu, ponieważ jest zbudowany pod niewłaściwym kątem. Za nim są głazy. Teraz cały zostanie rozebrany.
- Będzie nabrzeże zamykające i falochron równoległy, który spowoduje poszerzenie tego wejścia do 95 m - mówi Anna Stelmaszyk - Świerczyńska, zastępca dyrektora ds. technicznych w Urzędzie Morskim w Gdyni. - Obecnie manewr wchodzenia do tego portu jest bardzo trudny. Nie jestem nawigatorem, ale wiem, że dzisiaj, po to by statki mogły tam wejść, trzeba wykonywać skomplikowane zwroty i musi być dobra pogoda. Prace, które rozpoczynamy - mówiąc językiem laika - ten tor wyprostują.
Zbudowany zostanie nowy falochron, co poszerzy wejście. Przy okazji dno zostanie zabezpieczone i pogłębione. Słowem - zaplanowano pełen zakres robót. Prace te współgrają z inwestycjami, które robi zarząd portu. Początkowo poszerzeniem wejścia zajmował się właśnie on. Jednak ostatecznie to nie port, ale Urząd Morski zajmuje się infrastrukturą zapewniającą wejście do portu.
- To ważna inwestycja - dodaje Anna Stelmaszyk - Świerczyńska. - Głębokość wejścia do portu nie będzie dużo większa. Najbardziej zwiększy się szerokość, ale spowoduje to, że bez problemu będą mogły wchodzić większe statki, nawet o długości 250 m. Dotąd było to niemożliwe - to wejście było za trudne.
Jest już podpisana umowa na dofinansowanie inwestycji z funduszy europejskich, które dadzą aż 75 procent potrzebnej kwoty. Resztę, czyli 25 procent, dołoży budżet państwa. W całości wartość inwestycji to 27 mln zł. Podpisana została też umowa z firmami, które ją zrealizują. Prace ruszą w najbliższych dwóch tygodniach. Zakończą się w pierwszym kwartale 2008 r.
Opinie (64) 2 zablokowane
-
2006-01-19 16:23
Może ta inwestycja wreszcie rozrusza ten wymierający port! No i ten terminal kontenerowy... w tym jedyna nadzieja.
- 0 0
-
2006-01-19 16:33
Nie wiem co ty widzisz "umierającego" w tym porcie.Przeładunki w ostatnim czasie są porównywalne do rekordowych w latach 70,80.
- 0 0
-
2006-01-19 17:51
,, WEJŚCIE"
A CO Z ,,WUŻ" zostanie bez roboty??
- 0 0
-
2006-01-19 18:04
kalkulacja
ile trzeba wprowadzić do portu statków powyżej
200 m długości aby zarobić 27 mln na opłatach portowych?
czy ktoś to potrafi policzyć?- 0 0
-
2006-01-19 18:08
ile możana wybudować km autostrady A1 za 27 mln
- 0 0
-
2006-01-19 18:22
Falochron a reszta portu
Zbliżaja się wybory trzeba się czymś pochwali.
Co z tego że zaczynamy poszeżanie iprzebudowe falochronu zachodniego jak reszta portu jest w rozsypce!.Samo wejście imodernizacja nic nieda jak reszta nabżerz się wali - przykład nabżerze Oliwskie zaraz za baza promowa ruina zbożowe wisłoujście i tak można by wymienia po polski hak.Port stoi pusty brak jakich kolwiek
perspektyw rozwoju szkoda włożonych i wkładanych pieniędzy na modernizace wejścia prawdąjest tylko to że wejścziejest trudne ale mamy tak wspanioałych pilotów że to można zaliczyc do atrakci turystycznych a reszta to szara żeczywistości.Poszeżenie wejścia jest robione tylko pod dyktando stoczni remontowej i ta wchodza statki ponad gagarytowe.- 0 0
-
2006-01-19 19:31
Porazająca indolencja zasad ortografii. Dzięki za wyjaśnienia, teraz pora na odrobienie zadania domowego z języka polskiego. Jutro ponoć kartkówka:P
- 0 0
-
2006-01-19 19:35
Tylko GDAŃSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2006-01-19 19:42
Ale dlaczego???????????????????????? I co, oznacza - tylko??????????????
- 0 0
-
2006-01-19 20:06
a czemu nie 3000 metrowych statkuw
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.