- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (220 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Gdański port bardziej dostępny
Zachodni falochron od lat zawęża wejście do gdańskiego portu, ponieważ jest zbudowany pod niewłaściwym kątem. Za nim są głazy. Teraz cały zostanie rozebrany.
- Będzie nabrzeże zamykające i falochron równoległy, który spowoduje poszerzenie tego wejścia do 95 m - mówi Anna Stelmaszyk - Świerczyńska, zastępca dyrektora ds. technicznych w Urzędzie Morskim w Gdyni. - Obecnie manewr wchodzenia do tego portu jest bardzo trudny. Nie jestem nawigatorem, ale wiem, że dzisiaj, po to by statki mogły tam wejść, trzeba wykonywać skomplikowane zwroty i musi być dobra pogoda. Prace, które rozpoczynamy - mówiąc językiem laika - ten tor wyprostują.
Zbudowany zostanie nowy falochron, co poszerzy wejście. Przy okazji dno zostanie zabezpieczone i pogłębione. Słowem - zaplanowano pełen zakres robót. Prace te współgrają z inwestycjami, które robi zarząd portu. Początkowo poszerzeniem wejścia zajmował się właśnie on. Jednak ostatecznie to nie port, ale Urząd Morski zajmuje się infrastrukturą zapewniającą wejście do portu.
- To ważna inwestycja - dodaje Anna Stelmaszyk - Świerczyńska. - Głębokość wejścia do portu nie będzie dużo większa. Najbardziej zwiększy się szerokość, ale spowoduje to, że bez problemu będą mogły wchodzić większe statki, nawet o długości 250 m. Dotąd było to niemożliwe - to wejście było za trudne.
Jest już podpisana umowa na dofinansowanie inwestycji z funduszy europejskich, które dadzą aż 75 procent potrzebnej kwoty. Resztę, czyli 25 procent, dołoży budżet państwa. W całości wartość inwestycji to 27 mln zł. Podpisana została też umowa z firmami, które ją zrealizują. Prace ruszą w najbliższych dwóch tygodniach. Zakończą się w pierwszym kwartale 2008 r.
Opinie (64) 2 zablokowane
-
2006-01-19 12:02
Fajno
Mnie się ten pomysł podoba. Przeładunek w Gdańsku był o połowe mniejszy niż w Gdyni, ale to nie znaczy, że z portu gdańskiego nic już nie będzie. Trochę długo będzie trwało odnowienie, ale dobrze, że cokolwiek próbują polepszyć.Może te 2 lata akurat będą okresem przygotowawczym przed zwiększonym ruchem turystycznym, który wciąż rośnie w Polsce :) Będzie git.
- 0 0
-
2006-01-19 12:18
Agunia
W 2005 roku port w Gdańsku przeładował ponad 23 mln ton towarów,port w Gdyni ponad 12 mln ton,czyli niewiele ponad połowę tego co Gdańsk
- 0 0
-
2006-01-19 13:21
Limit zanurzenia dla statków na bałtyku wynosi 14,5 metra więc nie trzeba raczej pogłębiać, tylko, że co z tego poszerzą wejście jak narazie port nie jest przygotowany na obsługę takich statków (urządzenia przeładunkowe przygotowanie keji itp.). Jasne od czegoś trzeba zacząć tylko czemu od końca?? Modernizacja urządzeń przeładunkowych zwiększyłaby ratę a to z koleji przyciągnęłoby statki. Trzeba wziąść również pod uwagę, że tak naprawdę to co miałoby być tam niby przeładowywane w takich ilościach?? Paliwa i węgiel obsuguje już Port Północny i to z powodzeniem, natomiast na tak duże kontenerowce to nie ma co liczyć. Armatorom nie będzie się to opłacało. Zostają tylko towary masowe i chyba na to liczy port.
- 0 0
-
2006-01-19 13:38
port mozę nie jest przygotowany ale DCt będzie ;)))
http://www.hochtief.pl/index.php?id_dz=2&id_sub_d=-1&inw=86&id_inw_kat=8
Chuck Norris jest jak pies on wszystko wywęszy - heheh- 0 0
-
2006-01-19 13:46
dwa statnowiska do przeładunku kontenerów to raczej niedużo...
- 0 0
-
2006-01-19 13:47
co my biedni byśmy zrobili bez Pawła Adamowicza naszego jedynego prezydenta
Och Niech żyje Och Niech żyje Paweł Adamowicz nasz kochany prezydent
- 0 0
-
2006-01-19 13:52
super ze zaczną coś budować
- 0 0
-
2006-01-19 13:53
Łubudubu, spieprzaj z naszego klubu! ;)
- 0 0
-
2006-01-19 13:54
gwka gdańska
fajnie że zaczną budować nie
- 0 0
-
2006-01-19 13:57
port
comaą budowąć he he
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.