- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdybym mieszkał dalej, porąbałbym swoje auto
Codziennie popołudniu odcinek Armii Krajowej od Sikorskiego do Łostowickiej stoi w gigantycznym korku.
Codziennie obserwuję mordęgę kierowców, wracających popołudniami do domów na południu Gdańska. Gdy mijam ich, jadąc tramwajem na Chełm, myślę, że sami są sobie winni. Jednak nie każdy, jak ja, ma przecież blisko do pracy.
Dzisiaj Chełm to właściwie przedsionek śródmieścia i według mnie jedna z lepiej skomunikowanych dzielnic Gdańska. Dojeżdża tutaj 6 linii tramwajowych.
Pewne są śmierć, podatki i korki na Chełmie
Przez Chełm, rano i wieczorem, do i z pracy, przejeżdżają dziesiątki tysięcy aut.
Mówi się, że w życiu pewne są tylko śmierć i podatki. Dodałbym do tego popołudniowe korki na Chełmie. Widzę je każdego dnia, gdy wracam tramwajem między godziną 16 a 17.
Z mojej perspektywy wygląda to tak. Sznur aut na Armii Krajowej zaczyna się w miejscu, gdzie tramwaj skręca w al. Sikorskiego
Próby objazdu bocznymi uliczkami są daremne
Popołudniowy przejazd przez Chełm oznacza każdorazowo tkwienie w korku.
Co cwańsi odbijają jeszcze w ul. Dragana
A przecież zaraz wpadną w kolejny ogromny, codzienny, pewny jak 2x2=4, korek na Świętokrzyskiej
Nie mają wyjścia czy nie chcą wyjść z auta?
Zastanawiam się, ile z tych osób naprawdę nie ma wyjścia i musi codziennie korzystać z auta, a ile robi to, bo wydaje się im, że tak jest wygodniej.
Może faktycznie: jest ciepło, gra muzyczka, można czasem nawet przysnąć, bo nikt nie przeszkadza, gdyż podróżuje się, a raczej siedzi samemu w 5-sobowym aucie.
Po co gnieść się w tłoku, walczyć o miejsce siedzące, przesiadać się. To nie dla nich.
Nie jestem przeciwnikiem samochodów
Tymczasem ja już wysiadam na przystanku Cieszyńskiego
No dobra, nie porąbałbym, nie jestem przeciwnikiem samochodów, który uważa, że wszystkie ulice należy przekształcić w woonerfy i wszędzie, gdzie jest drugi pas jezdni, od razu tworzyć buspasy.
Auto się przydaje, na większe zakupy, na wyjazd weekendowy poza miasto, na dowóz dziecka albo siebie na popołudniowe zajęcia. Jednak przyrośnięcie na stałe do fotela kierowcy nie jest dobrym rozwiązaniem.
Nie rąbcie swoich aut na kawałki, ale czasem zostawcie je pod domem. Jest wiele innych możliwości.
Opinie (858) ponad 20 zablokowanych
-
2024-02-16 08:32
Zależy jak kto liczy
Moża żona do przystanku tramwajowego ma od domu 300 m. Od najbliższego pracy jakieś 250. Tymczasem jedzie samochodem, który zostawia na dzikim (!) parkingu ok. 800 m od pracy. Jedzie tam dokładnie tyle lub nieco więcej niż ewentualnie jedną z 3 linii tramwajowych. I kto bogatemu zabroni?
- 4 4
-
2024-02-16 08:36
Tu trzeba siegnac do niejakiego A.
Sprytek sprzedawal dzialki ale o transporcie publicznym 0. Nastepczyni to nawet nie wie o co chodzi nie mowiac ze, jej cel to brac pensje i zeby bylo jak najdlyzej..
- 11 2
-
2024-02-16 08:37
Ja myślę, że większość kierowców (3)
siedzi w aucie z wygodnictwa, a nie konieczności. Wśród kolegów z pracy, na 9 osób, 3 faktycznie mieszkają daleko i ciężko byłoby bez samochodu, ale 6 mieszka w dzielnicach takich jak Zaspa, Przymorze i do pracy mieliby 20 min tramwajem, a mimo to jeżdżą autem bo im wygodnie.
- 7 11
-
2024-02-16 08:53
Sa tacy co 300m musza samochodem (1)
Bardzo dużo jest takich ludzi
- 3 6
-
2024-02-16 12:52
Ja mam do pracy 160m
Więc muszę samochodem , bo przecież przystanek autobusowy jest 1800 m dalej , a w drugą stronę musiałbym na przystanek podjechać 3,7 km
Ale i tak jestem eko , bo nie zostawiam śladu węglowego jak ryży który śmiga samolotem co weekend do babci na pączki w sopotku- 3 1
-
2024-02-16 12:22
Mają prawo więc jeżdżą lewaku. Czemu wy tak bardzo nienawidzicie wolności wyboru zasłaniając się jakimś bajdurzeniem o dobru wspólnym, w ten sposób wszystko powinno być zakazane. Zakazać, ukarać, zabronić - to wasz wyśniony raj.
- 3 1
-
2024-02-16 08:38
Wiadukt nad łostowicką (3)
By się przydał. Ale to za 100lat go wybudują.
Teraz mogliby lewoskręty wydłużyć, tu roboty dużo nie ma.- 8 2
-
2024-02-16 08:44
typowa polityka władz, sprzedawać grunty a logistykę mamy w .....
- 2 0
-
2024-02-16 08:53
Korek sie tylko przesunie (1)
To żadne rozwiazanie
- 0 4
-
2024-02-16 08:58
No ale czesc osob zjedzie w Łostowicka, Havla, Sikorskiego. Teraz bez sensu stoją w korku razem z tymi, którzy jadą prosto.
- 5 0
-
2024-02-16 08:40
Mieszkanie (2)
Ja chętnie bym się przeprowadził na przymorze, ale mieszkanie z dwójka dzieci na metrażu 40-50 metrów to z całym szacunkiem nie jest życie
- 15 1
-
2024-02-16 08:53
Nie pitol (1)
Dorastalem w takich watunkach i zyje
- 1 5
-
2024-02-16 12:27
Ja też, i wiem, że nikt nie powinien nam zazdrościć, bo nie ma czego.
- 6 0
-
2024-02-16 08:41
(1)
"Gdy mijam ich, jadąc tramwajem na Chełm, myślę, że sami są sobie winni."
- Typowo polskie myślenie. To nie ludzie są winni tylko politycy.- 14 5
-
2024-02-16 08:44
Nie polskie, tylko i**otyczne i bezmyślne
Nie pluj na obywateli tylko na tych co takiej sytuacji doprowadzili.
- 3 0
-
2024-02-16 08:42
(1)
Autor artykułu chyba mieszka w innym Gdańsku. Komunikacja miejska ma kosmiczne opóźnienia i jest zapchana do granic możliwości. Jadąc do pracy zawsze miałam loterię - ile dziś się spóźnię? W tym mieście nic nie działa tak jak powinno.
- 19 0
-
2024-02-16 12:05
serdecznosc działa bardzo sprawnie :P
- 0 0
-
2024-02-16 08:43
Zarządzanie miastem
Można zajmować się festynami a można udrożniać arterie komunikacyjne
- 14 0
-
2024-02-16 08:44
A ja nie pracuję i nie muszę dojeżdzać do pracy
- 3 0
-
2024-02-16 08:44
wszyscy wiemy jak jest. ludzie są zbyt leniwi na alternatywy sposób przemieszczania
i to jest efekt. nawet jak ma łatwiej i szybciej tramwajem to i tak wybierze samochód. znam dziesiątki takich ludzi. każdy na pewno zna....
znam takich co 500m podwożą do szkoły dzieci znam takich co 800m jadą do pracy samochodem.- 1 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.