• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: czytelnicy proponują, drogowcy zmieniają

Michał Sielski
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków.

Po udanych zmianach w Gdańsku zaczynamy batalię o usprawnienie ruchu drogowego w Gdyni. Dziś pierwsze propozycje naszych czytelników - część z nich z pewnością zostanie zrealizowana.



Zmiany proponowane przez czytelników:

Kierowcy, którzy codziennie męczą się na tych samych skrzyżowaniach często mają wręcz genialne w swej prostocie pomysły, jak usprawnić ruch. Bywa, że wystarcza niewielka korekta, a jest szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej. Dlatego to właśnie im oddajemy głos.

- Najlepszym przykładem jest skrzyżowanie ulic Chwaszczyńskiej, Brzechwy i Gryfa Pomorskiego zobacz na mapie Gdyni. Jest tam dużo wypadków, bo mimo że ulice są szerokie, nie ma na nich namalowanych pasów ruchu. Jadący z ul. Gryfa Pomorskiego czesto dopiero wjeżdżając na skrzyżowanie włączają kierunkowskaz, co dla ludzi jadących z ul. Brzechwy jest mylące. Sytuację można rozwiązać minimalnie poszerzając jezdnię, robiąc trzy pasy ruchu - przekonuje nasz czytelnik pan Paweł.

Skrzyżowanie zostanie przebudowane. - Wymaga to zmian geometrii, czyli procesu inwestycyjnego. Projekt został już uzgodniony przez nasz wydział, w opracowaniu są projekty branżowe (uzbrojenie). Projekt znajduje się już na liście potrzeb inwestycyjnych - odpowiada Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu.

Nie każde rozwiązanie usprawniające ruch da się jednak wprowadzić. Na przeszkodzie stoją bowiem... przepisy. Tak będzie z postulowaną przez pana Marcina zmianą w Gdyni Redłowie. - Na zjeździe z ul. Wielkopolskiej na Drogę Różową zobacz na mapie Gdyni mogłaby się świecić zielona strzałka w lewo. W tym samym czasie, kiedy na wprost jest zielone - podkreśla pan Marcin.

- Sygnalizator dopuszczający skręt w lewo czy prawo - tzw. "zieloną strzałkę" - stosuje się wyłącznie przy sygnalizatorach ogólnych, tzn. niekierunkowych: gdy jest jeden sygnał na całym wlocie. W związku z tym nie można dowiesić tam "zielonej strzałki". Proponowane rozwiązanie koliduje bowiem z zapisami prawa oraz spowodowałoby pogorszenie bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

Jest też szansa na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. - Przejazd przez tory na ulicy Hutniczej zobacz na mapie Gdyni obok Piaskowej w Gdyni jest dosłownie zabójczy. Dlaczego pomimo fatalnej widoczności od strony Gdyni nadal nie ma tam świateł ostrzegających o nadjeżdżającym pociągu? Takie światła są na podobnym przejeździe obok Makro. Światła działają też na wielu przejazdach z małymi, wręcz polnymi drogami, a na tak ruchliwej miejskiej trasie wciąż ich brak! Nawet pełne ludzi autobusy R nie zwalniają w tym miejscu - denerwuje się pan Piotr.

Urzędnicy miejscy sygnalizatorów postawić nie mogą, bo ustawa o drogach publicznych wskazuje, że to zadanie kolei. Nie oznacza to jednak, że problem trafił na półkę z napisem "spychologia". - Wystosowaliśmy do PKP Zakład Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pismo o rozpatrzenie wykonania sygnalizacji świetlnej w obrębie przejazdu kolejowego. Dostarczyliśmy również wyniki pomiarów ruchu kołowego na wszystkich przejazdach kolejowych w Gdyni, co jest jednym z kryteriów ustalania kategorii przejazdu, a co za tym idzie jego zabezpieczenia. Czekamy na odpowiedź - podkreśla Jacek Oskarbski.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • UNRUGA!!!! (1)

    Po remontują dobra ulicę Unruga - jak i o powierzchnie, system jazdy i zero wypadków?????!!!! A bosmańska u góry leży i kwiczy!!!! Koniec estakady na pogórzu zrobiony ale wyżej studzienka na studzience, na gorze skrzyżowanie rano, 15-16, i koło 18 korki!!! poszerzyć na dwa pasy!!!! nie mam jak??? wydaliście pozwolenia na budowę!!!! to teraz ludzie jakoś dojechać muszą!!!! wywłaszczyć teraz UM musi ludzi, którzy mieszkają koło skrzyżowania od lat i zacząć działać!!!! Było trzeba wcześniej myśleć!!! Ale po co Gdynianie powiedzą co macie zrobić!!!! To po co tam w Urzędach siedzicie??!?!!?!?!!?!?!?!

    • 3 0

    • a to było na prośbę mieszkańców i to uzasadnioną

      A to było właśnie na wnioosek mieszkańców - petycja z tysiącem podpisów......
      Dzieci idą do szkoły - były wypadki...

      • 0 0

  • DZIKI ZACHÓD (2)

    Naszym geniuszom inżynierii ruchu (geniuszom - bo opracowanie koncepcji ruchu drogowego w Gdyni w czasie zlotu żaglowców Prezydent Szczurek zlecił zewnętrznej firmie za setki tysięcy zł.; ciekawe czy to dlatego, że nie wierzył w geniusz Pana Oskarbskiego, czy dla łatwego wyprowadzenia kasy. Polecam uwadze ABC.) warto by zasponsorować wycieczkę do tak zacofanego i mało cywilizowanego miasta jak Paryż, ten Paryż co leży we Francji nad Loarą. Czy wiecie moi mili, że tam nie ma ani jednego znaku "dojazd do ulicy głównej"? Obowiązuje "prawa wolna". Ten znak stoi tylko przy wjeżdzie na obwodnicę miasta - drogę szybkiego ruchu.

    • 2 0

    • pomyłka

      Wydział Inżynierii Ruchu nie jest odpowiedzialny za tymczasową organizację ruchu drogowego....od tego jest Żarząd Dróg i Zieleni

      • 0 0

    • ??

      a co to jest znak "dojazd do ulicy głównej??"

      • 0 0

  • Masakra

    to skrzyżowanie 10 Lutego z Dworcową - wjazd od strony ulicy Podjazd dla ludzi o mocnych nerwach lub żądnych silniejszych wrażeń

    • 2 0

  • Patrząc na to jak ludzie przestrzegają zielonych strzałek to lepiej żeby było ich jak najmniej.

    • 0 0

  • Zjazd z estakady na oksywie

    generalnie panuje tam zasada - kto pierwszy ten lepszy.

    • 0 0

  • Dziury na Osiedlu Pustki Cisowskie w Gdyni

    Jestem osobą poruszającą się o kuli i jak chodzę po osiedlu widzę ile jest barier architektonicznych, dziurawych chodników, wysokich krawężników.

    Mieszkam w Gdyni na osiedlu Pustki Cisowskie.

    Na przykład róg ulic Jaskółczej i Chabrowej jest DUŻY paskudny krawężnik. Jest też sporo dziurawych chodników i wysokich krawężników na całym osiedlu.

    Brak Połączenia osiedla u ulicą Kcyńską. Bardzo fatalny stan ulicy Jaskółczej, jedynej drogi która w razie awarii odetnie Nas od cywilizacji

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • PAN DOKTOREK OSKARBSKI (1)

    Czytając artykuł od razu nasuwa się jedna kwestia, która w Gdyni funkcjonuje od czasu, kiedy stołek w wydziale inżynierii pseudo- ruchu sprawuje kochany Pan Oskarbski. Jak czytelnicy lub inne osoby coś proponują to albo coś jest już w fazie projektu, planach i pewnie za 100 lat będzie zrealizowane, albo jest niezgodne z przepisami, albo zostało przesłane do innego wydziału, bo to nie nasze.... boshe za co ja utrzymuję tych darmozjadów, przecież Gdynia pretenduje do miasta bezpiecznego, a przykładów na głupotę i pychę urzędniczą, mimo tylu już ofiar w ludziach nie brakuje na każdym kroku. A to nazwisko niech większość mieszkańców sobie zapamięta i wie kto jest za to odpowiedzialny. Szkoda tylko swojego czasu na przesyłanie ich swoich sugestii, bo trafiają one w większości do śmietnika lub niszczarki, przykre ale prawdziwe!!!

    • 0 1

    • no tak

      Proszę o szczegóły....

      • 0 0

  • Hutnicza

    przejazd przez tory na ulicy Hutniczej na wysokosci Piaskowej nie jest wcale zabojczy a pod pociagi wpadaja idioci ktorzy nie patrza na znaki ktore przed torami sa ustawione i widac je doskonale. Widocznosc nie jest wcale taka zl, wystarczy zwolnic lub sie zatrzymac i spojrzec w jedna i druga strone a poniewaz czestotliwosc poruszania sie pociagow po tym torowisku nie jest zbyt duza uwazam ze swiatla sa tam w zupelnosci nie potrzebne

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane