• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: czytelnicy proponują, drogowcy zmieniają

Michał Sielski
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków.

Po udanych zmianach w Gdańsku zaczynamy batalię o usprawnienie ruchu drogowego w Gdyni. Dziś pierwsze propozycje naszych czytelników - część z nich z pewnością zostanie zrealizowana.



Zmiany proponowane przez czytelników:

Kierowcy, którzy codziennie męczą się na tych samych skrzyżowaniach często mają wręcz genialne w swej prostocie pomysły, jak usprawnić ruch. Bywa, że wystarcza niewielka korekta, a jest szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej. Dlatego to właśnie im oddajemy głos.

- Najlepszym przykładem jest skrzyżowanie ulic Chwaszczyńskiej, Brzechwy i Gryfa Pomorskiego zobacz na mapie Gdyni. Jest tam dużo wypadków, bo mimo że ulice są szerokie, nie ma na nich namalowanych pasów ruchu. Jadący z ul. Gryfa Pomorskiego czesto dopiero wjeżdżając na skrzyżowanie włączają kierunkowskaz, co dla ludzi jadących z ul. Brzechwy jest mylące. Sytuację można rozwiązać minimalnie poszerzając jezdnię, robiąc trzy pasy ruchu - przekonuje nasz czytelnik pan Paweł.

Skrzyżowanie zostanie przebudowane. - Wymaga to zmian geometrii, czyli procesu inwestycyjnego. Projekt został już uzgodniony przez nasz wydział, w opracowaniu są projekty branżowe (uzbrojenie). Projekt znajduje się już na liście potrzeb inwestycyjnych - odpowiada Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu.

Nie każde rozwiązanie usprawniające ruch da się jednak wprowadzić. Na przeszkodzie stoją bowiem... przepisy. Tak będzie z postulowaną przez pana Marcina zmianą w Gdyni Redłowie. - Na zjeździe z ul. Wielkopolskiej na Drogę Różową zobacz na mapie Gdyni mogłaby się świecić zielona strzałka w lewo. W tym samym czasie, kiedy na wprost jest zielone - podkreśla pan Marcin.

- Sygnalizator dopuszczający skręt w lewo czy prawo - tzw. "zieloną strzałkę" - stosuje się wyłącznie przy sygnalizatorach ogólnych, tzn. niekierunkowych: gdy jest jeden sygnał na całym wlocie. W związku z tym nie można dowiesić tam "zielonej strzałki". Proponowane rozwiązanie koliduje bowiem z zapisami prawa oraz spowodowałoby pogorszenie bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

Jest też szansa na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. - Przejazd przez tory na ulicy Hutniczej zobacz na mapie Gdyni obok Piaskowej w Gdyni jest dosłownie zabójczy. Dlaczego pomimo fatalnej widoczności od strony Gdyni nadal nie ma tam świateł ostrzegających o nadjeżdżającym pociągu? Takie światła są na podobnym przejeździe obok Makro. Światła działają też na wielu przejazdach z małymi, wręcz polnymi drogami, a na tak ruchliwej miejskiej trasie wciąż ich brak! Nawet pełne ludzi autobusy R nie zwalniają w tym miejscu - denerwuje się pan Piotr.

Urzędnicy miejscy sygnalizatorów postawić nie mogą, bo ustawa o drogach publicznych wskazuje, że to zadanie kolei. Nie oznacza to jednak, że problem trafił na półkę z napisem "spychologia". - Wystosowaliśmy do PKP Zakład Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pismo o rozpatrzenie wykonania sygnalizacji świetlnej w obrębie przejazdu kolejowego. Dostarczyliśmy również wyniki pomiarów ruchu kołowego na wszystkich przejazdach kolejowych w Gdyni, co jest jednym z kryteriów ustalania kategorii przejazdu, a co za tym idzie jego zabezpieczenia. Czekamy na odpowiedź - podkreśla Jacek Oskarbski.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • Likwidować zielone strzałki! BYDŁO w samochodach nie potrafi z nich korzystać, więc trzeba je zabrać. Wtedy może docenią, jakie to ułatwienie pod warunkiem stosowania się do przepisów.

    • 1 1

  • pogórze

    skrzyżowanie na pogórzu ul.Płk Dąbka, Czernickiego, Szkolna (kierunek Suchy Dwór)... Jadąc ul.Płk Dąbka i chcąc skręcić w lewo lub jechać prosto na Suchy Dwór trzeba się wykazać wyczuciem i zimną krwią. Z prawej strony widoczność niewielka (od strony Kosakowa) nie pozwalająca bezpiecznie włączyć się do ruchu w tymże miejscu. Wg mnie zwykłe rondo znacznie ułatwiłoby już poruszanie się w tym miejscu.

    • 9 0

  • co wy gadacie

    w gdansku g.wno się dzieje tylko zmiany kosmetyczne nie rozwiazujace problemow. pieprza a nie robia. zamiast wiaduktów i tuneli robia objazdy i ucinaja temat. gdansk w godzinach szczytu jest nie do zniesienia.
    a jak jade do gdyni nie widze takich problemów. a pan panie michale sielski mógl by napisać konkretne zmiany jakie nastąpiły w gdańsku bo jakoś nie specjalnie widze!

    • 2 2

  • Wyjazd z Dąbrowy!!! (4)

    Dwa wyjazdy są kompletnie niedrożne: Skrzyżowanie Rdestowej i Nowowiczlińskiej - brak prawoskrętu! Zablokowany wyjazd z dzielnicy, w której mieszka tyle tysięcy ludzi! Na tym samym skrzyżowaniu - gdy wjeżdżamy od strony Gdyni - nie ma namalowanych pasów ruchu. Gdyby nie to, że kierowcy sami ustawiają się na domyślnych dwóch pasach - korki byłyby dwugodzinne. To skrzyżowanie przypomina mi przepychanku na ulicach arabskich... Dalej - na nowym, pięknym skrzyżowaniu za Tesco: brak prawoskrętu !!! To jest jakieś partactwo! Korki są kosmiczne nie tylko w godzinach szczytu.

    • 5 1

    • Zrobienie prawoskrętu miałoby sens, gdyby skręcający w prawo blokowali ruch pozostałym, a tak nie jest.

      • 0 0

    • na skrzyżowaniu Rdestowej z Nowowiczlińska - jadać z Gdyni - najlepiej sprawdziłaby się instytucja zielonej strzałki w lewo (o ile coś takiego można zrobić) - 90% mieszkańców wyjeżdżających z Rdestowej skręca w stronę Gdyni, nie w stronę Wiczlina i w tym czasie osoby wracające z Gdyni mogłyby spokojnie skręcać w Rdestową.

      • 0 0

    • Skręcający w prawo (1)

      nie blokują nic nikomu, ale gdyby był prawoskręt, to mogliby w ogóle wyjechać, zmniejszając tam korek o 2/3. A teraz - wystarczy że 1 auto chce jechać w lewo - i gigantyczny korek stoi, blokując kilkanaście samochodów chcących jechać w prawo.

      • 0 0

      • Przez większość czasu staliby na tym prawoskręcie i podobnie jak jadący prosto czekaliby, aż przestaną jechać pojazdy w kierunku poprzecznym mające zielone światło.

        • 0 0

  • (1)

    Do przerobienia skrzyżowanie Starodworcowa - Chwaszczyńska - Nałkowskiej. Rano i po południu masakra, bo nagminnie pomimo czerwonego na skrzyzowanie wjeżdzają debile i je tarasują w każdym kierunku.

    • 2 0

    • Jestem tam kilka razy dziennie i nie widzę problemów większych niż na innych skrzyżowaniach.
      Żadna przebudowa skrzyżowań nie zmniejszy liczby debili, tu pomoże tylko edukacja.

      • 0 2

  • A na AK i Łostowickiej dalej brak zielonego prawoskrętu równocześnie z przejazdem na wprost! (1)

    Kto jest za to odpowiedzialny !! Rano - tragedia !!

    • 2 1

    • Rysiu to chyba rzadko jeździsz. Jak nie ma pieszych na przejściu to skręt w prawo wyświetla się razem z jazdą na wprost. A jak są piesi to sorry Winnetou, też chyba mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię.

      • 0 0

  • morska/wiejska

    Skrzyzowanie ul Morskiej z ul. Wiejska przy skrecie slaba widocznosc, czy nadjezdza cos z przeciwnej str. wystarczyloby ustawic lustra.

    • 1 1

  • Hutnicza (1)

    POPIERAM !!! nie raz już zdarzała się sytuacja że R-ka przejechała przed pociągiem ledwie unikając zderzenia !!!

    • 4 1

    • Hutnicza

      A czy na takim przejeździe nie powinien przed składem wyjść koleś z chorągiewką???

      • 0 0

  • Skrzyżowanie Kartuska z Morską w Chylonii (1)

    To jest rzecz do zrobienia.

    • 5 1

    • racja

      mieszkałem w tej okolicy kilka lat i widziałem masę wypadków. Skrzyżowanie to jest niesamowicie niebezpieczne. Zresztą wystarczy, że zobaczycie statystyki wypadków w tym miejscu. Liczby mówią same za siebie.
      Kolejnym feralnym miejscem jest wyjazd z dworca PKP w Gdyni centrum w stronę 10 lutego oraz ul. podjazd. jest tam bardzo dużo miejsca na bezkolizyjne rondo!

      p.s. Szczurosław za to wydał 16 mln na parkomaty dla dobra mieszkańców i chyba tylko Stevie Wonder widzi poprawę kwestii parkowania aut w Gdyni

      • 1 0

  • Światła na przejeździe kolejowym to dobry pomysł

    Trzeba jeszcze ludzi przekonać, że jak się palą takie światła, to mają się ZATRZYMAĆ, a nie jechać prosto pod pociąg.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane