• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: czytelnicy proponują, drogowcy zmieniają

Michał Sielski
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków.

Po udanych zmianach w Gdańsku zaczynamy batalię o usprawnienie ruchu drogowego w Gdyni. Dziś pierwsze propozycje naszych czytelników - część z nich z pewnością zostanie zrealizowana.



Zmiany proponowane przez czytelników:

Kierowcy, którzy codziennie męczą się na tych samych skrzyżowaniach często mają wręcz genialne w swej prostocie pomysły, jak usprawnić ruch. Bywa, że wystarcza niewielka korekta, a jest szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej. Dlatego to właśnie im oddajemy głos.

- Najlepszym przykładem jest skrzyżowanie ulic Chwaszczyńskiej, Brzechwy i Gryfa Pomorskiego zobacz na mapie Gdyni. Jest tam dużo wypadków, bo mimo że ulice są szerokie, nie ma na nich namalowanych pasów ruchu. Jadący z ul. Gryfa Pomorskiego czesto dopiero wjeżdżając na skrzyżowanie włączają kierunkowskaz, co dla ludzi jadących z ul. Brzechwy jest mylące. Sytuację można rozwiązać minimalnie poszerzając jezdnię, robiąc trzy pasy ruchu - przekonuje nasz czytelnik pan Paweł.

Skrzyżowanie zostanie przebudowane. - Wymaga to zmian geometrii, czyli procesu inwestycyjnego. Projekt został już uzgodniony przez nasz wydział, w opracowaniu są projekty branżowe (uzbrojenie). Projekt znajduje się już na liście potrzeb inwestycyjnych - odpowiada Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu.

Nie każde rozwiązanie usprawniające ruch da się jednak wprowadzić. Na przeszkodzie stoją bowiem... przepisy. Tak będzie z postulowaną przez pana Marcina zmianą w Gdyni Redłowie. - Na zjeździe z ul. Wielkopolskiej na Drogę Różową zobacz na mapie Gdyni mogłaby się świecić zielona strzałka w lewo. W tym samym czasie, kiedy na wprost jest zielone - podkreśla pan Marcin.

- Sygnalizator dopuszczający skręt w lewo czy prawo - tzw. "zieloną strzałkę" - stosuje się wyłącznie przy sygnalizatorach ogólnych, tzn. niekierunkowych: gdy jest jeden sygnał na całym wlocie. W związku z tym nie można dowiesić tam "zielonej strzałki". Proponowane rozwiązanie koliduje bowiem z zapisami prawa oraz spowodowałoby pogorszenie bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

Jest też szansa na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. - Przejazd przez tory na ulicy Hutniczej zobacz na mapie Gdyni obok Piaskowej w Gdyni jest dosłownie zabójczy. Dlaczego pomimo fatalnej widoczności od strony Gdyni nadal nie ma tam świateł ostrzegających o nadjeżdżającym pociągu? Takie światła są na podobnym przejeździe obok Makro. Światła działają też na wielu przejazdach z małymi, wręcz polnymi drogami, a na tak ruchliwej miejskiej trasie wciąż ich brak! Nawet pełne ludzi autobusy R nie zwalniają w tym miejscu - denerwuje się pan Piotr.

Urzędnicy miejscy sygnalizatorów postawić nie mogą, bo ustawa o drogach publicznych wskazuje, że to zadanie kolei. Nie oznacza to jednak, że problem trafił na półkę z napisem "spychologia". - Wystosowaliśmy do PKP Zakład Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pismo o rozpatrzenie wykonania sygnalizacji świetlnej w obrębie przejazdu kolejowego. Dostarczyliśmy również wyniki pomiarów ruchu kołowego na wszystkich przejazdach kolejowych w Gdyni, co jest jednym z kryteriów ustalania kategorii przejazdu, a co za tym idzie jego zabezpieczenia. Czekamy na odpowiedź - podkreśla Jacek Oskarbski.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • Wyjazd z Dąbrowy

    z ulicy Nowowiczlińskiej proponuję zrobić bezpośredni zjazd na obwodnicę. Może to rozładowałoby tworzące się tam w godzinach szczytu korki?

    • 6 1

  • Po udanych zmianach w Gdańsku???

    Że co?! Te światła przy budynku LOT, dzięki którym korek na Al. Zwycięstwa w stronę Pruszcza zaczyna się przy czołgu, to udana zmiana? Współczuję mieszkańcom Gdyni...

    • 1 6

  • Pomysł jest zacny, ale (2)

    bezpieczniej, SZYBCIEJ oraz płynnie będzie dopiero wtedy, kiedy 'nagnie' się nieco mentalność i zachowania kierowców na drogach!
    Przykład pierwszy:
    Ruszam spod świateł - w oddali widzę kolejne światła umieszczone NAD drogą (tak żeby było widać z daleka) - jest czerwone. Tak więc jest to dla mnie sygnał - spokojnie bombardier! Jedź powoli, dostosuj prędkość do sygnalizacji tak, żeby w momencie dojechania do skrzyżowania światło było już zielone, a ty bez hamowania przejedziesz przez skrzyżowanie.
    Niestety. Nie wszyscy tak myślą. ZAWSZE znajdzie się 'korkorób', który 'testuje' przyspieszenie swego stalowego konia, bo on musi być pierwszy na światłach. Na efekty nie trzeba długo czekać - Światła w oddali, przy których stało kilka aut, teraz są zapchane przez 'szybkich i wściekłych', którzy zanim ruszą, powodują zator i chcąc nie CHCĄC MUSZĘ HAMOWAĆ I SIĘ PONOWNIE ZATRZYMAĆ. WYJDĘ I NASTUKAM!

    Przykład drugi:
    Próżność i urażona kierowców, którzy traktują swoje auto jako protezę chu*.
    Sztandarowy przykład: Próbowaliście kiedyś zmienić pas przed skrzyżowaniem? Spróbujcie to się dowiecie o co chodzi.

    • 13 3

    • Ale ty cienki jesteś... po twoich wypowiedziach widać, że nie bardzo sobie radzisz za kierownicą...

      • 1 3

    • bombardier - widać że jesteś zwykłą drogową ciotą.

      • 2 2

  • Gdańsk - skrzyżowanie Czarny Dwór z HALERA

    http://mapa.trojmiasto.pl/?x=-74.15&y=69.1&zoom=1
    Dochodzi do wielu wypadków - wprowadzenie świateł kierunkowych skręcającym w lewo znacząco poprawiłoby bezpieczeństwo. Dodatkowo zaraz za tym skrzyżowaniem jest przejście dla pieszych - mało używane, a z sygnalizatorem - przez co samochody nie mogą opuścić skrzyżowania - wystarczy przycisk dla pieszych. Dodatkowo puszczenie ścieżki rowerowej z drugiej strony ulicy Hallera między Chrobrego i Czarnym Dworem,a przejście na drugą stronę Hallera za opisanym skrzyżowaniem.

    • 4 0

  • za długie światła przy rafinerii

    Do zmiany jest czas sygnalizacji świtlnej przy rafinerii na ul. Warszawskiej. Tam się korkuje codziennie w obie strony, a światła trzymają ruch. Mogłyby być o połowę krótsze na wyjazd z rafinerii.

    • 0 0

  • skrzyżowanie Bażyńskiego z Wita Stwosza (1)

    nie ma tygodnia, żeby nie dochodziło tam do stłuczki lub wypadku. Ustawiono pleksę na przystanku tramwajowym, która bardzo ogranicza widoczność.

    • 4 0

    • Ta pleksa juz dawno wypłowiała i jest mleczna

      i nic przez to nie widać. Panowie czas na zmianę starej pleksi!

      • 0 0

  • Cztery samochody zderzyły się na skrzyżowaniu równorzędnym (1)

    Wszystkie pojazdy należały do tzw. uprzywilejowanych w ruchu drogowym - były to bowiem karetka pogotowia ratunkowego, straż pożarna, wojskowa służba wewnętrzna i policja. Kto odpowiada za wypadek?
    - Żydzi.

    • 14 0

    • zarąbiste :-D

      • 0 0

  • oznaczenia ulic na skrzyżowaniach

    Oprócz poprawy nawierzchni większości ulic w Gdyni, konieczne jest postawienie tablic z nazwami ulic na każdej, nawet najmniejszej krzyżówce. W Rumi już są takie oznaczenia, a Gdynia daleko w polu! W wielu miejscach korkuje się ze względu na brak pasów dla skręcających np. w lewo przed estakadą w stronę Chyloni. To samo jest z wjazdami na przejazdy kolejowe, na Chylońskiej, środkowy przejazd, z powodu braku takiego pasa korkuje się cała ulica. Dodatkowo brak jest w Gdyni objazdów, cokolwiek się wydarzy na ulicy Morskiej, momentalnie tworzy się gigantyczny korek, niestety nie ma innej drogi przejazdu w niektórych miejscach.

    • 5 0

  • chwarznienska (2)

    dodatkowy pas do jazdy na wprost na skrzyżowaniu Chwarznienskiej z obwodnicą i może nie mielibyśmy korków od samego Witomina.

    • 9 0

    • przestań rozpowiadać głupoty na całe trójmiasto, przecież w Gdyni nie ma korków (1)

      a ludzie na chwarznienieńskiej stoją w lesie, bo grzybów szukają

      • 2 0

      • Nie ma korkuw, ale som kongestje. Tak pisało pare dni temu nazad.

        • 0 0

  • Juz dzis prosze o policzenie ilosci pieszych korzystajacych z kladki.... (2)

    Poza meczami- ilu pieszych bedzie korzystalo na codzien z nowej kladki nad trasa Rozowa??? Inwestycja na wyrost i wymuszona przez tow.Zajaca- prezesa Rugby Arka Gdynia, tow. Zajac zawsze lubil szpan i pokazywanie co to nie Ja {tylko nie za swoje} ...Wydaje sie ze sa pilniejsze i bardziej potrzebne inwestycje tego typu w miescie np. kladki i podziemne przejscia chociazby na Al. Zwyciestwa czy Morskiej,tunel lub wiadukt {na poczatku mogla by byc kladka }nad przejazdem kolejowym na Puckiej! A wracajac do kladki nad Rozowa , to wydaje sie ze jezeli juz :- to mogla byc wiele skromniejsza i zbudowana o polowe mniejszym kosztem !...

    • 8 6

    • W biurowcach przy Łużyckiej pracuje sporo ludzi, firmy się rozwjają, tubylcy z Redłowa do CH Wzgórze-spacerem/rowerem nareszcie

      dostępnie Jeżeli poświęci ją ksiądz k. kat. to znaczy że nie liczono się z kosztami... ;)

      • 1 1

    • Uważam, że kładka bardzo przyda się, gdyż po "tamtej" stronie torów jest bardzo słaba komunikacja miejska a po "tej" bardzo dobra. Teraz będzie można dojeżdżać do PPNT i przechodzić kładką na Łużycką.

      Jest też nadzieja, że usprawni poruszanie się rowerem.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane