• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: czytelnicy proponują, drogowcy zmieniają

Michał Sielski
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przez ul. Hutniczą dochodzi do tragicznych wypadków.

Po udanych zmianach w Gdańsku zaczynamy batalię o usprawnienie ruchu drogowego w Gdyni. Dziś pierwsze propozycje naszych czytelników - część z nich z pewnością zostanie zrealizowana.



Zmiany proponowane przez czytelników:

Kierowcy, którzy codziennie męczą się na tych samych skrzyżowaniach często mają wręcz genialne w swej prostocie pomysły, jak usprawnić ruch. Bywa, że wystarcza niewielka korekta, a jest szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej. Dlatego to właśnie im oddajemy głos.

- Najlepszym przykładem jest skrzyżowanie ulic Chwaszczyńskiej, Brzechwy i Gryfa Pomorskiego zobacz na mapie Gdyni. Jest tam dużo wypadków, bo mimo że ulice są szerokie, nie ma na nich namalowanych pasów ruchu. Jadący z ul. Gryfa Pomorskiego czesto dopiero wjeżdżając na skrzyżowanie włączają kierunkowskaz, co dla ludzi jadących z ul. Brzechwy jest mylące. Sytuację można rozwiązać minimalnie poszerzając jezdnię, robiąc trzy pasy ruchu - przekonuje nasz czytelnik pan Paweł.

Skrzyżowanie zostanie przebudowane. - Wymaga to zmian geometrii, czyli procesu inwestycyjnego. Projekt został już uzgodniony przez nasz wydział, w opracowaniu są projekty branżowe (uzbrojenie). Projekt znajduje się już na liście potrzeb inwestycyjnych - odpowiada Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu.

Nie każde rozwiązanie usprawniające ruch da się jednak wprowadzić. Na przeszkodzie stoją bowiem... przepisy. Tak będzie z postulowaną przez pana Marcina zmianą w Gdyni Redłowie. - Na zjeździe z ul. Wielkopolskiej na Drogę Różową zobacz na mapie Gdyni mogłaby się świecić zielona strzałka w lewo. W tym samym czasie, kiedy na wprost jest zielone - podkreśla pan Marcin.

- Sygnalizator dopuszczający skręt w lewo czy prawo - tzw. "zieloną strzałkę" - stosuje się wyłącznie przy sygnalizatorach ogólnych, tzn. niekierunkowych: gdy jest jeden sygnał na całym wlocie. W związku z tym nie można dowiesić tam "zielonej strzałki". Proponowane rozwiązanie koliduje bowiem z zapisami prawa oraz spowodowałoby pogorszenie bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

Jest też szansa na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. - Przejazd przez tory na ulicy Hutniczej zobacz na mapie Gdyni obok Piaskowej w Gdyni jest dosłownie zabójczy. Dlaczego pomimo fatalnej widoczności od strony Gdyni nadal nie ma tam świateł ostrzegających o nadjeżdżającym pociągu? Takie światła są na podobnym przejeździe obok Makro. Światła działają też na wielu przejazdach z małymi, wręcz polnymi drogami, a na tak ruchliwej miejskiej trasie wciąż ich brak! Nawet pełne ludzi autobusy R nie zwalniają w tym miejscu - denerwuje się pan Piotr.

Urzędnicy miejscy sygnalizatorów postawić nie mogą, bo ustawa o drogach publicznych wskazuje, że to zadanie kolei. Nie oznacza to jednak, że problem trafił na półkę z napisem "spychologia". - Wystosowaliśmy do PKP Zakład Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pismo o rozpatrzenie wykonania sygnalizacji świetlnej w obrębie przejazdu kolejowego. Dostarczyliśmy również wyniki pomiarów ruchu kołowego na wszystkich przejazdach kolejowych w Gdyni, co jest jednym z kryteriów ustalania kategorii przejazdu, a co za tym idzie jego zabezpieczenia. Czekamy na odpowiedź - podkreśla Jacek Oskarbski.

Czekamy na wasze pomysły

Jak udrożnić skrzyżowania, zmienić organizację ruchu, a może nawet przeprogramować sygnalizację świetlną lub przebudować skrzyżowania? Piszcie: m.sielski@trojmiasto.pl, czekamy na pomysły, które przekażemy urzędnikom, odpowiedzialnym za ruch drogowy w Trójmieście.

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • Zgadza sie tym bardziej ze kawalek dalej jest wiadukt nad przystankiem kolejki Gdynia -Redlowo !.

    • 0 3

  • A brak pasow skretu z Morskiej na Estakade Kwiatkowskiego , dlaczego nie zrobiono tego od razu ?????????????????????.

    • 0 1

  • Wielkopolska LEWOSKRĘTY na wysokości wrocławskiej!!! natychmiast. (1)

    i placu górnośląskiego.

    • 4 1

    • Po co? Tam bardzo mało aut skręca w lewo. Nie przesadzajmy, że każdy skręcający samochód nie może wstrzymać na moment innych.

      • 0 1

  • Jakie zmiany w Gdańsku - co za bzdura!

    Chyba że piszecie o zamknięciu przejazdu wiaduktem przy Błędniku z Jana z Kolna na al. Zwycięstwa!
    Tak gorąco prosili oto mieszkańcy że urzędasy zamknęli ten wiadukt zaraz po pierwszej prośbie!
    Gdzie my do budowy tunelu pod kanałem Motławy, do budowy obwodnicy; jeśli nie można pobudować nowego wiaduktu. A to przecież tuż obok stoczni a stoczniowcy się nudzą - mogli by wybudować ten wiadukt zamiast palić opony (i głupa!)

    • 4 1

  • Postawic znak stop przy wjeździe na Kwiatkowskiego z Unruga (przy kościele) Codziennie dochodzi tam do wymuszeń pierwszeństwa. Nagminnie robią to kierowcy autobusów powodując ogromne zagrożenie.

    Koniecznie przebudowac skrzyzowanie Kwiatkowskiego/Płk Dąbka. Juz teraz tworza się gigantyczne zatory w godz popołudniowych

    • 3 0

  • sygnalizacji skrzyżowanie ul. Harcerskiej z Al. Zwycięztwa (1)

    nie wiem czy ktoś zauważył, że sygnalizacja w tym miejscu pali się 24h/7 dni w tygodniu, nawet gdy na głownych skrzyżowaniach w Gdyni miga już pomorańczowe światło? nie ma dnia, żeby jadąc z Gdańska nie zatrzymać się w tym miejscu na czerwonym...i non stop korek w tym mijescu...
    Ponadto nowo wyremonrowane skrzyżowanie w Orłowie przed Klifem - dodane na pasy skrętu, a są większe korki niż były przedtem, sygnalizacja czerwona pali się za dlugo i zupełnie nie potrzebnie...

    • 2 1

    • Gdynianko!

      Ostatnio inzynieria ruchu zmieniła sterownik sygnalizacji świetlnej, i już jest inaczej. Światła dla pieszych są na przyciski, a wjazd z harcerskiej - zielone światło uruchamia videodetektor (kamera).

      Jeśli chodzi o skrzyżowanie przed Klifem, to dlatego sygnalizacja czerwona pali się dłużej, bo lewoskręty mają własne fazy świateł :).

      PS. Na wszystkich sygnalizacjach na drogach głównych, palą się światła całą dobę, a nie pomarańczowe światła jak ty jeździsz?

      • 0 0

  • Pustki Cisowskie. (1)

    Dlaczego leżące przy obwodnicy Pustki Cisowskie nie mają bezpośredniego wyjazdu na obwodnicę. Ulica Jaskółcza (fatalny stan techniczny, bez zatok autobusowych) to za mało aby cały ruch z Pustek i z kierunku Koleczkowa i Wiczlina mógł w miarę płynnie, poprzez ulicę Kartuską dotrzeć do ul. Morskiej i przy okazji niepotrzebnie dodatkowo blokować skrzyżowania: Morska-Kartuska i Morska-Obwodnica.

    • 3 0

    • S6

      bo to jest droga ekspresowa, a nie uliczka osiedlowa, na którą można zrobić wjazdy co 30m

      • 1 0

  • Może mi ktoś powiedzieć, gdzie szukać tych "udanych" zmian w Gdańsku?

    • 1 1

  • Apropo różowej .....

    Trzeba tam zbudować skrzyżowanie dwu-poziomowe. To z pewnością rozładuje wszystkie korki w Redłowie i zwiększy bezpieczeństwo ruchu. Ale kto miałby na takie rozwiązanie pieniądze...... UE

    PS. Skrzyżowanie Al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej jest jednym z najważniejszych w Gdyni i dlatego też powinno być dwupoziomowe.

    • 1 0

  • To zdjęcie to gdzieś w Rosji wykonano?

    czy na Białorusi?

    a może po prostu w Gdyni?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane