- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (442 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (146 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdynia: jest tunel, chcą przejścia dla pieszych
O stworzenie przejścia naziemnego na ul. Morskiej na wysokości Denhoffa obok tunelu podziemnego w Gdyni wnioskują działacze Miasta Wspólnego. - W okolicy jest szkoła, będzie lodowisko, a Grabówek zamieszkuje dużo osób starszych, więc warto spróbować - przekonują. ZDiZ odpowiada, że analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Alternatywa dla tunelu
Do Zarządu Dróg i Zieleni trafił wniosek, by na wysokości ulicy Denhoffa wyznaczyć przejście naziemne przez ulicę Morską, które byłoby alternatywą dla tunelu.
- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na Targowej czy al. Jerozolimskich poprawiając komfort życia mieszkańców - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Zaznacza, że przykłady z innych miast wskazują, że w czasie szczytu korki i prędkość komunikacyjna jest taka sama, a poza szczytem straty w czasie przejazdu są znikome. Ci, którzy nie chcieliby czekać na zmianę świateł, mogliby dalej korzystać z tunelu.
W przyszłości dojście do lodowiska
Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko. Dodatkowa "zebra" byłaby ułatwieniem dla młodych, ale także dla starszych w dużej części zamieszkujących Grabówek. Dziś, by przedostać się na drugą stronę ulicy muszą schodzić schodami. O montażu windy nikt z urzędników nie wspomina.
Wnioskodawcy szansy na zmiany upatrują też w dokumentach przyjętych przez radnych miasta.
- Niedawno rada miasta przyjęła strategię rozwoju do roku 2030, która zakłada m.in. dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych - podkreśla Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
Urzędnicy: widzimy sens, trwają analizy
Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że analizy w tej sprawie już trwają, a wnioskodawcy powinni być dobrej myśli. Przejście mogłoby się pojawić w 2018 roku, choć nic nie zostało jeszcze przesądzone.
- Sprawa była omawiana na ostatnim kolegium prezydenckim. Rzeczywiście, wydaje się, że jest potrzebne, zwłaszcza w związku z planami inwestycyjnymi miasta. Na pewno potrzebna byłaby sygnalizacja świetlna oraz połączenie kładki z nowym przejściem. Analizujemy to rozwiązanie, biorąc je pod uwagę - opowiada Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni.
O podobnych staraniach coraz częściej słychać w Gdańsku. W ostatnich dniach ośmioro radnych miasto powtórnie zaapelowało do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Czytaj więcej o apelu radnych Gdańska.
Miejsca
Opinie (272) 4 zablokowane
-
2017-09-10 13:02
Dla życia (1)
Wszędzie poza Polską stawia się na rozwiązania przejść bezkolizyjnych.
Nawet w RPA wolą wydać więcej i nie zmywać krwi z asfaltu.
Piesi i kierowcy spieszą się.
Ludzie popełniają błędy w pośpiechu, nie pozwólcie żeby płacili życiem za pośpiech.- 0 1
-
2017-09-10 13:37
Po pierwsze: RPA ma kopalnie diamentów i złota, więc stać Ich, aby co kilkanaście lat, kompletnie zmieniać system organizacji ruchu w całej aglomeracji.
Po drugie: Wydaje mi się, że dyskusja zawęziła się do jednego przejścia, a jest potrzeba uregulowania ruchu pieszo kołowego.
Poniżej sugeruję takie rozwiązanie, za cenę: wymalowania pasów, położenia kilkudziesięciu płyt chodnikowych na pasie rozdzielającym jezdnię i kilkuset godzin pracy programisty przy zharmonizowaniu świateł na całej ul. Morskiej.
Morskiej- 0 1
-
2017-09-10 13:12
Przejście przez Morską koło Danhofa.
Ruch na ul.Morskiej odbywa się "skokowo" w związku z już istniejącymi przejściami ze sterowaniem światłami (Jest ich od dworca głównego, do granic Gdyni kilkanaście). Śmiem sądzić, że dodanie jeszcze jednego, niczego nie zmieni, jeżeli będą logicznie zsynchronizowane.
Moja skromna propozycja to: Wszystkie ZIELONE "zapalają się jednocześnie, ale świecą się tak długo, aż odcinek drogi za nimi napełni się (Są pod jezdnią czujniki przejeżdżających pojazdów), ale nie dłużej, aż zbliży się pierwszy pojazd zpoprzednich świateł.- 0 2
-
2017-09-10 22:32
To zróbcie tunele dla aut...
Mi to nie przeszkadza.
A nie przepraszam! To przecież za drogo dla miasta pewnie!
Czy oby napewno o bezpieczeństwo chodzi?- 1 0
-
2017-09-11 05:35
BREDZENIE
Po co kładka jak jest tunel? Ewentualnie można przedłużyć POMOST. Ulica Morska ma zabudowę przeważnie po jednej stronie. Sto razy pilniejszy i ważniejszy jest tunel lub kładka dla pieszych przez tory na ul.Puckiej przy ul. Chylońskiej. Tam tysiące ludzi przebiega codziennie przez tory do pętli autobusowej na ul. Krzywoustego. Tam są wypadki. Myślenie panowie. Myślenie.
- 0 1
-
2017-09-11 05:57
Tak jest dobrze zostawcie to i nawet nie róbcie złudzeń durnym ludziom ze te ich głupie pomysły traktujecie serio
- 1 0
-
2017-09-22 19:45
tunel
wyjscia z tunelu powinny posiadać ruchome schody, to byłaby poprawa i ulga dla pieszych. Na dół schody, do góry schody ruchome. W Sztokholmie wszystkie wyjścia z metra mają schody ruchome i windy. Dlaczego U nas tylko markety mogą mieć ruchome schody? !
- 1 0
-
2019-03-03 18:39
dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe
Jakie perony? W Gdyni tramwajowe?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.