• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jest tunel, chcą przejścia dla pieszych

Patryk Szczerba
8 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa. Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa.

O stworzenie przejścia naziemnego na ul. Morskiej na wysokości Denhoffa zobacz na mapie Gdyni obok tunelu podziemnego w Gdyni wnioskują działacze Miasta Wspólnego. - W okolicy jest szkoła, będzie lodowisko, a Grabówek zamieszkuje dużo osób starszych, więc warto spróbować - przekonują. ZDiZ odpowiada, że analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.



Czy powinno przybywać naziemnych przejść na głownych arteriach?

Obecnie dwie strony ul. Morskiej w tym miejscu łączy tunel. Znajduje się przy kładce łączącej ulicę z przystankiem SKM Stocznia zobacz na mapie Gdyni. W okolicy jest przystanek komunikacji miejskiej. Teoretycznie, wszystko jest na swoim miejscu, ale społecznicy z Miasta Wspólnego przekonują, że może być lepiej, bezpieczniej i wygodniej zwłaszcza dla pieszych, o których powinno myśleć się w pierwszej kolejności.

Alternatywa dla tunelu

Do Zarządu Dróg i Zieleni trafił wniosek, by na wysokości ulicy Denhoffa wyznaczyć przejście naziemne przez ulicę Morską, które byłoby alternatywą dla tunelu.

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na Targowej czy al. Jerozolimskich poprawiając komfort życia mieszkańców - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Zaznacza, że przykłady z innych miast wskazują, że w czasie szczytu korki i prędkość komunikacyjna jest taka sama, a poza szczytem straty w czasie przejazdu są znikome. Ci, którzy nie chcieliby czekać na zmianę świateł, mogliby dalej korzystać z tunelu.

W przyszłości dojście do lodowiska

Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko. Dodatkowa "zebra" byłaby ułatwieniem dla młodych, ale także dla starszych w dużej części zamieszkujących Grabówek. Dziś, by przedostać się na drugą stronę ulicy muszą schodzić schodami. O montażu windy nikt z urzędników nie wspomina.

Wnioskodawcy szansy na zmiany upatrują też w dokumentach przyjętych przez radnych miasta.

- Niedawno rada miasta przyjęła strategię rozwoju do roku 2030, która zakłada m.in. dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych - podkreśla Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
Tunel nie zmieniłby swojej roli. Tunel nie zmieniłby swojej roli.
Urzędnicy: widzimy sens, trwają analizy

Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że analizy w tej sprawie już trwają, a  wnioskodawcy powinni być dobrej myśli. Przejście mogłoby się pojawić w 2018 roku, choć nic nie zostało jeszcze przesądzone.

- Sprawa była omawiana na ostatnim kolegium prezydenckim. Rzeczywiście, wydaje się, że jest potrzebne, zwłaszcza w związku z planami inwestycyjnymi miasta. Na pewno potrzebna byłaby sygnalizacja świetlna oraz połączenie kładki z nowym przejściem. Analizujemy to rozwiązanie, biorąc je pod uwagę - opowiada Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni.
O podobnych staraniach coraz częściej słychać w Gdańsku. W ostatnich dniach ośmioro radnych miasto powtórnie zaapelowało do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska w ramach inwestycji Forum Gdańsk.

Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.

Czytaj więcej o apelu radnych Gdańska.

Miejsca

Opinie (272) 4 zablokowane

  • zlikwidowac nowe swiatla na Kieleckiej !

    • 5 2

  • ruchomy cel

    Przejscie jest potrzebne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Samochodziarze beda mieli ruchome cele ....ale bedzie sie dzialo...bedzie o czym pisac .....wiecej pracy dla policji....super idea

    • 2 4

  • Wychodząc z założenia pomyslodawcow

    i oceniających najlepiej byłoby zamknąć ulicę i byłby to może dobry pomysł gdybyśmy mieli przelotowe ulice alternatywne ale nikt nie wpadł na pomysł by je zbudować. Przez działania władz Gdynii miasto jest obecnie nieprzejezdne a dzięki powyższym pomysłom będzie jeszcze gorzej nic nie pozostanie jak się z tąd wyprowadzić

    • 3 1

  • No kolejni idioci... najlepiej zrobić jeszcze im chodnik na obwodnicy albo i autostradzie lub ścieżkę rowerową z Gdyni do Gdańska środkowym pasem... ludzie wgl przestają myśleć

    • 3 3

  • Gdynia miasto na Twoją starość

    Gdynia to najlepsze miejsce na Twoją starość, od 1997 roku mamy tę samą władzę. Starzeje się ona z nami, daj Pani Boże by Wojciech na przewodził do swej późnej starości, a potem jego następcy. Ludzie starzy mają swoje centrum seniora w centrum miasta. Wojciech zrobił to dla nas mieszkańców miasta. W plebiscycie na gdynianina stulecia wyprzedzi Antoniego Abrahama czy Wójta Radkego.

    • 3 0

  • Gdynia miasto swiaye (1)

    Swiatla co sto metrow,ale jeszcze kilka wiecej przyjme z radoscia.uwielbiam stac w korkach wracajac z pracy.

    • 3 2

    • Najlepiej zrobić autostradę z twego miejsca zamieszkania do twojego miejsca pracy !

      Co tam piesi czy inni kierowcy chcący się włączyć do ruchu z bocznej ulicy !

      • 1 1

  • Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko....

    Tym bardziej powinien zostać tunel dla bezpieczeństwa dzieci ...

    • 3 3

  • Polska jest jeszcze mocno w tyle za Zachodem, ale (2)

    cieszy fakt, że w ogóle tego typu dyskusje są podejmowane i że podobne tematy mają poparcie

    piesi (ludzie, którzy chcą wygodnie żyć w mieście) jednoczą się, żeby walczyć o swoje, bo przez lata byli spychani na margines. Kierowcy tylko szczekają i patrzą na wszystko przez pryzmat SWOJEJ straty czasu i SWOJEJ wygody, a to oni, nie kto inny, tworzą korki. Nie światła, nie piesi, nie rowerzyści.

    • 3 10

    • Jakie poparcie? Miasto Wspólne to jest kilkanaście osób, nie więcej

      Po prostu są efektywni w wymuszaniu na urzędnikach takich działań, ale niech do wyborów pójdą to zobaczą, jakie mają pomysły.

      • 2 1

    • Kierowcy to też ludzie. I też chcą wygodnie żyć w mieście.

      • 1 0

  • (1)

    Najgorsze jest jak ktoś siedzi, się nudzi i wymyśla chore rozwiązania....

    • 6 3

    • bardzo dobre rozwiazania

      • 2 1

  • Dość terroru leni w samochodach. Wasze sugestie budowy tuneli i kładek dla pieszych to można

    o kant stołu rozwalić.
    Bo skąd władza weźmie kasę na napęd licznych wind dla obsługi: niepełnosprawnych, starszych, ludzi z ciężkimi bagażami, rodziców z wózkami itp. ?
    Od was w postaci zwiększonego podatku od nieruchomości.
    Zatem jak w normalnych krajach tunele powinny być ale dla samochodów (lub w głębokich wykopach nad którymi powinny być przerzucone w poziomie gruntu szerokie wiadukty - kładki dla pieszych.
    Tunele na niezbędnych odcinkach powinny być budowane przez zrobienie głębokich wykopów i przykryte betonowymi płytami. Koszt napędu wentylacji jest dużo mniejszy od napędu wind (po min. 2 sztuki na tunel lub kładkę dla pieszych) i przez lata eksploatacji użytkowanie wraz z budową tuneli dla aut będzie mniejsze.
    Przejścia naziemne - koszt sygnalizacji jest dużo mniejszy od tuneli czy kładek dla pieszych.

    Więc nie będziecie godzić w mój interes ekonomiczny lenie samochodowe przez wzrost podatku od gruntu.

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane