• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jest tunel, chcą przejścia dla pieszych

Patryk Szczerba
8 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa. Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa.

O stworzenie przejścia naziemnego na ul. Morskiej na wysokości Denhoffa zobacz na mapie Gdyni obok tunelu podziemnego w Gdyni wnioskują działacze Miasta Wspólnego. - W okolicy jest szkoła, będzie lodowisko, a Grabówek zamieszkuje dużo osób starszych, więc warto spróbować - przekonują. ZDiZ odpowiada, że analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.



Czy powinno przybywać naziemnych przejść na głownych arteriach?

Obecnie dwie strony ul. Morskiej w tym miejscu łączy tunel. Znajduje się przy kładce łączącej ulicę z przystankiem SKM Stocznia zobacz na mapie Gdyni. W okolicy jest przystanek komunikacji miejskiej. Teoretycznie, wszystko jest na swoim miejscu, ale społecznicy z Miasta Wspólnego przekonują, że może być lepiej, bezpieczniej i wygodniej zwłaszcza dla pieszych, o których powinno myśleć się w pierwszej kolejności.

Alternatywa dla tunelu

Do Zarządu Dróg i Zieleni trafił wniosek, by na wysokości ulicy Denhoffa wyznaczyć przejście naziemne przez ulicę Morską, które byłoby alternatywą dla tunelu.

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na Targowej czy al. Jerozolimskich poprawiając komfort życia mieszkańców - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Zaznacza, że przykłady z innych miast wskazują, że w czasie szczytu korki i prędkość komunikacyjna jest taka sama, a poza szczytem straty w czasie przejazdu są znikome. Ci, którzy nie chcieliby czekać na zmianę świateł, mogliby dalej korzystać z tunelu.

W przyszłości dojście do lodowiska

Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko. Dodatkowa "zebra" byłaby ułatwieniem dla młodych, ale także dla starszych w dużej części zamieszkujących Grabówek. Dziś, by przedostać się na drugą stronę ulicy muszą schodzić schodami. O montażu windy nikt z urzędników nie wspomina.

Wnioskodawcy szansy na zmiany upatrują też w dokumentach przyjętych przez radnych miasta.

- Niedawno rada miasta przyjęła strategię rozwoju do roku 2030, która zakłada m.in. dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych - podkreśla Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
Tunel nie zmieniłby swojej roli. Tunel nie zmieniłby swojej roli.
Urzędnicy: widzimy sens, trwają analizy

Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że analizy w tej sprawie już trwają, a  wnioskodawcy powinni być dobrej myśli. Przejście mogłoby się pojawić w 2018 roku, choć nic nie zostało jeszcze przesądzone.

- Sprawa była omawiana na ostatnim kolegium prezydenckim. Rzeczywiście, wydaje się, że jest potrzebne, zwłaszcza w związku z planami inwestycyjnymi miasta. Na pewno potrzebna byłaby sygnalizacja świetlna oraz połączenie kładki z nowym przejściem. Analizujemy to rozwiązanie, biorąc je pod uwagę - opowiada Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni.
O podobnych staraniach coraz częściej słychać w Gdańsku. W ostatnich dniach ośmioro radnych miasto powtórnie zaapelowało do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska w ramach inwestycji Forum Gdańsk.

Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.

Czytaj więcej o apelu radnych Gdańska.

Miejsca

Opinie (272) 4 zablokowane

  • tunel jest bezpieczniejszy (2)

    Tunel jest bezpieczniejszy, Na Trójmiasto.pl jest wiele relacji z potrącenia pieszego na przejściu, i ani jednego o potraceniu w tunelu.
    Jezdnia jak sama nazwa wskazuje jest dla jadących, Chodnik dla chodzących :)

    • 11 4

    • (1)

      a ile było rozbojów w tunelu a ile na przejściu? ile przejsc smierdzi szczochami a ile tunelów? ile schodow ma przejscie, a ile tunel? tunele jedynie kierowcom sie podobają

      • 3 1

      • to zlikwiduj wszystkie tunele a na pociąg zorganizuj przejście przez tory - kształt tunelu pod PKP ten sam jak i zagrożenia przez Ciebie wymienione

        • 1 0

  • Tworzyć korki po co miasto ma być przejezdne (1)

    Bo się komuś nie chce grubego tyłka ruszyć po schodach

    • 3 5

    • Niepełnosprawnym też d*pku tyłka nie chce się ruszyć ?

      • 2 0

  • dwie osoby chcą przejścia naziemnego

    i nikt inny po za tymi niedorozwiniętymi społecznikami. A ten Kajetan to chciał też przejście na Wielkopolskiej na wysokości ul Spokojnej przypominam! Ci ludzie robią się co raz bardziej niebezpieczni!

    • 10 5

  • Demokratycznie zadecydowano. (2)

    Wyniki sondy pokazują jakie są tendencje zatem możemy temat uznać za niebyły. Większość przejścia obok tunelu nie chce zatem zamykam temat. Przejście podziemne jest bezpieczne dla pieszych, nie korkuje drogi, ma ciągłą i większą przepustowość.

    • 9 4

    • Co ty tu zamykasz koleś ? Tuneli chcesz dla pieszych ? Ile ? Ile wind wtedy i skąd kaska za ich (1)

      napęd ? Miasto weźmie je od ciebie w postaci podatku od nieruchomości.
      Jestem ciekaw ile wtedy najem gospodarczy lokali będzie kosztował kwartalnie ?

      • 1 2

      • Ić byc mentorem gupków gdzie indziej.

        Mowa o tunelu który już istnieje.
        Przejście w tej sytuacji jest zbędnym tak jak zbędnym jest wydatek postawienia takiego przejścia. Sygnalizacja nie jest za darmo, chyba, że chcesz zarobić na sprzedaży to ok, rozumiem walkę.

        • 0 1

  • Idiotyzm do potęgi entej najlepiej zróbcie na całej Morskiej albo deptak albo przejścia dla pieszych już teraz główna arteria miasta stała się podrzędną uliczka. Weźcie przykład z miast europejskich przy rozwiązaniach gdzie ulica głównym szlakiem komunikacyjnym

    • 8 3

  • Winda (1)

    Skoro starsze osoby oraz niepełnosprawne mają problem to myślę że winda będzie idealnym i przede wszystkim BEZPIECZNYM rozwiązaniem, poza tym również na wysokości ul Bp Okoniewskiego powinien być TUNEL z windą!
    Na przejściu przy wspomnianej wyżej ul zginęło lub zostało potrąconych sporo osób mimo świateł ... !!!
    Co zyskamy Bezpieczeństwo pieszych, płynniejszy ruch samochodów, i dzięki czemu czystsze powietrze bo jazda będzie bardziej ekonomiczna.

    • 7 4

    • Daj kasę zatem na ich napęd. Tu inni samochodowi, młodzi potrójni geje samochodowi

      sugerują kładki i tunele dla pieszych.
      O.K. To miasto rąbnie odpowiednie podwyżki podatku za grunt - na napęd silników setek wind.
      Bo co myślałeś frajerze, że będzie 2 windy na 1 tunel czy kładkę będzie chodzić za darmo ?
      Podatki od nieruchomości wykorzystywane gospodarczo tanie nie są - jak jednemu kierowcy posiadaczowi takiego lokalu podatek wzrośnie przykładowo z 840 PLN za kwartał na 8400 to zobaczymy co powie na to jego najemca.

      • 2 2

  • Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia to jakaś banda psycholi! (1)

    Wszystkie ulice chcą robić tylko dla pieszych i rowerzystów. Mamy XXIw i podstawowym narzędziem lokomocji w cywilizowanej Europie jest samochód. Rower dobry jest Tajlandii w na wsi.

    • 12 8

    • Spadaj z tą cywilazacją bo nie masz o niej pojęcia koleś.

      W niektórych krajach Zachodu pracodawcy powiedzą ci - albo skuter lub "zbiorkom albo do widzenia !
      Mój brat dawno temu (1987 rok) się o tym przekonał - w Atenach 3 km pokonywał autem min. 1 godzinę, aż szef powiedział mu aby kupił sobie motorynkę i nią omijał korki. Efekt ? Przestał wcześnie wychodzić z domu i spóźniać się do pracy - jeszcze 12 miesięcy korzystał ze skutera zanim wreszcie wyjechał do USA.

      • 1 4

  • Światła co 100 m., to jest chore!

    • 8 3

  • starsi umrą

    a za 10 lat powiedzą: usuńcie przejście, bo jest tunel i tylko niepotrzebnie zatzrymujemy auta.

    Bez przesady, lodowisko? przecież osoby chodzące na lodowisko mają nogi i moga chodzić po schodach! szkoła? dzieciaki już na wf nie ćwiczą to niech chociaż po schodach trochę pochodzą. Starsze osoby? lepiej zainwestować w windę!

    Przejście w tym miejscu jest bez sensu.

    • 5 3

  • To może jeszcze ... (1)

    To może jeszcze naziemne przejście dla pieszych na obwodnicy, bo czemu nie?

    • 10 5

    • Nie przyrównuk głupawo Morskiej do obwodnicy kretynie !

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane